Hoofdstuk 10

178 14 2
                                    

Ilse pov

Een week later zijn de opnames van de battles. Ik weet al tegen wie ik Lily wil gaan laten battelen, maar ik heb het haar nog niet verteld. Ze is hartstikke zenuwachtig, wat eigenlijk helemaal nergens voor nodig is. 'Ben je er klaar voor?' vraag ik aan haar als we de studio's inlopen. 'Nee,' antwoord Lily eerlijk en ze pakt mijn hand stevig vast. Ik glimlach naar haar en geef een zacht kneepje in haar hand. 'Het komt wel goed, echt waar,' probeer ik haar een beetje gerust te stellen. Lily haalt haar schouders op. 'Ik weet het niet.' 'Maar ik weet het wel. Ik blijf bij je, dat beloof ik je,' zeg ik zacht tegen haar. Ze knikt en glimlacht naar mij. Ik trek haar dicht tegen mij aan en dan zijn we in de juiste studio aangekomen. De opnames beginnen en er word bekendgemaakt tegen wie Lily moet battelen. Het is een meisje van 10 jaar, Lily's leeftijd dus, genaamd Anne. Ze hebben ongeveer hetzelfde talent qua zang, ook al vind ik dat Lily er net iets uitspringt. Lily en Anne zijn ook de jongste in mijn team. 'Jullie gaan het liedje Hurricane van The Common Linnets doen,' zeg ik als we met z'n drieën op de bank zitten. Lily zit naast mij en Anne tegenover ons. Lily heeft dit liedje thuis al best vaak gezongen, dus kent ze de tekst bijna uit haar hoofd. 'Gaaf!' zegt Anne met een glimlach. Na een halfuur beginnen Lily en Anne met het oefenen van de tekst. Ze verdelen de tekst en algauw kunnen ze al beginnen met de repetities. Anne maakt een paar kleine foutjes, maar bij Lily gaat het foutloos. Ik weet wel dat dit een goede battle gaat worden.


Ilse de Lange and the story behind Lily part 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu