Ben gülerken bana baktı.Umutsuz vaka der gibi kafasını salladı.Ama napayım bu konuda bir hatıram vardı!Ama çocuk "sorunlu"diyip gidince dahada çok utandım.Ama sonra koy göte gitsin moduma geri döndüm. Susarmısınız ben "mal" değilim.Açıklama yapıyorum.
Biz Asya ve Çisil'le eğer bir çoçuğumuz olursa adını ne koyarız diye düşündük-pek normal olmasakta bizimde her kız gibi evlilik hayalimiz var- çisil çağan demişti.Asya yok çan amk çağlar daha güzel demişti.Bende yok aq çavdar ekmeği demiştim.Sonra hep beraber gülmüştük.Yani bu aramızda komik bir anıydı.Aslında düşündümde çağlar güzel isim.
Az önce üzerinde çalıştığım resmi bitirmeye koyuldum.Resim bitince ortaya çisile ağda yaparkenki halim çıktı.Jaleyi suladığım ve asyayı boyadığım resimleride çizip onları ifşa edeceğum.Çümküm ayza olmak arkadaşlarına pislik-piçlik yapmak demektir.
Diğerlerini evde yaparım.Eserime bakıp güldüm.Çoğunlukla karikatür tarzı çizerdim.Daha eğlenceli olurdu çünkü.Ama bana biri gelip beni çizermisin dese gayette çizebilirdim.Resim konusunda bir harikayım.Gerçe ben her konuda harikayım.çümküm Ayza olmak bunu gerektirir.
Saçmalamayın tabiki kendimi övmüyorum.
Malzemelerimi aldıktan sonra çıktım.Ahaha aynı zamanda sıçtım.Gaye hocanın dersine geç kalmışım.
Hemen kapıyı tıklattım ve yerime geçtim.
"Ayza!"
"Efendim hocam"hocayı yumuşatma kural 1:yağ çek kuvvetin bitene kadar!
"Aa hocam çok güzelsiniz.Bugün zaten gözleriniz mavi.Dikkat çekiyosunuz bide kırmızı etek müthişsiniz."
"Benim gözlerim yeşil"
"Hocam senelerdir bizimi kandırdınız?aa senelerce mavi lens mi taktınız?"
"Çık dışarı hem geç kalıyosun hem sinirlerimi bozuyosun."
"Hocam aşk olsun.Çıkıyorum bak"
"Çık!"
Hoca dedik bağrımıza bastık.itti amk.Neyse bende kantine giderim.Hemen kantine gittim.
Macera yaşayıp üniversite fakültesine mi gitsem?yok ya döverler.
Bizim okul lise-üniversite olarak ikiye ayrılıyor.Ben lise bölümünde son sınıf okuyorum.Asya ve çisil'de.Ama jale artık bizim okulda lise bölümünde 3.sınıfta okuyor.
Üniversite bölümüne gidilince büyükler pek hoş karşılamıyorlar.Bu sinirlerimiİ bozsada bazı şeyleri yapmaya engel olan halk dilinde "göt korkusu" diye adlandırılan birşey var.
Oraya gitmemize kızmaları saçma bence ama bir nedeni var.
Ben kantinde oturup bacaklarımı sallarken kantine biri girdi.kim olduğuna bakınca Çavdar ekmeği -çağlar- olduğunu gördüm.
"Naber çavdar ekmeği?"
"İyidir sorunlu senden?"benle dalga geçiyordu.
"İyi bende çavdar.Birşey sorucam sen kaçıncı sınıftasın?"
"Üniversite 2"dedi geçiştirircesine.
"Hımm.Bende lise son."
"İyi."
"Yetenek yarışmaları var.Onlara katılıcak mısın?"
"Bilmiyordum.Bakıcam."
"Sen bu okulda yeni misin?"
"Evet."
"Hımm.Yeni çocuk çağlar."
"Çavdar ekmeğinden çavdara çavdardan çağlara çok iyi gelişme benim için ayza beni çok mutlu ettin." Diyip dalga geçti.
"Bende sende bana Ayza dedin."
"Ne mutlu bize!"
O hale dalga geçerken zil çaldı.O tam giderken asya çisil ve jale geldi.Anlamlı anlamlı bakarlerken gözlerimi devirdim.
Ama kaçamazdım.Bir açıklama yapmak zorundaydım.
"O çağlar benim deyimimle çavdar ekmeği" dediğimde asya ve çisil hatırlamış olacakki güldüler.
Jale kabız olmuş gibi bakarken ona kızlarla olan konuşmamızı anlattım.Sonrada çağlar'la olan tanışmamızı anlattım.
Onlar kahkahalarla gülüp bana "Allah cezanı vermesin,Allah belanı vermesin" gibi şeyler söylüyorlardı.
Bende rezilliğimi o an farkettim.
"Onu bunu bırakın da çocuk okula bu sene gelmiş ama bana çok tanıdık geliyor."
"İnsanlar çift yaratılmışlardır."dedi Asya.
"Evet öyle." Diye destekledi çisil.
"Onu bunu bırakın daa biz çok iyi bir grup olduk."dedi jale.
Evet biz olmuştuk.Biz çok güzel 4'lü olmuştuk.
Yazasım geldi,yazdım.Nasıl olduğu hakkında en ufak bir fikrim yok.Çağlar ismini çok seviyorum.Çok hoşuma gidiyor.Yalnış anlaşılmasın.yalnızca esprisine öyle bir muhabbet oldu.
İyi okumalar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YAK HERŞEYİ
ChickLit"Siktirtme belanı ufuk.Bırak kızı." "N-nolur g-gi-gidelim." Dedi kendisinin bile duyamayacağı bir sesle. Ama önce belindeki ve bacağındaki elleri sonrada havalandığını hissetti.Demekki duymuştu.Ama kız onada güvenemiyordu. "Her zaman cesur ol ufak...