Hoofdstuk 4 verliefd

560 17 0
                                    

Dan gaat draco weer weg. Hermelien kleed zich snel aan. Ze weet niet wat ze moet doen. Draco vindt haar leuk. Hij heet haar gekust op haar wang. Hermelien besluit om gewoon te doen alsof er niks is. Ze loopt naar de tafel waar draco ook zit. Zodra ze zit kijkt ze naar draco. 'Hoi.' Zegt draco. Verlegen glimlacht hermelien. 'Vindt je mij ook leuk?' vraagt draco. Hermelien weet niet wat ze moet doen. 'Ik weet het nog niet.' Zegt hermelien. 'Ga je er over nadenken?' Vraagt draco. Hermelien knikt.

Na het eten gaat ze naar de les dreuzelkunde. Dat doet ginny niet en dus moet ze naast een ander gaan zitten. Draco gaat eerst naast een jongen van zwadderich zitten maar als hij ziet dat hermelien alleen zit gaat hij naast haar zitten. De les was leuk.

Met het middageten  gaan hermelien en draco even naar de grote zaal. Hermelien gaat naast ginny zitten en draco naast patty park. Hermelien zegt niks over de kus. 'Hoi ginny.' Zegt hermelien. Ginny zegt ook hoi. 'Hoe gaat het?' Vraagt hermelien. 'Goed en met jou?' Hermelien zegt: 'goed.' Er komt een uil aanvliegen en die landt bij hermelien. Hermelien leest de brief:

Hoi hermelien.
Ik ben het ron. Hoe gaat het? Belinda is langs gekomen. Ze wil me weer. Ik heb nog geen antwoord gegeven want ik wou eerst toestemming van jou. Stuur maar iets terug. Dag lientje.

Hermelien pakt een veer uit haar tas. 'Wat ga je zeggen?' Vraagt ginny die blijkbaar de brief ook gelezen had. 'Ja.' Zegt hermelien. 'Maar ron en jij?' vraagt ginny. Hermelien zucht. 'Hij mag met belinda. Ik vindt iemand ook leuk.' Zegt hermelien. 'Echt wie?' Vraagt ginny. 'Eh... Eigenlijk ron.' Zegt hermelien. Maar stiekem denk ze aan draco... 'Maar dan moet je juist nee zeggen!' zegt ginny. 'Nee ik zeg ja. Ron en belinda passen bij elkaar.' Zegt hermelien. Ginny zucht. 'Nou oke.' Zegt ginny. Hermelien schrijft het antwoord op en stuurt hem weg.

Hermelien heeft genoeg gegeten en gaat naar haar kamer. Draco gaat ook mee. Als ze in de kamer zijn zegt hermelien heel zenuwachtig: 'ja.' Draco kijk haar aan. 'Sorry maar wat bedoel je?' vraagt hij. 'Ik vindt jou ook leuk draco.' Zegt hermelien. Draco geeft hermelien een knuffel. 'Lieve hermelien griffel, wil jij verkering met mij?' Vraagt draco. Hermelien knikt. 'En liefe hermelien mag ik jou lientje noemen?' Vraagt draco. Hermelien knikt. Draco geeft hermelien nog een knuffel. 'Laten we naar zwarte kunsten gaan lientje.' Zegt draco. Hermelien knikt alleen maar.

Als ze bij de zwarte kunsten zijn gaan hermelien en draco naast elkaar zitten. Ginny is er ook en als ze ziet dat hermelien naast draco zit maakt ze een sprongetje van schrik. 'Lien!' Roept ze. 'Ginny!' Zegt hermelien. Ze bloosd. 'Malfidus en jij?' vraagt ginny. Ze gelooft het niet. Hermelien knikt. Draco staat op en geeft ginny een duw. 'En bemoei je er niet mee wemel! Hermelien mag zelf kiezen met wie ze omgaat!' Hermelien staat ook op. 'Patrifitus totalus!' roept ze draco verstijft. Hermelien krijgt een traan in haar ogen maar loopt haastig naar ginny toe. 'Ginny.' Zegt hermelien. Ginny is boos. Heel boos. 'Nou volgens mij vindt je vriendje me niet echt aardig hè? Je moet kiezen tussen hem en mij!' Zegt ginny. Hermelien snikt. 'Maar ginny!' Zegt ze. Maar ginny gaat al aan de andere kant van de klas zitten...
Hermelien spreekt de spreuk uit dat draco weer kan bewegen. 'Draco als je nog een keer zo doet.' Dreigt ze. 'Lien ik wou je beschermen!' Zegt draco. 'Ginny is mijn vriendin.' Zegt hermelien. 'En ik moet tussen jou en haar kiezen.' Zegt hermelien. Draco krijgt grote ogen. 'Lien, wemel is geen goede vriendin! Als je een echt vriendin hebt dan zou je niet hoeven kiezen!' Zegt draco. 'Sorry draco maar ik maak het uit. Ginny was eerst mijn vriendin.' Zegt hermelien.

Draco en HermelienWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu