HOOFDSTUK 15
Van een groot stad verhuizen naar een klein dropje
Zo gezegd zo gedaan de dag daarna zijn we gelijk naar Nederland - Elburg verhuist we hebben een super leuk en gezellige huis het heeft 3slaapkamers en natuurlijk een keuken badkamer wc en woonkamer , na dat alles geregeld was ging weer naar de dokter om te kijken hoe het zit met mijn zwangerschap , na de dokter ging ik en nada nog baby spullen zoeken , je weet wel Pampers een bed en dat soort dingen het was super leuk om dat te doen maar het koste wel veel .
Ik krijg de laatste tijd veel kramp en nada gaat terug naar school , ik krijg school thuis , ik wil mijn school afmaken , en een diploma halen en wie weet kan ik verder studeren .
Nada vindt het super leuk om terug om op school te zijn in Nederland het is super leuk alleen praten ze raar Nederlands wat best grappig is ze praten meer met een Harde G,
Volgende week donderdag wordt ik 18 . jepp op 30 juni en de dag daarna ben ik al 4 maanden zwanger mijn buik groeit steeds meer en meer en de pijn verrecht steeds meer en meer en om de 2 min minuten heb ik enorme honger eten is het enigste waar ik aan denk .
Terwijl ik rond mijn oude spullen kijk vindt ik weer de foto album terwijl ik er naar kijk kreeg ik tranen in mijn ogen .
Ik had het beertje van mijn zusje aan de ene hand en het beertje van Manar , rayen de zusje aan de andere hand ik gaf het een kus en legde het aan de kant om het mee te nemen , ineens zie ik mijn dagboek , terwijl ik het pakte en alle pagina's las besefte ik dat ik niet gelukkig was sinds ik 10 was had ik die dagboek , ik las het helemaal weer uit en las zoals ik al zei dat ik niet gelukkig was , ik werd veel geslagen door mohammed en mijn vader , ik las terug dat ilyas me altijd aan het lachen kon brengen hij beschremde me en kwam voor me op ilyas was dapper en sterk letterlijk als ik in de basis zei... ik ga mijn broer ilyas halen was iedereen bang en lieten ze me rust , want als ik had gezegd tegen me pa mohammed of de rest dat ik gepest was , dan zouden ze niks doen , ik was waardeloos voor ze .
Ik had ook terug gevonden dat mijn pa altijd zei "ik zie het al voor me jij gaat geen geluk in het leven hebben mijn kind en zei dat ik later met hasan moest trouwen hassan is een rijke vriend van mijn vader , jepp mijn vader hield van geld dan zijn eigen leven , hij mocht me dan veel leren over de islam maar hij was zelf geen echte goeie persoon/ waar was ik ? , o ja hassan is rijk hij woont midden in de bergen in de wereld van nergens met veel villa's hij is fucking oud toe ik14 was , was hij 44 ik denk dat hij al dood is ?.
Ik ging naar buiten en liep even rond in het gezellige kleine dorp er waren veel oude lieve mensen waarmee ik bingo ging spelen of een drankje mee dronk of trakteerde , ze wouden veel over de islam weten toen ze zo'n doek op mijn hoofd zagen , eerst wisten ze niet wat het was .
Er is een Oude Damen die naast mij woont , ze is super lief , Net toen we nieuw waren kuste ze me op mijn voorhoofd en bakte voor ons lekkere verse koekjes . deze dorp is als een sprookje waar je nooit meer weg wilt , je hebt ook jongere mensen , maar de oudere mensen zijn het gezelligste.
In deze dorp hebben ze niet veel , maar ze zijn er blij mee , en trots want wat ze nodig moeten hebben is alleen de mensen waar ze van houden .
JE LEEST
Najda & Rayen
DiversosNajda is Marokkaanse meisje van 17 haar vader heeft haar streng opgevoed en heeft haar alles geleerd over de islam maar gelukkig dag najda zelf mag kiezen of ze wel of geen hoofddoek zal aandoen,Najda heeft 5 broers en een zusje haar broers houden h...