En ny dag.

2 0 0
                                    

Jag vände mig om och la mig på magen.,jag orkade inte gå upp. Efter allt som skett så orkar jag inge mer.
Igår när alla åt var det okej. Jag och Jenny var nog bara dem som pratade för resten blickade argt bara och var knäpptysta. Skit också att hon var sjuk idag. Så jag vet fortfarande inte vilka resten är för några. Men jag var tvungen att gå upp. Det var en ny dag, och jag var tvungen att gå till skolan. Jag fick till och med byta skola, men jag gick i denna när jag var yngre. Benikskolan hette den och fråga inte varför.
Jag fick efter en stund sätta mig upp i sängen och sedan kolla i spegeln vad jag har med att göra på denna morgonen. Genast såg jag ruffset och tovor i mitt hår. Mascara skulle nog också hjälpa. Så jag kammade mig och la på lager av mascara. Sedan satte jag bara på mig ett par jeans och en tröja. Sedan så var jag så redo att jag gick ut ur dörren och började gå mot slutet av korridoren. Jag gick in i Jennys rum för att fråga om vi kunde ta följe. Men jag möttes av att hon låg i sängen och såg helt förstörd ut.
- Jenny? Sa jag tyst och svalde.
- j..aaa? Jag k..kan inte ta f..följe..jag är..sj..Sj..sjuk. Och det sa hon svagt. Det märktes att hon var sjuk.
- okej. Men krya på dig! Sa jag och lämnade rummet. Fan också! Jag vände mig om och började gå. Men när jag väl var vid nummer 4 stod det en tjej vid rum nummer 3. På skylten stod det Måna, så jag antar att det var henne. Hon hade en svarthårig kille gämte henne som säkert hade flera piercingar. Även fast det inte spelade någon så stor roll. Måna hade långt blått hår och hade svart eyeliner runt ögonen. Hon hade en sådan tjur piercing också. De viskade med varandra och skrattade. Så jag ökade farten. Men jag blev såklart stoppad när jag var prisis nästan förbi dem.
- hörru du du! Sa killen och flinade åt mig. Jag stod frågandes.
- va? Frågade jag.
- HAHAH! Så du, är den nye tjejen? Inte riktigt i vår smak men det löser sig! Sa Måna och vände sig mot killen som skrattade.
- vad vill ni? Sa jag nonchalant och pustade. Jag har inte riktigt tid med dem just nu.
Först så skrattade killen och Måna men sen så såg de seriösa ut.
- Det är Elma va?.. Superkul att träffas! Vi går i samma skola nu va?! Gud vad Kul! Hallå vi tar följe eller hur? Jenny är ju ändå sjuk? Sa Måna och bytte direkt attityd på sina meningar. Varför ville hon ta följe med mig till skolan? Och varför bytte hon sin attityd så himla snabbt? Men det var sant. Jenny var sjuk när jag knackade på imorse. Men När jag plötsligt kände hur killen som stod jämte Måna började sticka sina kalla händer under min tröja , det fick mig väldigt obekväm och fick mig att må illa, så slog jag bort dem snabbt.
- vafan görru?! Fräste jag. Han skrämde mig på det sättet han flinade. Vad i himlens rike höll han på med? Men plötsligt såg jag Månas arga ansikte mot killen.
- Vad fan gör du David? Hon blir ju fan rädd för dig? Ditt pervers! Sa måna och vände ryggen mot honom. Vad händer just nu? Det här är bara konstigt.
- kom, han är så dum i huvudet så vi går ifrån han. Vi måste ändå gå nu! Sa Måna och gick ned för trappan. Så jag följde väll efter. Jag kände verkligen att jag inte kunde tro på måna, jag ska nog hålla mig till Jenny, men jag höll bara med just nu.

Nu gick jag bredvid Måna som tyst gick med tunga steg. Hela vägen ut och frukosten så lärde jag känna måna, hon kom hit för 3 år sedan och varför ville hon ej berätta, men sedan har hon en pojkvän som hette Daniel, och han skulle jag tydligen träffa på skolan. Sedan gav hon mig komplimanger och spelade väldigt snäll. Men jag tror ändå fortfarande att bakom det leendet hon hade låg den riktiga Måna.
- du Elma? Sa måna
- ja? Sa jag frågande.
- Duvet att vår skola har " en gossip kanal " eller?
Först funderade jag snabbt, men jag fattade inte vad det var så jag ställde frågan bad det var.
- jo, det är när skvaller, nyheter och mycket pinsamma personliga saker avslöjas för många. Det är inte kul när man är i klistret, men att kolla på andra är ganska intresserande. Här jag visar webbsidan så du kan följa den. Förklarade måna och plockade fram sin mobil och gick in på Google.
- WWW.gossip.högstadiet.se? Sa jag och skrattade samtidigt som måna knappade i det.
- jävligt sexigt! Sa måna och skrattade. Det lät lite för mycket men jag skrattade lite vekt.
Vi började att få in i skol byggnaden, den var enorm! Inuti gick massor med folk som gick bara på varandra, det kändes nästan som ett. Diskret slagfält i korridorerna.
Så när jag gick där bakom måna såg jag alla dessa ansikten. Det kändes som flera tusen olika! Hur många fanns det egentligen? Men jag kom på att jag var helt ute och seglade, jag visste inte äns vart jag skulle? Så jag la handen på månas axel och hon vände sig ivrigt om.
- ja!? Sa måna högt för att jag skulle höra henne.
- Vart ska vi! Fick jag nästan skrika.
- Till rektorn! Hon ska säga vart och i vilken klass/ klassrum du ska va med i. Sa måna och vände på klacken och fortsatte. Så jag följde henne. Just nu hade nog den där äckliga och rädda och till och med läskiga känslan försvunnit runt om henne. Hon var ganska skön. Eller va? Snäll menar jag...

