hoofdstuk 18 het bal

111 2 0
                                    

hermelien zit boven op haar kamer. ze maakt zich mooi voor het bal. 'ben thuis!' klinkt er van beneden. draco en hermelien hadden de laatste dagen niet veel tegen elkaar gezegd. hermelien schrikt zich dood. 'o, oke!' roept ze. ze rent de trap af, in haar jurk. 'wat?' vraagt draco. 'waarom heb je die jurk aan, griffel?' vraagt draco. hermelien kijkt hem boos aan. 'waarom noem jij me zo, malfdidus?' vraagt ze. draco grijnst. 'ik wil scheiden, griffel. ik mag je niet meer.' zegt hij. hermelien kijkt hem ongelovig aan. 'zo erg zou je het niet vinden, he?' vraagt hij. hij ziet er verdrietig uit. 'w-wel!' zegt hermelien. 'nou, het was een grapje. maar waarom heb je nou een jurk aan?' vraagt draco. hermelien bloost. 'ik ga samen met ginny naar een feest.' liegt ze. 'kan ik niet mee? dan doen we weer eens wat samen.' zegt draco. hermelien schud haar hoofd. 'eigenlijk, nee. het is alleen voor meisjes. oude leerlingen van zweinstein, snap je?' vraagt hermelien. ze kijkt op de klok en ziet dat het al bijna vijf uur is. 'ik moet gaan, draco.' zegt ze vlug. 'o, nou veel plezier. zal ik je ophalen?' vraagt draco. 'nou, dat doet Harry al.' zegt hermelien. 'Potter? die haalt Wemel wel op, ik doe jou.' zegt draco. 'nee, nee, en sinds wanneer zeg je Potter en Wemel?' vraagt hermelien geschrokken. 'na onze ruzie, ik mocht ze alleen omdat jij ze ze mocht. veel plezier.' hij geeft haar een hand, en hermelien loopt het huis uit. ze weet niet hoe snel ze moet rennen om bij de poort van zweinstein aan te komen.

ze stopt hijgend voor de poort, waar victor kruml al staat. victor glimlacht. 'chermelien.' zegt hij lachend. 'hoi, victor.' zegt hermelien. viktor steekt zijn arm uit. hermelien legt haar arm er op en samen verdwijnselen ze. 'je bent prachtig.' zegt viktor. hermelien bloost. 'eh, ja, dankje.' zegt ze. 'ik heb je gemist chermelien. ik wist niet dat jij ook nog iets voor mij voelde.' zegt hij. hermelien voelt zich heel schuldig. 'tuurlijk wel! ik wist je adres alleen niet.' zegt hermelien. 'o.' zegt viktor. dan gaan ze het gebouw binnen. ze dansen uren. 'wil je wat drinken, schoonheid?' vraagt viktor. hermelien knikt. 'ja, heel graag!' ze gaat op een bankje zitten, als ze in de verte ron en belinda ziet dansen. ze schrikt zich rot. als viktor weer komt, neemt ze het drankje aan, maar loopt ze zo ver mogelijk weg van ron en belinda. 'dansen?' vraagt viktor na een tijdje. hermelien schud haar hoofd. 'ik ben op, sorry.' zegt hermelien verontschuldigend. 'chermelien?' vraagt viktor. 'ja, vik?' zegt hermelien. 'wil je verkering met mij?' vraagt hij. hermelien sluit haar ogen. ze denkt diep na. in haar hart voelt ze meer voor Viktor dan voor Draco de laatste tijd, maar ze weet het niet zeker. 'ik -' zegt hermelien. viktor, die naast haar had gezeten, kust haar op haar lippen. hermelien laat het toe, maar eigenlijk wilt ze niet. 'nee, viktor.' zegt ze. viktor heeft tranen in zijn ogen. 'maar waarom niet?' vraagt hij. 'ik... ik heb met draco malfidus, viktor.' zegt hermelien. 'maar in je brieven.' zegt viktor. 'ik weet het, ik loog. ik voel meer voor draco, sorry.' zegt hermelien. viktor staat boos op. 'bekijk het maar!' roept hij boos. en dan is viktor kruml weg.

leuk??? hopelijk wel!

Draco en HermelienWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu