MENZİL E YOLCULUK SOFİM

3.4K 105 2
                                    

Abim gelmişti.Şuan namazımızı kıldık yemek yiyoruz. Abim ayağa kalktı.

"Allah razı olsun ellerine sağlık "

"Afiyet olsun"

"Sen burayı topla ben boyaları ayarlayayım resim yapalım."

"Tabi "

Abim mutfaktan çıktı ben de hemen bulaşığı makineye dizdim. Resim odasına girdiğimde abimin renklerle uğraştığını gördüm.

"Yardıma gerek var mı Davud'um? "

"Yok Züleyha'm hadi çizmeye başlayalım"

"Ne çizelim?"

"Annemi"

Ben 9 yaşından sonra hiç çizmedim ki.Onu nur yüzünü nasıl dökeyim sayfaya nasıl çizin kalem Allah yardımcımız olsun çizelim bakalım.

"Tabi ama bir şartım var"

"Nedir züleyha hatun?"

"İlahi söyler misin çizim yaparken? "

"Tabi"

"Hadi başlayalım"

Çizmeye başladık .Abim ilahi söylemeye başladı söylediği ilahi HASAN DURSUN -ANNECİĞİM ILAHISİ.
bir kaç dkka sonra duraksadım ben annemin çehresini çizdim ama gözlerini çizemedim.

"Anneciğim kimi zaman umutsuzca seni ararım ıssız çölde serap misali hayalini yaşarım.gözlerimde canlanır gülen gözlerin kulaklarımda çınlıyor sımsıcak sesin alışmak zor sensizliğe anne nerdesin Nerdesin anne?

Anneciğim giriyorsun kimi zaman düşlerime yüzün solgun tedirginsin sakın beni düşünme ektiğin tohumlar bir bir yeşerdi anne ümit verip fidandu boy verdi anne mekanın cennet olsun rahat uyu anne "

Ağlıyorum annemler öldükten buyana hiç ağlamayan ben Ağlıyorum.

" Abi bir daha söyler misin ilahiyi? "

" Tamam abicim "tekrar söylemeye başladı.benim ağlamam hıçkırıklara dönüştü.

"Abi Niye hatırlamıyorum. Annemin bakışlarını?Niye? O kadar mı Zalimin annesinin bakışlarını unutacak kadar.ben miyim bu?"

Abim konuşmuyordu. Ben hep buydum da haberim mi yoktu?sadece hayatımın ne değerli insanlarından birinin bakışını unuttum.Peki babam onun bakışını hatırlıyormuyum? Hayır.Bu kadar mı gaddarım sevdiklerinin bakışını unutacak kadar.bir süre sonra ağlamam durmuştu sadece sessizlik bazen huzur veren sessizlik şimdi rahatsız ediyordu.

"Erva perşembe 6 menzile yolculuk var hazırlıklarını yap "

Ne yani menzile mi gidiyoruz?bugün salı 2 gün var ama .Ne çok özledim o gül kokulu Gavsıma.Allah iyi ki SOFİ olmayı nasip etmiş Allah herkese nasip etsin.Hemen kendimi toparladım.

"Tamam hemen başlarım hazırlıklara hem ben niye duruyorum ki başlayayım"

Diye hareketlendiğimde abim durdurdu.

"Züleyha yarın başla yatsı ezanı okundu namazı kıl yat hem yolculuk ta görevlisin "

Hadi be .Abimin boynuna sarıldım.

"Allah iyi ki senin gibi abi vermiş.Neyse ben namazı kılıp yatıyorum."

Resim odasından çıkıp odama geçtim Odam daki küçük banyoda abdestimi alıp namaza durdum Dua mı da ettim.Babamın bana verdiği defteri aldım.yazmaya başladım.

' Eyüb'üm ;

Perşembe günü menzil yolculuğu var baba ben çok istiyordum sultanımı görmeyi. Allah bir daha nasip edecek görmeyi.Keşke siz de bir daha görseniz Sofiler sizsiz nasıl hizmet edeceğim.Allah yardımcım olsun.Bu arada biri var baba aklımdan çıkmayan onu düşündükçe kalbim atmıyor sanki Gavsımı gördüğümde nasıl atmıyorsa onu düşündüğüm de aynı oluyor.annem demişti:insan sevdiğini ya gördüğünde ya düşündüğünde ya da hissettiğinde kalbi durur gibi olur.:doğru mu baba?acaba nasıl kavuşurum sevdiğime. Onun da gönlünde biri var mı?Bazen her şey yıkık dökük kalbim gibi ama o dimdik ayakta duruyor.Yarası var da ben mi görmüyorum. O da mı benim gibi yaralarını gizliyor. Ya başkası sararsa benden başka biri yaralarına merhem olursa ona 'dermanımsın 'derse o şiir sesiyle ben nasıl kaldırırım böyle bir yarayı.Niye her yol ona varıyor?Niye gözümü kapattığımda o var?sanki bir bütünüm gibi ayrılmıyor. Herkes bir şey istediğinde olsaydı bir tek onu isterdim nedensizce sevdiğim adamı .Sebebsizce tutuldum bir anda ilk sesine sonra simasına. Allahtan tek duam onun bana yar olması.birine sormuşlar aşkla sevdanın arasındaki fark nedir diye o da :aşk hevesin geçene kadar sevda ölene kadar :böyle mi gerçekten?Eğer öyleyse ben aşık olmak istemiyorum ona sevdalanmak istiyorum. Onu istiyorum.Onun helali olmak istiyorum.Arsız bir çocuk gibi ve yüzsüzce onu istiyorum.Bir tek ONU.'

