1.4 || café

1.8K 78 1
                                    

Efter någon timme efter gråt och sörj fick Oscar med Nicole till ett litet café som fanns sidan om sjukhuset.

När Oscar hade beställt sin chai latte och Nicole hennes varma choklad satte dem sig vid det mest avlägsna bordet i caféet. Det var ett litet bord som låg i en trång hörna där det inte fick plats med mer än två personer.

Vid bordet fanns det ett stort fönster där man såg ut, snön hade lagt sig över Göteborgs gator och gatlamporna var redan tända även fast klockan bara var några minuter över fem.
Man såg tydligt att december månad väntade runt hörnet.

"Förlåt." Han kom inte på något vettigare att säga.

Det skulle egentligen inte bli såhär, vi skulle springa runt i Göteborg som galningar. Vi skulle bete oss som fem åringar och vi skulle gå på en fin resturang som trettio åringar, tänkte han.

"Varför ber du om ursäkt?", frågade hon. Nicole som inte hade sagt ett ända ord på flera timmar kollade konstigt på honom.

"För jag kan inte göra något. Jag kan inte hjälpa dig. Det ända jag gör är att sitta och se dig plågas. Jag känner mig så värdelös."

Han blev avbruten av att hennes krut torra läppar som mötte hans. De båda slöt ögonen och för några sekunder stannade allt runt omkring de, ingen rördes, snön var stilla och allt tystnande.

-------

Hejhej, så jag har bestämt mig. Nu har jag publicerat Omar novellen och det skulle betyda mycket om ni hade kollat in den. ; Problems- o.r 

Ett misslett meddelande // o.eDonde viven las historias. Descúbrelo ahora