Hoofdstuk 4

226 18 2
                                    

Lily pov

'Ik ben zo zenuwachtig...' Wendy knikt begrijpend. Papa en ik hebben het erover gehad en hij heeft mij horen zingen. Hij vond het een goed idee dat ik mee ging doen aan The Voice Kids, maar mama mocht nog niks weten, het was een verrassing voor haar heeft papa gezegd.

'Dat snap ik. Welk liedje ga je doen?' vraagt Wendy.

'We Don't Make The Wind Blow van The Common Linnets,' vertel ik zacht.

'Dat is een mooi nummer. Loop je mee? Dan kunnen we backstage gaan,' zegt Wendy en ik loop achter haar aan. De zenuwen gieren door mijn lichaam. Ik ben zo zenuwachtig... Gaat er iemand draaien? En nog belangrijker: gaat mama draaien?


Ilse pov

'Je hebt echt geluk hoor, Marco!' we zitten ondertussen weer in de rode stoelen. Lily mocht weer bij Wendy blijven wat ze echt heel leuk vind.

'Ik heb altijd geluk,' glimlacht Marco. Ik schud lachend mijn hoofd. Dan beginnen de eerste noten te spelen van het volgende liedje.

'Dat is We Don't Make The Wind Blow van The Common Linnets!' zeg ik een beetje vol ongeloof. Ik had nooit verwacht dit liedje te horen bij een Blind Audition. Het is een best wel moeilijk en gevoelig liedje. Marco drukt op de rode knop en zijn stoel draait om. Nu draaien Ali en Trijntje ook. Ik zie Marco's gezicht betrekken als hij ziet wie het is.

'Bekende?' vraag ik lachend aan hem.

'Een bekende van jou, ja!' antwoord hij. Nu begint mij toch iets te dagen en bij het refrein druk ik ook op de rode knop. Mijn stoel draait om.

'Lily?' Ze glimlacht bij het zien van mijn stoel die omdraait en zingt verder.

'Dit had je nooit verwacht hé, Ils?' vraagt Ali.

'Nee echt niet.' Ik neurie zachtjes met het liedje mee. Na nog een minuut is het liedje afgelopen. We gaan allevier staan. Lily glimlacht breed en kijkt mij aan. Ik glimlach lief terug naar haar.

'Voor wie ga je kiezen?' vraagt Marco nadat we nog een paar standaard vragen hebben gesteld, maar eigenlijk wist iedereen daar het antwoord al op. Ik zie aan zijn gezicht dat hij Lily heel graag in zijn team wilt, maar hij weet zeker dat ze voor mij gaat kiezen.

'Ik kies voor... Ilse,' zegt Lily en ik sta op. Lily loopt naar mij toe en slaat haar armen om mij heen. Ik geef haar een knuffel.

'Goed gedaan, meis,' glimlach ik. Lily glimlacht terug en loopt dan het podium af.

'Dit was echt een verrassing,' zeg ik glimlachend.

'Voor ons ook. Dit hadden we eigenlijk niet verwacht, en zeker niet met die angst die ze heeft voor vreemde mensen,' zegt Marco. Ik knik. Hij heeft gelijk. Er komen nog 4 andere kinderen en dan kan ik eindelijk naar Lily toe.


Ilse de Lange and the story behind Lily part 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu