CHAPTER 6

2.7K 256 4
                                    

" Kau ni apesal, Woozi!? Ishh.. lepaslah, babo! " Marah Jaehyrin ingin menolak Woozi tapi ternyata gagal. Woozi lebih kuat mencengkam(?) badannya. Anak mata Woozi mulai bertukar warna merah. Cengkaman makin kuat. Jaehyrin terpaksa menahan sakit. Woozi mengeluh kecil dan cengkaman dia mulai longgar. Anak matanya kembali ke warna asal.

" Mianhae. Aku terlalu emosi. Aku cuma tak nak kau kawan dengan budak yang jumpa kau tadi kat luar tu. " Kata Woozi dengan suara mulai mengendur. Kerana marah, dia telah cuba nak cederakan seseorang. Apalagi orang itu orang yang dia sayang. Jaehyrin memandang Woozi dengan tanda tanya.

" Kenapa? Apa salah aku nak kawan dia? Hah? Apa?! " Jaehyrin menolak² bahu Woozi perlahan. Dia memandang tajam anak mata Woozi. Woozi mengeluh dan membalas pandangan Jaehyrin.

" Dia bahaya.. baik kau dengar kata aku atau tidak kau akan mati oleh dia . " Kata Woozi serius. Jaehyrin mendengus.

" Tch. Mengarut kau. Dah la.. aku nak tidur.. habis bahu aku sakit oleh kau.. hishh.. " Marah Jaehyrin then dia menolak Woozi yang menghalang jalan dia ke pintu. Dan dia keluar dari bilik Woozi.

" Arrrggghhhhh!! " Woozi menumbuk dinding itu dan menghempaskan badannya di dinding. Sesungguhnya dia tak nak Jaehyrin jadi ' mangsa ' seterus Yoongi. Dia tidak mahu kehilangan orang yang dia sayang kedua kali.

***

- Bilik Jaehyrin -

Jaehyrin yang dengar Woozi menjerit dan menumbuk dinding itu hanya terdiam. Dia tidak memahami apa yang Woozi maksudkan.

" Kalau aku tak dengar cakap dia, aku akan mati? Tch.. mengarut arh.. " Jaehyrin membuang perasaan sangkaan buruk itu jauh² dan ingin masuk tidur.

• SKIP ( Sorry tyda idea ) •

- Sekolah -

Jaehyrin berjalan² menuju ke suatu tempat untuk menghilangkan bosannya. Woozi tidak mengikuti kerana dia harus menolong Mr. Yoo angkat barang.

" Huargghhh. " Jaehyrin menguap seluas²nya dan mengaru² belakang kepalanya. Masa itu masa rehat. Banyak juga junior² dan senior² lalu di situ. Junior² itu ada berlari kejar² macam budak². Jaehyrin hanya memandang junior²nya berlari . Teringat juga dia masa dia dan Woozi berlari macam tu dahulu. Jaehyrin tersenyum kecil.

" Rindunya aku masa memori lama kita dulu.. ahaaha.. "

Kata Jaehyrin kecil. Dia berjalan dan jalan. Tiba² dia terdengar bunyi bising di belakang locker. Jaehyrin tercari² bunyi dan dia terjumpa sekumpulan pelajar perempuan sedang membuli pelajar junior.

" Bak sini duit kau! "

Kata salah seorang perempuan yang berambut panjang paras bahu. Jaehyrin memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya dan menonton.

" Aku takde duit la! Kau kan orang kaya takkan takde duit!? " Marah junior itu.

" Haishhh.. budak ni kan!! mang nak kena la! " pelajar yang tadi meminta duit itu ingin menampar junior tetapi tiba² ada seseorang menahan. Iaitu Jaehyrin. Dia menahan tangan budak tersebut dari menampar junior itu.

" Kau nak mati? " Soal Jaehyrin dengan bengis. Muka sengaja digarangkan. Acah² je tu. Pelajar itu mulai ketakutan. Jaehyrin melepaskan tangan pelajar tersebut dengan kasar sehingga budak itu hampir jatuh.

" Apalagi?! Blah la! " Tengking Jaehyrin membuat 3 orang pelajar itu terhinjut bahu. Lantas pecut melarikan diri. Jaehyrin mendekati junior itu lalu bertanya.

" Neo gwaenchanha? " Junior itu anggukkan kepala.

" Gomawo... " ucap junior itu dan Jaehyrin membalas ' ok '. Junior itu terus pergi meninggalkan Jaehyrin.

[C] He Is A Vampire || m.y.gWhere stories live. Discover now