01

6.1K 404 66
                                    


Tujuh orang lelaki sedang bertolak tolak mahu mengambil tempat. Selepas semua bersedia. Mereka bertujuh tersenyum janggal.


Kcing ~

"Cantik. Free style pula." Kata jurugambar itu.

Bermacam macam pose dibuatnya. Ada yang menunjukkan peace, ada yang menunjukkan 'love sign' dan bermacam lagilah.

"Ok dah cukup. Penat aku senyum." Kata suga memberhentikan aksi2 mereka semua. Dia mengurut pipinya yang terasa tegang.

"Perlu ke kita pakai baju macam ni. Semata nak ambil gambar." Kata rapmon pula.

Mereka semua mengenakan pakaian pekerjaan mereka. Jin dengan sut putihnya seluar slack hitam. Suga memakai uniform pilot nya, nampak segak. Rapmon dengan baju askarnya, tak tertinggal topi sekali. Jhope pula sut race motor, bukan lumba haram tapi lumba halal, ala yang ada track sendiri tu. Jimin pula kemeja putih seluar slack hitam dengan kaca mata hitamnya. Maklumlah business man berjaya. V pula detektif ditangan nya pula memegang kanta pembesar. Dan terakhir jungkook sut polisnya. Itulah pekerjaan mereka. Semua berjaya. Dan yang paling penting graduate bersama sama. Gambar graduation mereka tergantung indah ruang tamu.

"Ok what. Gambar ni kan aku nak buat besar2 biar terpampang dekat rumah kita yang gah tu." Kata V sambil tangannya didepakan.

"Dah la jom balik. Aku tinggalkan klinik macam tu je. Tah apa yang jadi kat klinik aku tu pun aku tak tahu." Jin sudah resah.

"Jom ah aku hantar kau pergi klinik kau tu. Cepat sikit sampai." Balas Jhope pula yang sudah menyarungkan helmet dikepalanya.

"Baik takpayah. Aku seriau naik moto dengan kau." Tolak jin.

Tiba2 phone berbunyi. Masing2 mengeluarkan iPhone didalam poket seluar.

"Eh bukan aku punya."

"Aku pun bukan."

"Siapa punya."

"Jawab la cepat woi."

"Oh, kookie punya. Hello." Kata jungkook menunjukkan iPhone nya dan segera menjawab panggilan itu. Terangguk angguk jungkook kepala jungkook mendengar pemanggil itu bercakap dengannya.

"Baik saya pergi sekarang." Jungkook mematikan talian dan memasukkan semula iPhone nya dipoket seluar hitamnya.

"V ikut aku." Arah jungkook.

"Pergi mana pula ni?" Balas v. Baru ingat hari ni nak rehat.

Kadang kala jungkook meminta bantuan v untuk menyiasat kes2 yang sukar.

"Ikut aku siasat satu kes ni." Kata jungkook.

"Terima kasih semua kerana sudi datang kekedai gambar saya. Tak nak balik ke?" Kata jurugambar itu.

"Erghh nak balik la ni. Kedai la panas, pasang aircond satu la tauke." Kata suga dan belum sempat tuan kedai mahu bersuara suga sudah cabut lari. Seorang demi seorang meninggalkan kedai gambar itu.

"Weh! Bayar!!!" Jerit tauke kedai gambar itu yang baru teringat tentang bayaran. Tetapi semua dah beredar dari situ.

TBC~

 Our Little Angel Where stories live. Discover now