Tangan jin ligat membuat itu dan ini. Sebelum pulang kerumah selepas menyelesaikan perkara2 yang penting itu seorang diri dia sempat pergi ke market mahu mencari pakaian, Pampers dan segala keperluan bayi ini yang sudah mendapatkan namanya.
"Kim myung soo." Kata jin sebaris nama itu. Dipandang wajah myungsoo yang tersenyum menunjukkan gusi pinknya yang masih belum tumbuh gigi. (Bayangkan gigi jin macam tu xD) seperti dia tahu itu namanya sahaja bila jin panggil myungsoo mesti mencari2 suara itu. Apabila dia terpandang jin yang memanggilnya dia mengekek ketawa.
"Myungsoo. Nama awak myungsoo." Jin bermain main tangan dengan myungsoo.
Myungsoo pula seperti sedang berkomunikasi dengan Jin. "Qrwiwgd@#%-$+%*(bahasa baby)"
"Suka nama dia myungsoo." Jin mencubit pipi myungsoo kerana geram dengan pipi gebu myungsoo. Diketap giginya menahan geram. "Ni appa. Appa." Kata jin menggelarkan dirinya.
"A-appa.. appa teheeee geenyahk." Myungsoo memanggil jin dan ketawa.
"Ya ap-""Hyung! V la appa. Hyung omma!" V masuk kerumah tiba2 dan terus memotong kata2 jin. Dihalakan kakinye kearah myungsoo yang sakan ketawa.
Jin hanya memandang sahaja V yang sudah mendekati Myungsoo. Kemudian jin bangkit dan membawa beberapa beg plastik bersamanya.
Beberapa saat kemudian jungkook juga muncul.
"Baby!! Aww comel nye baju dia. Tapi kenapa PINK!" Sengaja jungkook menekankan perkataan pink itu. Kepalanya terangkat angkat memandang kearah dapur.
Didapur jin hanya menghiraukan sahaja kata² jungkook itu yang langsung tidak terkesan terhadapnya. Sibuk dia menyusun barang² yang baru dibelinya. Dan dia perlu memikirkan semula dimana harus diletakkannya susu, botol susu dan bermacam macam jenis barang lagi.
"Kau ada bau something tak Kookie." V memuncungkan bibirnya dan menghidu hidu sesuatu yang busuk. Tiba² raut wajah V bertukar. Dipandang wajah jungkook dan segera berdiri. Lalu hidungnya ditutup.
"Kau bersihkan! Aku... aku lari dulu." Berlari V naik kebiliknya.
Jungkook hanya menggeleng kepala. Lengan baju disingsingkan agar mudah segala pergerakannya. Lalu jungkook lakukan seperti apa yang dia lakukan semalam iaitu menukarkan Pampers.
"Mesti kau tak suka V kan. Sebab kau asyik berak je bila v dekat dengan kau. Hahah"
Myungsoo ketawa seperti dia faham apa yang dikatakan jungkook itu. Lalu jungkook mendukungnya.
"Nah. Sumbat botol ni dalam mulut dia. Dari tadi tak isi apa² dalam perut dia. Hyung takut masuk angin nanti. Susah kita." Muncul jin disitu tiba² dan menyerahkan botol susu bayi yang semestinya berwarna pink. Pink lagi. Rasanya jika disuruh jin yang membelinya habis diborong benda yang berwarna pink sahaja. Jungkook memusingkan botol itu kekiri dan kekanan. Terdapat gambar puppy yang comel. Lalu jungkook menyumbatkan botol susu itu kedalam mulut myungsoo.
Myungsoo memegangnya dengan kedua belah tangannya.
"Wah! Dia pandai pegang sendiri ah." Kata jungkook keterujaan.
"Huh!" Jin menguis batang hidungnya. "Hyung yang ajarkan." Tiba² hidung jin dikembang kempiskan. Dia mencari dari mana datang bau itu. Akhirnya pencariannya berjaya dan ia berada dekat dengan jungkook.
"Woi! Jungkook! Kalau tak tahan pun jangan la melepas dekat sini! Tak senonoh la kau!" Jin mengibas tangan dihadapan mukanya.
"Baik sikit la hyung! Ni dia yang beyak." Jungkook menunjuk pula pada myungsoo yang menayangkan gusi.
"Owhh. Kau bersihkan. Hyung nak masak." Lalu jin melangkah meninggalkan jungkook dan myungsoo.
Jungkook hanya menjeling sahaja jin. Dalam hati dia berkata 'tak guna punya hyung!'
Nasib dalam hati kalau dibuatnya gila jungkook kata depan² mau dia makan kat hospital selama 1minggu.
TBC~~
YOU ARE READING
Our Little Angel
Random+kehidupan seorang budak menjalani hari-hari dengan 7 orang lelaki yang digelarnya appa. Cover book & Wattpad by CRUSHAO Hanya separuh di publish kerana akan diterbitkan.