"Kau ni kenapa lagi?" tanya Deknon. "Jom lah teman aku shopping. Please."
"Aku tak larat lah."
"Kau ni dah sebulan macam ni. Jodoh kau tu takkan datang lagi, itu sehari je dia muncul dalam hidup kau. Sekarang kau kena bangkit and move on. Aku tolong kau cari lelaki lain. Atau perempuan lain. Or whatever."
"Alaa malaslah nak jalan." kata aku dengan malasnya.
"Bangun! Bangun sekarang. It's time to wake up and move on!"
"Erghhhh."
"Bangun!" jerit Deknon.
"Okay fine. Fine. Aku bangun." kata aku sambil mengeluh. "Puas hati ?"
"Pergi siap sekarang, kita pergi shopping, yeay! Jangan mandi lama sangat! Jangan teringatkan dia. She's nobody, remember that." Yeah, she is nobody, I can't even remember what she looks like. I just can't.
Aku terpaksa lah ikut Deknon pergi ke shopping mall dan teman dia shopping. Erghhh I rather be in front of the TV watching Frozen than be here teman dia shopping.
"Hi." Aku toleh kebelakang tetapi tiada siapa dibelakangku tapi aku terdengar seseorang menyapaku. Bulu romaku tegak berdiri. Haih apa ni? Takkan ada Encik Han dalam mall kot.
"Sarah! Wei elok tak kasut ni?" tanya Deknon sambil membelek kasut dikakinya.
"Cantik. Perfect. Fabulous!" Kata aku.
"Kau perli aku eh." kata Deknon sambil mengangkat kening kanannya.
"Takkan lah aku nak perli hang. Isyy. Hahahahaha."
"Yelah tu."
"Yelah. Serius ni. Hahahaha. Okay lah wei, aku nak jalan-jalan jap. Nanti apa-apa text aku okay?"
"Okay fine."
"Hey." Aku toleh kebelakang lagi. Tiada sesiapa pun. Aku ni dah gila ke apa? Hantu apa ni? Takkan angau sampai jadi macam ni?
"Hey."
"Whoever you are, leave me alone." Aku cakap dalam suara yang perlahan.
"Hi."
"I said, leave me alone." jerit aku lalu aku melutut dan terus menangis, aku tak dapat tahan lagi, aku rindu dia walaupun baru sekali jumpa dan aku pasti semua orang disekeliling aku sedang memandang aku.
"Hey, I won't leave you alone." Suara itu. Aku serius dah gila ke?
"You are not real. But I miss you." kata aku teresak-esak. "So, please just leave me alone." kata aku sambil menyeka air mataku.
"I am real." kata suara itu. "And I miss you too."
"No, you are not."
"Yes I am." kata suara itu, sejurus selepas itu, aku merasakan satu pelukan hangat disekeliling tubuhku. Aku mengeluh keras. "Let me take you to the bench." kata dia. Tapi siapa dia? Rambutnya blonde dan lurus. Itu sahaja yang aku nampak sekarang memandangkan dia masih lagi memelukku.
"Who are you?" tanya aku.
"The person you miss. Jodoh kita memang di mall kan." Dia kata lantas tersenyum. Bahasa Melayu dia kedengaran pelik dan awkward.
YOU ARE READING
Loving Stevens (bahasa Melayu)
ChickLitSarah terjumpa dengan seorang yang sangat cantik bak bidadari, tetapi perjumpaan mereka sampai disitu sahaja apabila, perempuan itu tidak memberi apa-apa selain dari lukisan sayap didalam telefon Sarah. Tetapi takdir menemukan mereka semula dan mem...