פרק 4: קח אחריות למעשים שלך

428 44 11
                                    

מהפרק הקודם:

"קאבי ילד יקר, אני יודע שרעיון הגניבה לא היה שלך..." אמר ג'וזף במתיקות וכולם צפו בקאבי שנשף קצת בהקלה לנוכח מילותיו, אך עדיין השאיר את ידיו המשולבות כמה שיותר על בטנו, מונע מהלחם להחליק ולו להישאר בטוח ומחוץ לעונשיו של ג'וזף.

"אבל אני בטוח שאתה יודע מי אחראי לזה ואולי אף יותר מזה," אמר ג'וזף ברצינות, מבטל את הדמות החביבה ששיחק כנראה ברגע שהשוטר הגיע. בכל מקרה אף אחד לא אהב את הדמות הזאת אז אף אחד לא שנא לראות שעזבה, למרות שהאדם המקורי מתחת לה לא היה פחות מפחיד ומצמרר.

ברגע השמונה הבינו שהלך עליהם, משהו קאבי בטוח יפלוט. מה שהם לא ידעו זה מה בדיוק הוא יגיד וכמה מזה הוא יפרט, אבל הם רק קיוו שזה לא יהיה הרבה. פיטר שכבר התכונן להבאות חשק שיניים והסתכל לעבר קאבי בתחינה כמו שאר החבורה, מתפלל שהוא ישתוק, שרק הפעם הוא לא היכנע לפיו הגדול.

"ואני עוד יותר בטוח שתספר לי"
-----------------------------

קאבי שמר על שקט.
כולם ראו איך גופו רועד, אך הוא ניסה לשמור מבחוץ על קור רוח ולא להראות לג'וזף שום סימן לפחד.
פיטר הסתכל כל על הזמן איפה נמצא מבטו של ג'וזף, מקווה בכל כוחו שלא ינדוד במקרה לבטנו הקצת יותר גדולה של קאבי.
"אז קאבי, אתה מוכן לספר לי מה הלך שם?"שאל גוזף בקרירות, לפי קולו החבורה ידעה שהוא כבר לא סבלני במיוחד.
"אה-אההה.." קאבי גמגם אובד עצות והסתכל לצדדים בניסיון למצוא עזרה מחבריו. המבט היחיד שהיה לו מובן הוא של פיטר, שנאנח בחדות והנהן לכיוונו. קאבי פירש את ההנהון הזה בתור הסכמה מצד פיטר לספר מה קרה.

וזה מה שפיטר באמת רצה. היו לו שניות בודדות לחשוב על הפעולה שעשה ועל הבעיות שגרם לחבריו בעקבותה.

פיטר חשב שהוא האשם העיקרי....

הוא חשב שמכיוון שהפעולה אורגנה על-ידו הוא צריך לקחת עליה אחריות.
אחרי הכל הוא האחד שנתן לטוטלס להשתתף לראשונה בפעולה, במחשבה שחברו הקטן כשיר ומוכן לפעול, אך זאת הייתה טעות.

הוא גם האחד שהיה אמור לשמור על הפעולה, לדאוג לכך שחבריו והוא לא הסתבכו בצרות, אך במקום זאת דעתו הוסחה והוא עשה את ההפך.

את האמת פיטר נהנה להוביל את הפעולות עד עכשיו וגם היה דיי טוב בזה. אך רק עכשיו הוא מבין את המשמעות האמיתית של להנהיג, הוא מבין שכרוך בזה יותר ממשמעות המילה עצמה. כי מאחורי כל תחושת ההנהגה והעובדה הכיפית שתמיד ילכו אחריך מסתתרת האחרויות הרבה שלקוחה עם התפקיד. ופיטר, בעודו מתלהב גמור, שכח לקרוא את האותיות הקטנות.

אבל עכשיו.....אחרי שקרא, הוא מבין שלא יכולים להיות אשמים אחרים מלבדו. אז הוא מוכן לקבל על עצמו את מלוא האחריות ולהתמודד לבדו עם מבטו הנוקב של ג'וזף.

הכוכב השני מימיןWhere stories live. Discover now