Hoofdstuk 15 expecto patronum

123 3 0
                                    

Het is vrijdag en vandaag hoeven hermelien en ginny maar een les te geven: namelijk de zevende jaars. Ginny had het de hele tijd over de patronussen. Toen het eindelijk in de middag tijd was kwamen de zevende jaars naar het lokaal ginny was er al maar hermelien was de tijd vergeten en pas toen het tijd was en alle leerlingem zaten kwam ze binnen. 'Sorry.' Zegt hermelien. Ze gaat voor de klas staan. 'Oke jullie laatste jaar moet goed worden.' Zegt hermelien. Ginny kijkt naar hermelien en fronst haar wenkbrouwen. 'We gaan expecto patronum oefenen de komede weken.' Zegt hermelien. 'Eh hermelien?' Vraagt ginny. Ze trekt haar mee de klas uit. 'We zouden toch eerst vertellen wat het allemaal was?' Vraagt ginny. Hermlien haalt haar schouders op. 'Wat is er met je?' Vraagt ginmy bezorgt. Normaal is hermelien heel amders. Ginny gaat het lokaal weer binnen en hermelien volgt haar opgewekt. 'Oke een harde zwiep en expecto patronum roepen!' Zgt hermelien. Ginny gaat achter het buro zitten en staart nors voor zich uit. Een zevende jaars van griffoendor komt naar haar toe. 'Kunt u me niet helpen profesor?' Vraagt het meisje. 'Natuurlijk.' Zegt ginny. Ginny pakt haar staf. 'Je moet zo'n beweging maken.' Zegt ginny. Ze zwaait met haar stok en roept: expecto patronum! 'Ooo ik dacht dat het expecto patronus was.' Zegt het meisje. Er was een mooi paard verschenen. 'Probeer het nog eens.' Zegt ginny. Het meisje zwaait met haar stok roept expecto patronum en er verschijnt een prachtige vogel. 'Ooh ik heb een feniks.' Zegt het meisje die weer terugloopt naar de andere. Als de les voorbij is zegt ginny tegen hermelien: 'hermelien waarom doe je zo raar.' 'Ik doe niet raar.' Zegt hermelien. 'Jawel zeg op wat is er gebeurt!' Zegt ginny boos. 'Oke narcisa zit stiekem op mijn kamer.' Zegt hermelien. 'Wat? Je dochter? Dat kan toch niet?' Vraagt ginny. 'Draco heeft haar gebracht. Omdat hij vandaag heel lang moest werken.' Zegt hermelien. 'O nee he.' Zegt ginny. Ze lopen snel naar hun kamer en narcisa ligt in hermeliens bed te slapen. Ginny gaat bij haar zitten en knuffelt haar. 'Ze is wel mooi kaar het mag echt niet.' Zegt ginny. 'Ja alsnog.' Zegt hermelien. 'Anders zit ze helemaal alleen thuis.' Zegt hermelien. 'Ja kan haar wel bij harry laten.' Zegt ginny. 'Nee dan heeft hij het nog drukker.' Zegt hermelien. 'Dan breng je hem naar ron en belinda! Die passen wel op haar!' Zegt ginny. 'Ze hebben toch een winkel?' Vraagt hermelin. 'Ja maar ron neemt hugo ook altijd mee naar de winkel en ik demk dat narcisa het ook leuk vindt.' Zegt ginny. 'Ja ik vraag het morgen wel.' Zegt hermelien. Dan gaan ze slapen. Narcisa slaapt in het bed van hermelien en hermelien naast haar. Narcisa gaat wel huilen in het begin maar daarna niet meer. In de ochtend wort er op de deur geklopt en komt profesor anderling binnen. 'Hallo profesor.' Zegt hermelien. 'Ikhoorde gekrijs vanacht.' Zegt anderlining. Ze kijkt naar het bed van hermelien en ziet narcisa. 'Wat doet die baby hier?' Vraagt anderling. 'Draco bracht haar hier omdat hij het zo druk had.' Zegt hermelien snel. Anderling knikt. 'Breng haar maar weg.' Zegt anderling. 'Ja profesor. Maar wij gaan in het wiekend naar zweinsveld oke?' Vraagt ginny. Anderling knikt. Anderling gaat weg en hermelien en ginny pakken narcisa en gaan naar zweinsveld. Hermelien gaat eerst naar ron. 'Hallo belinda.' Zegt hermelien. Hugo is er ook. 'Hermelien. Wat kan ik voor je doen?' Vraagt belinda. 'Zou je af en toe op narcisa willen passen? Als ron het ook goed vindt.' Vraagt hermelien. 'Natuurlijk vinden we het goed. Ga maar snel naar je huis hermelien. Het is wel leuk als narcisa alvast even bij ons went. Laat haar anders maar hier!' 'O ja fijn. Hier een sikkel.' Zegt hermelien en ze geeft haar de sikkel. 'Dat hoeft niet hoor.' Zegt belinda. 'Wel wel. Jullie zijn zo aardig.' Zegt hermelien. 'Oke maar doe voortaan maar een knoet he.' Zegt belinda. 'Ja is goed hoor.' Zegt hermelien.

Sooooooooooory! Ik heb heel lang niks gepubliseert! Het spijt me echt heel erg maar hopelijk vinden jullie het wel nog leuk! Sory! En dankjewel dat jullie mijn boek lezen. Ik heb al 77 lezers! Daaaaankje en soooooory!

Draco en HermelienWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu