hoofdstuk 19 De ontdekking

141 2 0
                                    

in de avond, als hermelien thuis komt, is ze doodmoe. ze gaat meteen slapen, en wordt in de ochtend wakker omdat draco de trap op rent. 'WAT IS DIT?!' schreeuwt hij woedend, zwaaiend met een brief. 'WAT IS DIT, MODDERBLOED?!' hermelien kijkt naar de brief, en ziet nog net onderaan het woordje: van Viktor staan. 'draco!' roept hermelien. draco heeft een rood hoofd van woede. 'vikkie verontschuldigd zich ervoor, griffel! zal ik het eens voorlezen?' schreeuwt draco. hermelien heeft tranen in haar ogen. 'draco, laat me het uitleggen!' roept ze. draco begint de brief hardop voor te lezen: 'lieve Hermelien, het spijt me eenorm. ik hou echt van je, en ik acsepteer heus wel dat je met malfidus bent. maar onze kus betekende wel echt wat, hermelien. sorry, een dikke kus, van viktor!' draco heeft ook tranen in zijn ogen. 'wie is viktor, griffel?' vraagt hij kalm. 'o, draco!' zegt hermelien. 'wie is viktor?' vraagt draco dreigend. 'het spijt me, draco. viktor kruml.' zegt hermelien. draco kijkt haar een paar seconden aan en stormt dan de trap af. narcisa begint te huilen. 'draco, wat ga je doen?' vraagt hermelien. 'weg, ik ga weg!' schreeuwt draco. hij rent de trap weer op en duwt hermelien opzij. 'ik wist wel dat ik de fout in was gegaan! modderbloedjes zijn altijd fout!' schreeuwt hij. hij rent de kamer in en trekt kleren in een koffer. hermelien staat er naast en huilt. zodra draco klaar is kijkt hij haar nog een keer recht aan. 'en dat modderkind mag je houden.' zegt hij. daarna rent hij weg. hermelien rent hem achterna, zo boos, dat hij haar kind uit heeft durven schelden. ze roept verwensingen achter hem aan, en rent zelfs naar buiten. 'patrificus totalus!' gilt ze. draco weert de spreuk af. 'tarentelega!' hermeliens benen beginnen te dansen, maar hermelien zegt snel de tegenvervloeking. 'patrificus totalus!' schreeuwt ze weer. en deze keer lukt het. ginny en harry rennen naar buiten door het lawaai. 'hermelien!' roept harry. hermelien huilt en huilt. ze kijkt naar de stijve draco. 'draco, draco, het spijt me zó.' snikt ze. ze weet dat draco haar kan horen, en ze vertelt het hele verhaal. harry en ginny staan verstijfd te luisteren. uiteindelijk maakt ze haar verhaal af met: 'ik wist dat ik van jou hield, draco.' zegt ze. hermelien bukt zich naar hem toe en geeft hem een zachte kus op zijn wang. 'lijd pijn.' sist ze. ze heeft tranen in haar ogen. ze maakt de vloek van totale verstijving ongedaan, maar nog voordat draco op kon krabelen heeft ze het al gezegd: 'Crucio.'

ik weet het, heel erg. maar het moest gewoon.

Draco en HermelienWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu