Ilse pov
Het is een week geleden dat Lily mee heeft gedaan aan The Voice Kids. Bijna gaan we ook beginnen aan de opnames van de battles. Ik merk aan Lily dat ze erg zenuwachtig is voor vanavond. Vanavond is zij op tv.
'Lil? Het begint!' Bart en ik wachten op Lily die nog boven is. Ik hoor rennende voetstappen op de trap. Lily rent naar beneden.
'Willen jullie wat drinken?' vraagt Bart tijdens de intro van The Voice Kids.
'Ja lekker,' antwoorden Lily en ik tegelijk. Ik glimlach en Lily nestelt zich dicht tegen mij aan. Na 20 minuten is het pauze.
'Zij was echt goed...' zegt Lily zacht. Er was net een meisje van 11 jaar die door was gegaan. Zij zit nu ook in mijn team. Ze was een hele grote fan van mij, zei ze, maar vond mijn nummers erg moeilijk en daarom had ze die niet gekozen.
'Jij was ook heel goed hoor!' Lily glimlacht.
'Zij is beter...' blijft Lily eigenwijs.
'Nee,' lacht Bart nu ook.
'Oké dan,' zegt Lily zacht. 10 minuten later is de pauze afgelopen. Er komen weer een paar kinderen. Goede en niet zo goede. Nog 2 pauzes later zijn de laatste 5 kinderen aan de beurt. De opname van Lily was als eerste, maar word als laatste uitgezonden. Ik hoor dat Lily zachtjes meezing met de tekst die ze heeft gezongen bij de audities.
'Je was echt goed,' glimlach ik.
'Dankjewel, mam.' Lily gaat nog dichter tegen mij aanliggen en valt 5 minuten later in slaap. Ze was doodmoe. Het is natuurlijk ook al wel half elf 's avonds.
'Ik breng Lily even naar bed. Kom jij zo ook?' vraag ik aan Bart.
'Ja, schat,' zegt hij. Ik glimlach kort en til Lily dan voorzichtig op. Ze word even wakker en slaat haar armen om mijn nek, dan sluit ze haar ogen weer. Ik loop met haar in mijn armen naar boven en leg haar onder de dekens op haar bed. Ik geef haar een kus op haar voorhoofd en loop dan weer naar beneden.
JE LEEST
Ilse de Lange and the story behind Lily part 2
ФанфикLily is nu 10 jaar oud. Ze heeft het erg naar haar zin bij Ilse en Bart. Maar ze voelt zich toch anders. Ze voelt zich anders dan de andere kinderen van haar leeftijd doordat ze de dochter is van Ilse de Lange. Nou ja, niet de echte dochter. Maar he...