Vi var utanför rektorn, och i en bricka som var på dörren stod det.
" rektor Richard. A "
Så han hette Richard. Okej. Jag var faktiskt nervös.
Måna la sin kalla hand på min axel som fick mig att rysa, under varför?
-Elma, jag ser att du är as-nervös men bara ta det långt vi ses på lunchen om vi inte kommer i samma klass, jag är klass 8c, bye  bitch!
Det måna just sa fick mig till en väldigt konstig känsla. Men fort svarade jag lite förvirrat
- bye bitch!
Även fast det inte var meningen att säga så, så bara kom det ut. Direkt efter vad jag sa prisis så öppnades dörren in till rektorn. Och en fin rakad skallig man med stora bruna ögon kom fram.
- välkommen Elma! Kom in och sätt sig. Sa han och log snett. Jag löd honom och gick in och satt mig i en fåtölj.
Richard satte sig i en annan stol prisis mitt emot mig.
Han knäppte händerna och pustade. Det gjorde mig ännu mer nervös.
- tja, Elma. Din ungdomshems ägare Eva Niklasson har redan skrivit på alla papper, så jag ska bara informera dig om olika saker.
Jag nickade långsamt. Hade Eva gjort det? Det var rätt så snällt faktiskt.
- du går i 9b okey? Det är en.. Ganska galen klass men klassen har alla från plugghästar till partygäng. Och även.. ( så fortsatte han..)
Hur kunde han veta allt detta? Och vilken rektor säger sånt? Jag antar att han har koll på sina elever..
- och även de som fangirlar typ alla pojkband.. Men jag lovar att du kommer hitta några som du passar in hos. Sa Richard och log snett likadant som innan. Efter att han sedan förklarat en hel roman över hur bra lärare och elever han har så fick han äntligen släppa mig.
- hejdå Rickard! Sa jag och vinkade leendes.han vinkade tillbaka och stängde sedan dörren.
Okej han sa att min första lektion började klockan.. Halv åtta! Nu var den tjugo över.. Sedan sal 28 skulle vi va i. Men hur skulle jag komma dit. Det ända jag ser är floder av elever. Men jag fick ta mig i kragen. Jag måste faktiskt på min lektion. Så jag tog risken och gick rätt in i korridoren och kände prisis hur alla knuffade mig.
Flera och hårdare knuffar fick jag. Men jag ökade takten. På en skylt som liknade en gatuskylt stod det 25 och en pil mot en dörr. Så jag skulle gissa att jag fick gå lite till.
Där! Det stod 28 på en liten skylt och en pil mot en dörr. Snabbt kom jag ur folkmassan och tog min hand på det kalla järnhandtaget. Jag pustade långsamt in och ut.
Nu ska du få träffa din klass. Hoppas de accepterar dig. Så nu. Samla mod och.. Han jag tänka innan någon harklade sig bakom min rygg.
Skit också! Pinsamt. Långsamt vände jag mig om och såg hur en tjej stod och stampade med sin ena klacka i marken.
- ursäkta mig men jag ska gå på lektion nu, maka på dig dumhuvud! Sa tjejen kaxigt och trängde sig och gick in. Utan att reagera så hade hon tagit foten och dragit min fot med sig så jag snubblade . Jag hade ingenstans att ta tag i innan jag med en hård duns hamnade på golvet. Min näsa hamnade rätt i golvet. Det där gjorde hon med flit. O herregud, är alla sådana? Med stora lockar, lösögonfransar mycket smink och tröjor som visar halva tuttarna? Nej tack. Men jag la handflatan på golvet. Sedan märkte jag hur jag låg på golvet framför hela klassen. Så jag kollade upp och såg tjejen som fällde mig hur hon fnittrade. Hennes tjejkompisar och några killar skrattade också. Jag ställde mig upp och kände hur jag hade skämt ut mig. Nej! Inte på min första dag! Åh. Varför?
Jag borstade av mig smutsen som hade hamnat på mina kläder och rättade till mitt hår. Läraren hade inte ens kommit än. Jag stod bara där framför alla. Men sedan såg att vissa människor höll om munnen. Vad hade hänt nu?? Svaret kom snart.
- uhm... Din näsa, du blöder.  Sa en av killarna. Han satt sina glasögon på huvudet.
Jag tog min hand och tog den på näsan och kollade om jag hade blödigt. Massor blod var på mina händer. Något dåligt med mig var att jag nästan inte tålde att se mycket blod. Jag hade heller ingenstans att ta vägen.
- Å Gud! Stackarn! Jag hämtar papper! Hörde jag sedan. Det var en kvinna som antagligen var läraren. Det här var så pinsamt..det kändes som jag var med i mean girls 3 eller något. Men det var inte kul kan man säga..

Hela lektionen hade jag papper i näsan som var så pinsamt. Jag såg säkert ut som en tomat. Haha! Men det bar en matte lektion och hon pratade om algebra. Själv var jag grym på algebra och matte, men denna klassen hade nog ganska svårt med algebra vad jag såg. Men hela denna situationen var så pinsam! Jag hoppas att efter denna lektionen  och när allt är över så blir det mycket bättre.

Tack för du läste detta kapitlet!
Hur kommer resten av dagen avsluta? Det får du reda i nästa!

Kommentera vad du tyckte!
Gilla för mera!
Rösta om du gillade den!
(Inte ett måste)
Älskar att skriva! Älskar er som läser oxå! Puss o hej vi ses i nästa! :D
See ya! //Sally

Tusen Ord i en mening.Where stories live. Discover now