Octavia
Jag var i min säng och kände på det Lena täcket. Säng lampan var tänd och klockan var två på natten, månljuset kom in ifrån fönstret med gardinerna som hade små fåglar på. Månljuset riktade mot en bok som jag fick på min födelsedag. Om tre flickor som blir till häxor.
Jag gick upp och tog på mig min badrock och gick sakta mot den röda boken. Det fanns mönster på den, som blommor. Det skulle bli måndag imorgon, slutet av sommaren. Träffa nya vänner och kanske träffa pojkar och pussa dom. Men vem ville ha mig, den rödhåriga Octavia som inte ens har några vänner. Jag kramade boken hårt och släppte den lika snabbt som när jag kramade den. Månensljus försvann. Jag la ifrån boken och gick skata till sängen för att inte väcka upp mina föräldrar. Det vita lakandet var över mig som ett vit måln. Till slut slöt jag mina ögon och mörkret började falla.Morgonen var där och ringklockan skrek som en banschee. Lampan var släkt, glödlampan måste nog vara död. Jag kan inte tänka på det nu. Jag måste till skolan, men jag måste också äta frukost. Jag tog på mig ett par tighta jeans och ett blått linne med en vit orm på. Jag kramade mitt hår snabbt och satte upp det, jag tog på mig skinnjacka och tog ett rosa läppstift. Inte perfekt men snyggt. Jag sprang ner till köket och såg att pappa hade bakat bröd. Inte perfekt så jag tog på mig mina blåa högklackade skor.
" Ska du verkligen ha på dig dom där?" sa pappa som smaskade in det brända brödet.
" Ja, det kallas mode. Du som ser ut som en apa som inte kan klä sig" pappa gav mig den besvikna ögonkastet och åt sin brända maka. Jag tog på mig min svarta väska och öppnade dörren. Den kalla vinden kom till mitt ansikte som en liten hälsning.
Lois
Bussen var full och jag satt längst fram. Man kunde höra ungarna skrika på varandra, jag kollade på telefonen och såg att jag fick ett meddelande ifrån min styvpappa. " Kommer att slå din jävla kind om du inte köper ägg!!! " samma hot mejl som vanligt. Bussen stannade. Vi var i skolan, skolbyggnaden var stor och hade fyra våningar. Jag gick ut och den kalla vinden var borta. Man kunde se en rödhårig tjej sittandes på en bänk och läste en röd bok. Klockan ringde och en tjej råkade dunkade in i mig.
" Oj, förlåt mig. Jag såg dig inte" men inget svar. Hon var brun hårig och var vitklädd. Hon hade en färgad väska som stod Emilia. Det måste vara hennes namn. Jag sprang in genom dörrarna och biologi saldörren var öppen och jag gick in. Samma brunhåriga flickan var där. Hon var bredvid min plats. Oj vad det blev pinsamt. Jag satte mig bredvid henne och tog upp min bok. Hennes hår var kurligt och långt. Hennes ögon brun gröna, och hennes näsa perfekt. Hon kollade på mig. Det var som hon inspekterade mig, jag hälsade vänligt och och öppnade sin bok.
" Vilken sida är det?" sa hon, hennes ögon strålade av magi. Kunde hon vara en häxa?
" Sidan 42" sa jag och log.
Bilogi läraren ville att vi skulle vara två och två. Men jag visste att hon skulle ta nån annan än mig. Men det blev inte så. Hon tog mig. Vi skulle göra ett experiment om att se ett hårstrå med en sån där sak som man kan se riktigt djupt med. T.ex bakterier. Ringklockan ringde och alla tog sina väskor och gick ut. Emilia och jag gick ut tillsammans. Det var skönt att få en ny vän, men jag vill få en till. Jag vill att vi ska vara tre stycken.
Emilia
Jag och Lois gick ut ifrån biologi salen. Det var häftigt att få en ny vän, speciellt när allt hemma hos mig går fel. Lois skuttade fram till sitt skåp. Skåp 573. Mitt var bredvid, 574. Och den rödhåriga bredvid min. Det var lite läskigt. Vi tre på en konstig rad. Det var två timmars håla, vi kunde nog snacka. Kanske också den där rödhåriga tjejen också. Lois började snacka med henne och sen började jag också. Hon var ganska trevlig men det var nåt konstigt om henne. Som alla just nu. Vi började att öppna för alla, jag berättade om att min mamma var gravid och att det är inte min pappas, Lois som får hot mejl av sin egen styvpappa. Och Octavia, hennes föräldrar är för egoistiska att bry sig. Det är som om alla är vänner nu. Men det dom inte vet att jag är en... Nej jag kanske inte ska berätta det. Jag vet att dom är också. Och dom vet vad jag är. Vi gick ut och satte oss på en bänk och började snacka om tjejesaker.
Men sen så började vi snacka om en bok som handlade om tre häxor. Det blev tyst en stund tills vi började snacka om månen. