Hej allihopa,!
Jag är så tacksam att just du klickade på MIN berättelse! Tack så himla mycket! :D
Du kan bara hoppa över Dette avsnittet om du vill, men så jobbig och tråkig som jag är ska jag rabbla upp vad min Tonårsroman handlar om och vad själva syftet med den.
Så som sagt kan du bara bläddra vidare, tack <3
----------------------------------------------------------------------Denna berättelsen har jag då gjort, Sally Kjellner..
Den ska handla om Elma, som just i en period inte mår bra, inte alls bra. Hennes mamma dog bara för något år sedan, när hon väl nästan blivit helt frisk, så hände det otänkbara... Hennes snälla pappa som aldrig varit styggare än en nallebjörn togs på bar gärning av polisen, han hade nämligen "mördat" två "oskyldiga" människor. Elma skiter fullständigt i det, hon klarar sig inte utan sin pappa. Hursomhelst så får Elma tvingas att bo på ett ungdomshem. Elma är egentligen en helt vanlig tjej, och när hon ser alla andra ungdomarna som hon ska bo med så släcks allt ljus i henne. Alla såg trötta och slutkörda ut, de såg ut att vara fulla på heltid och luktade sopor. Elma visste att hon tillslut skulle bli som dem, en som inte hade känslor, och en som alla utgår från ens utseende, hon skulle inte må bra, men på ett sådant ställe som detta, skulle hon inte kunna slingra sig ur.
Hon hade aldrig blivit mobbad förut, men hon hör allt tissel och tassel bakom hennes rygg. Hon skulle vilja visa alla hennes känslor, men nu så är hon inte en sådan längre. Hon förblir ensam på skolan.
En dag då hon bara skulle flytta till "den stora byggnaden" av skolan som alla gör när de börjar i 9:an. Hon blir inbjuden på en halloween fest. Som var så ovanligt. Elma tänker varför inte och kommer på den. Just den festen blir hon inbjuden på. Och som Elma plus alla exakt ALLA Tjejer på skolan hade crush på (kär du som ej fattar) pratade just med henne. ( han heter Mason ) Något ställs inför henne. Det kändes som om en söndrig liten glödlampa tändes inom henne. I posten får hon ett brev. Det var ett brev från hennes mamma. I brevet stod det att jag (Elma) inte kan fortsätta att vara sådanhär. Va dig själv, du kommer ( och har säkert i detta seklet) gått igenom mycke,.men Lyssna på mig Elma. Och såhär fortsatte det. Elma kunde inte sakna mer än sin mamma. Men hon hade rätt.
Elma ställs inför många saker. Några av de sakerna var kärlek framför allt, svek, tro, svåra val och även blod och tårar. Floder av det.
Så såhär ser det ut på lång sikt. Hoppas ni nöjer er, själv tycker jag detta är dö kul! :D
Btw så kan ett kapitel dröja, men jag föredrar en vecka. Men jag snabbar mig om ni gillar den och kommentera vad ni tyckt! För om i gem gillar den så är det ju ingen mening eller hur?<3 <3
Puss mvh/Sally <3----------------------------
YOU ARE READING
Tusen Ord i en mening.
Teen FictionEn historia som i verkligheten sker. Acceptera det. Elma vet inte hur hon kan uppleva livet som "bra" det ända hon upplevt efter hennes mammas död var mobbing, blickar, och krig inom sig själv. Hon väntar fortfarande på det där "härliga" i livet och...