"Argh. Aduhhhaiii."
"Kau dah kenapa ni, Sarah?" Tanya Deknon.
"Aku lupa lah, sebab aku busy sangat. Huwaaaa." Kata aku sambil menangis olok-olok.
"Kau lupa apa ha, orang tua, nyanyuk, tak boleh diharap?" Kata Deknon sambil gelak terbahak-bahak.
"Takdelah, last week aku jumpa someone dekat Jusco. Cantik gila. She wrote something kat phone aku, tapi takde apa pun. Ada gambar burung jer dengan dia tulis if you find this bird, you'll find me." Terang aku panjang lebar.
"Wow. Jodoh la tu?" Tanya Deknon dengan nada sarkastik.
"Itu lah pasai, aku ingat jodoh aku, aku ingat dia letak phone no dia. Tapi takde, ada gambar burung jer. Haih."
"Kesiannya kau ni. Lain kali tengok dulu apa dia tulis." Kata dia sambil tergelak. "Hahahaa lawak la kau ni."
" Janganlah gelakkan aku." Kata aku pula. "Dah lah aku nak siapkan kerja aku yang bertimbun ni."
Aku terus menuju kedalam bilik dan menghenyakkan diri diatas katil. Aduh selesanya. Minda aku tak boleh lupakan perempuan bidadari yang cantik tu. Kenapalah aku tak tengok masa dia tulis something kat fon aku haritu, kenapalah aku lupa? Kenapa kenapa ?
Aku terus sambung buat kerja, ada orang upah aku untuk proofread thesis dia. So I need to get my brain and hand working.
But I couldn't.
Aku tatap sahaja screen MacBook aku itu, minda aku melayang, asyik teringatkan dia. Tangan aku tidak mampu bergerak, otakku tiada difikir yang lain, selain daripada si dia. Kerjaku jadi tergendala, semua benda tak boleh jadi macam ni! Aku mesti buat kerja! Okay, aku akan buat kerja, tetapi tanganku berat, lantas terus membuka website google dan mencari apa apa yang berkaitan dengan burung itu, tetapi hampa.
So I get myself together, turned the lamp off, and went to sleep. Semoga malam ni, aku akan mimpikan dia dan esok hari akan tahu nama dia. Goodnight.
YOU ARE READING
Loving Stevens (bahasa Melayu)
ChickLitSarah terjumpa dengan seorang yang sangat cantik bak bidadari, tetapi perjumpaan mereka sampai disitu sahaja apabila, perempuan itu tidak memberi apa-apa selain dari lukisan sayap didalam telefon Sarah. Tetapi takdir menemukan mereka semula dan mem...