Hoofdstuk 1 Vakantie

8.5K 237 6
                                    

liefste dagboek ,

het is vakantie eindelijk kan ik me weer gaan richten aan andere dingen , je weet wel winkelen en meer vrije tijd voor mezelf .... Ik heb zoveel zin in deze Vakantie , geen huiswerk , geen vroeg slapen . en al die andere irritante school dingen. O ja mijn broer ilyas is afgestudeerd helemaal klaar met school hij heeft zo'n geluk . maar ik ga me theorie doen deze vakantie doen want ik ben 17 geworden . ik heb nu niet echt veel te zeggen .

Najda ! riep me moeder van beneden , " ik kom al riep ik terug deed mijn dagboek op slot verstopte de sleutel in mijn kussen en ging naar beneden . ik zag Mohammed , Wasim , Karim , Lara en Ilyas al aan tafel aan het ontbijten als dieren . ik gaf mijn moeder en vader een kus en ging aanschuiven aan tafel . "Waar is Nasim ? vroeg ik . "Hij is ziek de dokter is net weg hij zei dat hij niet uit bed mocht komen zei me moeder terwijl ze nog meer thee inschonk voor mijn broer . Ik at wat , trok mijn schoenen aan en deed mijn jas aan...En , Waar Ga je naartoe zei me broer Mohammed . " winkelen met Nada en dan werk zoeken zei ik . Nee je gaat nergens naartoe moeder heeft je nodig ze gaat voor Wasim zorgen jij gaat het huis schoonmaken zei hij. Baba Maar ik wil ook wat vrije tijd hebben voor mij zelf ik wil werken zodat ik mijn theorie kan halen zei ik . " ga maar 1 keer is niet erg zei me moeder , ik kuste haar op der hoofd en liep naar buiten . In een auto zag ik Nada die op mij zat te wachten haar vriendin bracht ons Samja , Terwijl we gingen winkel zocht ik daar een werk ..

Heb je het gehoord ? zei samja .

wie niet ? zei Nada .

ik ? wat is er ? zei ik .

Wel je weet toch het overval van 2 maanden geleden wel die jongens hebben weer een winkel overvallen zei Samja .

Serieus ? Man wie zijn die jongens ? zei ik .

stelletjes overvallers zei Nada .

Stelletjes lekkere overvallers zei Samja .

ja lachte Nada .

Na heel veel lachen met de meiden en na steeds werk zoeken zijn we naar de McDonald's gegaan . Het was een geweldige dag , de meiden hoopte dat het elke dag zo was en ik ook , soms als ik denk aan hun leven en aan mijn leven dan wou ik maar dat ik nooit werd geboren want ik wil ook leuke dingen doen . ik hoor altijd ik heb echt medelijden met je " wauw echt erg is jou leven en dat soort dingen .

Ik ging naar huis en meteen begonnen mijn broers te schreeuwen van waar ik was en zo....ik weet dat ze het doen alleen naast Mohammed en Wasim ze willen altijd als hun zijn . ik nam mijn zusje naar boven kleedde haar pyjama aan terwijl er tranen vielen . Na 5 minuten kwam mijn broer Nasim naar mij toe , Nasim is de liefste hij is mijn beste vriend en mijn broer hij is meestal die voor mij opkomt te samen met ilyas . Hij ging aan de rand van mijn bed zitten en zei " gaat het . ik hefte mijn schouder op en veegde mijn tranen weg .. " waarom mag ik ook geen plezier hebben als de andere meiden huilde ik . Hij knuffelde me en zei dat ik niet wist hoe de wereld is , en dat ze me willen beschermen . daar geloof ik niks van ze willen mijn toekomst bouwen maar het is mijn leven en ik wil het zelf bouwen .

het komt goed dat beloof ik zei hij gaf me een kusje op mijn hoofd en ging weg . ik pakte mijn dagboek

liefste dagboek ,

vandaag was het een geweldige dag maar zoals alle andere dagen heb ik het weer verpest , als dit mijn leven is dan wil ik hier niet meer zijn , misschien doe ik wat mijn ouders zeiden en moet ik gaan trouwen met een jongen die ze kennen in Marokko zodat ik mijn eigen leven kan leven . Ik heb werk gevonden in de Albert Heijn vandaag dat is goed en ik heb plezier gehad . Over 14 dagen gaat Mohammed naar Parijs. Ik hou van hem echt waar maar het is beter dat ik m even niet meer zie .

Najda___










Najda & Rayen Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu