ron en hermelien krijgen nog twee kinderen samen. Roos, de oudste, en Hugo, de jongste. het zijn twee fantastische kinderen, en het doet hermelien goed dat ze opnieuw is begonnen. ze hield weliswaar heel veel van draco, en als ze terug dacht aan de oude tijden toen ze hoofdmonitor was, miste ze het toch wel. maar verder was haar leven veel beter, ze kreeg een baan op het ministerie voor magische wezens, en ron kreeg ook een goede baan, hij werd namelijk schouwer samen met Harry. Ginny bleef nog een paar jaar op zweinstein werken, maar veranderde daarna haar beroep als heler, in het sint holisto.
hermelien kreeg nog een andere brief van draco, dat was een paar jaar na hun scheiding. de inhoud was:
hopelijk ben je gelukkig, samen met wemel. we hebben toch goed tijden gehad, griffel. vergeef me, je hebt ons kind een goede plaats gegeven. ze was mooi, want ze leek op jou. heb een prettig leven verder, griffel.
groet, Draco Malfidus.Hermelien had terug geschreven dat alles goed ging, en dat ze een fantastisch leven had. daarna hielden draco en hermelien nog een beetje contact, van een brief in de vier maanden. Op een zekere dag kreeg hermelien een brief over de zoon van Draco, die hij met Patty Park gekregen had, Scorpius. hij schreef dat hij bijna elf was, en klaas was voor zweintein.
de tijd ging toen heel snel, roos moest ook naar zweintein. ze kreeg inderdaad een brief, samen met albus. james had het vorrige jaar al een brief gekregen , en zat in gryffindor. Roos vond het enorm spannend, en toen ze op het perron waren stond draco daar.
toen de trein vertrokken was, stond draco daar nog steeds, en hermelien liep wantrouwig naar hem toe. ze schudde zijn hand. 'sorry, draco.' fluisterde ze. 'we beginnen opnieuw, Griffel.' fluisterde draco terug. patty park kwam aanlopen. 'wie is dit, draco?' vroeg ze vriendelijk. 'geen idee.' zei draco en hij stak zijn hand uit. 'aangenaam kennis te maken, mevrouw.' zei hij. 'gedoendag, menneer.' zei hermelien. ron riep haar. 'wacht even, ron!' gilde ze terug. ze grijnsde. 'ik ben draco malfidus, en het is een eer me aan u te mogen voorstellen.' zei draco. hij glimlachte ook. 'ik ben hermelien griffel, ook aangenaam.' zei ze. ze gaven elkaar een laatste hand, en hielden toen wekelijks contact.
ik zeg niet in welke afdeling roos, albus, hugo en lily kwamen, want daar komt nog een boek over. een vervolg dus, en dit was het einde van dit boek. Dat vervolg boek heet: de vervloekte bezem. Hopelijk gaan jullie dat ook lezen!!
EINDE
JE LEEST
Draco en Hermelien
FanfictionHermelien en Draco zijn samen hoofdmonitor. Ze besluiten vrienden te worden. Wat gebeurt er allemaal? Lees het! Merel Roxy-Granger heeft mijn kaft gemaakt