HOOFDSTUK 33. Feesten als beesten .

2.5K 130 9
                                    

HOOFDSTUK 33.

Feesten als beesten .

Vandaag is het henna feest ik nodigde al mijn familie nichten en rayen deed het zelfde met de jongens . .
Ik maakte wat koekjes terwijl mijn ma en tante eten maakte bestilla met vis en tweede gerecht kip met olijven en nog paar dingen .
Met het liedje van Cheb Khalid  c'est la vie. ..

Na een uurtje kwam de negafa (vrouw die henna doet ) ze versierde de handen van mijn dochters heel schattig en ook van mijn kleine nichtje …..  na een uurtje kwamen mijn nichten waar ik super goed overheen kom maar nooit over sprak , ik had niet de tijd om over hun te praten met mijn problemen .
Ik  was de handen van de kinderen en kleed hun aan in een heel mooie witte jurk .

Ik trok een zalmkleurige jurk aan .
Ik ga naar beneden en de muziek stond super hard terwijl terwijl ze dansend toe juichen .

Mij  plek was prachtig bedekt terwijl de negafa mijn  handen versierde begonnen  ze karaoke te zingen  met een microfoon die nooit gebruikte . .
We deden -karaoke – quiz – gebaren en dan moest je raden wat het is – dans beattel  het was super gezellig .

Rayen komt opeens dansend binnen voor alle vrouwen . . Die om hem heen schreeuwde eeeeeuuwaa  dansend en bukte voor hem in een kring terwijl hij danste . Ik lachte maar steeds ….. ik was zo verlegen dat hij mij zag . Hij kwam dansend naar me toe en gaf me een kusje op mijn voorhoofd.  Na een paar minuten gek doen gingen we in de  gang praten .

“wie is die vrouw zeg ik .

“ vertrouw op haar  de limousine staat klaar en ze heeft nog 50 jurken mee kies een paar en trek er 1 aan zegt hij . .

“wat ?waarom ? Zeg ik .

“ doe het nou maar zegt hij .

“Waar is anouar ? Zeg ik .

“ Maak je geen zorgen hij wacht buiten met yousef in de auto hij ziet er knap uit zoals zijn vader zegt hij . Ga nou maar naar boven met die vrouw iedereen komt met mij mee en vertrouw me gewoon zegt hij  .

Ik deed wat hij zei en koos een prachtige jurk aan de vrouw maakte mijn hoofddoek prachtig passend bij de jurk . Wat mascara neppe wimpers een prachtige kleur lippenstift . Wat blush en klaar .
Ik ga naar buiten met de vrouw die maar niks wou zeggen wat er gaat gebeuren  ik zie een prachtige witte limousine.

Ik stap in en zie mijn moeder en de kinderen en nada daar al zitten.
“waauw mama jou jurk zeggen ze . .

“en jullie jurken vanwaar hebben jullie het zeg ik.

“papa heeft het voor ons gekocht zegt Manar .

“mama wat gebeurd er ? Vraag ik .

“Zal je zien zegt ze .

Na 20 minuten waar we er .
Ik stap uit en zie een grote witte huis ik kom binnen en dakka begint te spelen (lala la3roussa ) de deur gaat open terwijl de dakka speelde begint iedereen te zeger ( slaaaa  wee slaaaam 3laa rasolaah ( enso verder) terwijl ze begonnen te dansen sommigen.  Er was een camera man . Die maar alles filmde en een vrouw die van alles een foto maakte  ik  werd op een prachtige s la3roussa stoel gezet . En maakte met iedereen foto’s .

Ik keek verbaast waar rayen zal zijn de deur gaat open en ik moest mee lopen naar buiten ik zie mijn broers dansen terwijl rayen op een bruine  paar zit met Anouar . .Ze stapte uit en ik moest zitten op het paard met Anouar rayen ging op  een witte paard zitten samen met Manar en Lara . Hij kwam naar me toe met het paar en ging rondjes lopen we gingen terug naar binnen en feesten na een uurtje gingen we lekker eten . En de taart zag er ook heerlijk uit vanille.  We zaten naast elkaar hij pakte mijn hand onder de tafel . .
Ik keek hem lachend aan .

“je ziet er prachtig uit zegt hij.

“Ik zei je toch dat ik geen feest wil zeg ik  .

“niemand wordt zomaar iemands koningin je bent het waard en meer zegt hij.  Na het eten gingen we nog eens dansen en werden we op een 3emaria gezet .

Na de bruiloft ging iedereen normale kleren aandoen en trok hun jurk en kostuums uit en trokken jalaba aan we gingen naar moskee en bidden samen

Het was de mooiste dag van mijn leven die ik kon wensen .
En daar was ik zo dankbaar voor .

Najda & Rayen Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu