Hoofdstuk 10 de trouwdag

180 4 1
                                    

Draco en hermelien hebben hun mooie kleding aan. Hermelien haar mooie lichtrode jurk en draco zijn pak. Narcisa was bij ginny en harry. Ze lopen hand in haand naar de drie bezemstelen. Daar zou het worden gevierd. Draco doet de deur open. 'Na jou.' Fluisterd hij lievdevol. Hermelien loopt naar binnen. De ruimte wordt verlicht door kaarsjes. Voor een podium zitten allemaal mensen en ze kijken naar hermelien. Ginny staat op, hand in hand met james en narcisa. 'Oh hermelien, je bent prachtig.' Zegt ze. Ginny heeft tranen in haar ogen. 'Ik ben zo blij voor je.' Ze geeft hermelien een knuffel. Ze geeft narcisa aan hermelien. 'Mama.' Zegt narcisa blij. Draco pakt hermeliens hand en hermelien geeft narcisa gouw terug aan ginny. 'Het gaat zo gebeuren.' Fluisterd ze zenuwachtig. Draco stapt het podium op en grijnst. Hij wenkt hermelien. Hermelien stapt het podium ook op en er wordt luid geaploudiseerd. Hermelien bloost en kijkt naar draco. Er stapt een oude tovenaar op het podium. 'Beste mevrouw griffel en meneer malfidus.' Zegt hij traag en hij buigt. Hermelien en draco gaan hand in hand staan. 'Ik ben andré aardklop.' Hij gaat naast hen staan. 'Draco Malfidus, zoon van de beruchte Lucius Malfidus, maar zelf is hij goed. Meneer Malfidus, zou u, altijd voor mevrouw Griffel klaar staan en haar beschermen. En altijd van haar houden?' Vraagt aardklop. Draco knikt. 'Natuurlijk.' Een paar mensen klappen. 'En mevrouw Griffel, de vriendin van harry potter, zou u altijd van meneer malfidus houden en hem nooit in de steek laten?' Hermelien wordt rood. 'Ik zal er altijd voor hem zijn.' Zegt hermelien. 'En nog een vraag:' zegt aardklop luid. 'Blijven de achternamen hetzelfde of wilt meneer malfidus of me rouw griffel het veranderen naar zijn geliefde?' Hermelien knikte. 'Ik wil hermelien malfidus heten.' Zegt Ze. Draco kijkt haar aan. Liefdevol. Er wordt in de zaal wat gemompeld. 'En nu mag meneer malfidus de bruid kussen!' Er wordt luid geaploudiseerd. Draco pakt het hoofd van hermelien zachtjes beet en kust haar. Hij laat weer los en hermelien springt in zijn armen. 'Oh juffrouw malfidus!' Zegt hij met een grijns. 'Nu zijn we echt een familie... Maar waarom niet griffel? Schatje?' Zegt draco. 'Gewoon. Dat er ook goede mensen in de malfidus familie zitten.' Zegt hermelien kort. 'Laten we naar buiten gaan daar is het feest.' Vervolgt ze. Al snel komt ze ginny tegen. Ze geeft narcisa. 'Waarom heet je nu malfidus? Hij had beter griffel kunnen heten. Nou, draco griffel...' 'Gewoon. Mijn voornaam is gewoon hetzelfde toch?' Vraagt hermelien geiriteerd. 'Eh ja sorry.' Zegt ginny. 'Laten we wat gaan feesten.' Zegt hermelien en ze knikt naar buiten. 'Volgens mij is de moeder van draco er ook en ik wil haar nog spreken...' Zegt hermelien. Ginny loopt weg met james en gaat naar belinda. Hermelien loopt achter haar aan en gaat naar ron. 'Hoi ron. Leuk dat je er bent.' Zegt hermelien met een glimlach. 'Ja. Hermelien malfidus he?' Zegt ron en hij grijnst. 'Ja. Ik wou zijn achternaam wat zuiveren.' Zegt hermelien. Ron stak zijn hand uit. 'Goed. Vrienden?' Vraagt ron. Hermelien knikt. 'Ja. Vrienden ron.' Hermelien knipoogt. 'Ik ga even naar de moeder van draco.' Ron knikt en hermelien loopt weg. Daar staat narcisa en ze praat nijdig met draco. Hermelien verschool zich achter ene tafeltje en een paar mensen en luisterde hun gesprek af. 'Draco. Ik geef toe dat dat meisje van griffel erg goed is. Ze neemt zelfs onze naam.' Zegt narcisa. Hermelien loopt naar hun toe. 'Hermelien!' Zegt draco verbaasd. 'Moeder, dit is hermelien. Hermelien dit is narcisa.' Zegt draco. 'Ik heb haar wel eens gezien.' Zegt hermelien langzaam. 'Ik ben nu weer goed.' Zegt narcisa snel. 'Zul je goed voor draco zorgen?' Vraagt ze bezorgd. Hermelien knikt maar draco word rood. 'Moeder!' Zegt hij waarschuwend. Narcisa glimlacht. 'Ik moet gaan.' Zegt ze. Hermelien zwaait. 'Dag.' Ze kust draco op zijn wang en loopt dan weer weg.

Draco en HermelienWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu