I've been searching anywhere about wing, tetapi tetap tak jumpa. Adakah ini maksud aku kena mengalah dan move on? Tetapi aku tidak mahu. Lirikan matanya, senyumannya, sempurna, semua tentang dia adalah sempurna.
"Your eyes are like the ocean
Surrounded by a forest
Blue but sometimes green
The earth resembles your hair
Brown with a hint of blonde
Curly like a vine climb up a tree
You have something that nobody have
The smile you wear that day
I never seen it on anybody else."
Aku mengeluh. Nak tulis puisi pun macam tak bersemangat, rasa macam apalah haih hidup ini tidak adil.
"Sarah!" panggil Deknon sambil mengetuk pintu macam nak pecah.
"Masuk je lah, macam tak biasa masuk bilik tak ketuk, sebelum ni tak pernah ketuk pun, kenapa hari ni tiba-tiba nak ketuk, demam ke ? gila ke?"
"Kau merapu apa ni? Membebel apa?"
"Tak ada apa." Dia ternampak kertas puisi ntah apa-apa aku tadi.
"Kau tak habis-habis angau lagi? Kau teruk dah ni aku rasa." kata Deknon sambil pegang tangan aku dan membuat muka comelnya itu.
"Tak lah." Aku mengeluh deras.
"Tangan kau panas ni." Kata dia lagi sambil memegang dahi aku pula. "Aduh, angau sampai demam. Tulah kau, aku suruh makan, sikit ja kau makan. Sekarang kan dah susah. Aduh Aduh. Sekarang siapa susah? Aku juga. Haih."
"Aku tak apa apa la." kata aku dan dengan tidak semena-mena aku mengeluarkan air mataku.
"Lah, janganlah nangis. Aku jaga kau harini." kata Deknon. "Aku amek panadol dan air. Aku kasi kasi kau. Makan tau. Pastu aku buat bubur lepas aku tengok drama bae aku."
"Bae?"
"Shhhhh. Ya, bae aku. Aku taknak kasi kau lagi, kau bukannya suka dia. Takpe biar aku suka dia."
" Siapa?" tanya aku, pelik.
"Anne. Yang aku selalu suruh kau tengok tu. Ingat tak?"
"Oh, yang hang kata taste aku tu?"
"Exactly!"
"Hmmm. Ameklah. Takpe aku tak kisah."
Setelah aku makan panadol, aku terus tertidur sehingga Deknon datang dan bawa semangkuk bubur untuk aku jamah. Sememangnya aku tiada selera langsung untuk makan. Tapi Deknon dah berusaha masak untuk aku, aku makan juga lah.
p/s: sorry sangat-sangat sebab aku hiatus lama sangat. aku busy jadi babysitter T_T penat sangat. malam ja terus aku tido sampai pagi. so maaf ya. dalam dua atau tiga lagi akan aku update ya. kali ini benar! HAHAHA
YOU ARE READING
Loving Stevens (bahasa Melayu)
ChickLitSarah terjumpa dengan seorang yang sangat cantik bak bidadari, tetapi perjumpaan mereka sampai disitu sahaja apabila, perempuan itu tidak memberi apa-apa selain dari lukisan sayap didalam telefon Sarah. Tetapi takdir menemukan mereka semula dan mem...