Bunyi ketukan telah menganggu tidur Hongbin. Hongbin bangun dan mengosok² matanya. Matanya masih layu. Dengan malas, Hongbin bangun dan menuju ke pintu utama yang bagaikan nak runtuh tu.
" Sabarlah!! "
Hongbin mula geram. Dibukanya pintu itu dan tiba² tubuhnya dipeluk erat.
" Hyung!! "
Jerit Jaehyrin seronok. Dipeluknya Hongbin sampai tiada nafas Hongbin dibuatnya. Ken dibelakang buat dunno je XD
" Jae!! Hyung takleh nafas.. "
Ujar Hongbin separuh gagap. Kekurangan oksigen dah. Jaehyrin cepat² lepaskan pelukannya. Hongbin sampai tercungap².
" Oksigen!! Oksigen! "
Hongbin menarik² nafasnya dan hembus. Jaehyrin didepannya tersengih² sambil mengosok belakang lehernya.
" Mianhae hyung. Ehehe.. "
Hongbin menjeling Jaehyrin.
" Nasib hyung tak pengsan tau.. Perangai saeng ni masih sama je macam dulu.. "
Kata Hongbin then matanya memandang Jaehyrin dari atas kebawah. Pakaian yang serupa lelaki. Rambut pendek paras leher. Berwarna hitam. Anting hitam berbentuk bulat disebelah telinga kanan kelihatan. Memang tak ubah macam lelaki.
" Well.. Swag yo. Aha.. "
Jaehyrin membuat gaya rap / swag sampai Hongbin tergelak lihat telatah Jaehyrin tu. Dan 30 minit juga la dorang berdua berbual diruang tamu.. Tiba²...
" Hyung!! Saeng!!! Tolong aku kejap!!! Kebakaran!! "
Jerit Ken dari dapur. Apalagi, kelam kabutlah Hongbin dan Jaehyrin ke dapur. Sesampai sahaja didapur, kelihatan dapur elok je. Takde kebakaran.
" Apa yang kebakarannya? "
Soal Jaehyrin dan Hongbin serentak. Tiba² Ken muncul dari bawah meja makan. Kelihatan mukanya sudah hitam. Ternganga mulut Hongbin melihat Ken. Jaehyrin pula....
" AHAAHAHAHHAHAHAA!! DAH SERUPA MACAM HANTU!! AHAHHA!! "
Jaehyrin mentertawakan(?) Ken sambil menekan² perutnya. Sampai senak perut. Ken menjeling Jaehyrin. Hongbin menahan ketawa itu terus menyoal.
" Macam mana muka Ken..pfft.. ehem.. jadi macam tu? "
" Oven tu.. Aku terlebih pusing.. Kek aku hangus. Bila aku buka je oven tu, poff... keluar ' asap hitam 'dari dalam oven tu. Kebetulan muka aku tepat² depan oven tu. Terkenalah muka handsome aku ni dengan ' asap hitam ' tu T^T huwaaa.. muka aku tak macho dah... "
Cerita Ken sambil merengek. Hongbin hanya tergelak. Jaehyrin? Sampai tergolek² atas lantai.
" Dah!! Jom kita kemas.. Ken, muka kau tu pergi cuci sebelum aku gambar.. then aku sebarkan dekat sekolah. Nak? "
Ugut Hongbin. Sekelip mata Ken terus lari masuk kebilik air. Hongbin mengelengkan kepalanya.
" Saeng.. dah² la tu. . "
Tegur Hongbin dalam kelembutan. Boleh cair sesiapa sahaja mendengarnya. Jaehyrin terduduk dan mulutnya masih ada sisa tawaan.
" Ok².. "
***
Seorang lelaki yang berambut keperangan sedang memasak didapur. Untuk membuat makan tengahari. Tak sanggup juga dia biarkan ' anak² 'nya yang lain tu kelaparan. Begitu la rutin harian dia dirumah. Memasak, memasak, dan memasak.
" Jin hyung. "
Panggil seseorang sampai mahkluk yang bernama Jin a.k.a nama penuh Kim Seok Jin menoleh. Dibiarnya daging itu termasak dikuali.
YOU ARE READING
[C] He Is A Vampire || m.y.g
FanfictionCast: ★ Lee Jaehyrin [ as you ] ★ Yoongi [ BTS ] ★Woozi [ SVT ] ★ BTS ★ Hongbin & Ken [ VIXX ] Mengisahkan seorang perempuan tomboy bertemu dengan seorang lelaki pelik berketurunan VAMPIRE? ! OMG! Lee Jaehyrin atau dikenali sebagai Jaehyrin tlah ber...