defteri kapatıp çekmeceye koydum.Yazı yazarken gözümden gelen yaşı sildim acaba niye ağladım?onun için mi?yoksa sultanımı özledim diyemiyorum? Tek bildiğim içim den gelerek ağladığım..

2 gün sonra ;

Yatsı ezanında sonra otobüsün kalkacağı yere geldik ilk gözüme çarpan kişi Yusuf oldu.Hakan amca yla konuşuyordu. Valizimi abime verdim.Bagaja koysun diye.Sonra otobüse bindim her zamanki gibi araya perde çekilmiş.önde beyler bulunuyor şöför erkek olduğu için perdenin çekiliş amacı ise bayanlar uyurken bir tarafı açılma ihtimali bir de namahrem lerin görmelerini engellemek.

Ben nasıl görevliyim açıklıyım erkekler bayanlardan bir şey isteyeceği zaman ya Eşler ya kardeşler aracı olur.telefondan isteklerini söylerler beylere verilecek bir şey ise perdenin üstünden uzatılır.Bayanlar pek ses çıkarmamaya çalışır.Herkes tam olduğunda otobüs hareket etmeye başladı.Bir süre sonra ilahi söylemeye başladılar evet beyler ilahi söylüyor şöför uyumasın diye kadınların sesinin erkeklerin duyması haram diye.İlk ilahiyi Davud'um söylüyordu söylediği ilahi ise GRUP HACEGAN -BUGÜN GAVSIMI GÖRDÜM ilahisi.

Abim ilahi söylemeyi bitirdiğinde Biri başladı tanıdık bir sesti abim değil bu YUSUF un sesiydi.Allah ne güzel ses vermiş.SECCADEN KUMLARDI-ARİF NİHAT ASYA (MULTİMEDYADA )naat ını seslendiriyordu. Şimdi herkes duyuyordu o şiir sesini niye herkes duyuyor?.niye bir tek ben sesini işitmiyorum?dünya bu sesi duysa okuduğu naat ı değil okuyanın sesine aşık olur Allahım senden ricam bu yolculuktan sonra ben den başka duymasın şiir sesiyle söylediği ilahi ve naatları. Kıskanıyorum annesi Yûsuf umun sesini duymasından annesinden bile Kıskanıyorum ya benden başkası olursa helali o da duyarmı Yusuf'umun şiir sesini iştir miyimdim? o zaman bu şiir sesi.Söylediği her sözü kalbime nakış nakış işler mi?Benim hayatımda bir defa gördüğüm o kara gözlerini başkası her dakika her saniye her salise bakar mı?ben özlem duyduğum kokusunu başkası koklar mı?ben den başka ona benim duyduğum sevgiyi taşıya bilir mi yürekleri?ben den başkası tutar mı ellerini?Ya o saçlarını benden başkası okşaya bilir mi?'

Gözümden bir damla yaş düştü.

5 Gün sonra;

Menzil den döneli 3 oldu daha otobüse binmeden özlediydim halbuki ki.Üniversitem başlıyor bugün şuan kıyafetlerimi giydim şalı mı yapıyorum.Şalımı da yaptıktan sonra ayakkabılarımı giyip evden çıktım.Anneme sözüm var dı davamızı devam ettireceğim diye o yüzden ilahiyat son sınıf öğrencisiyim.Okula geldiğimde en yakın arkadaşım Echer ismi biraz garip ama anlamı son derece güzel kız dır.Bir de arkadaşım Elem var onun isimde çok güzel anlamı ise Allaha teslim olmak.....

ARKADAŞLAR DIĞER BÖLÜMÜ WATTPAD SİLMİŞ O YÜZDEN KISA AMA TELAFİ ETMEYE ÇALIŞTIM DAHA MENZİLİ ANLATACAK CESARETİ BULAMADIM AMA ONA ÖZEL BÖLÜMÜ YAYINLAYACAĞIM ALLAHA EMANET OLUN...

AŞK - I ZÜLEYHA   ( AŞK-I SERİSİ - 1) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin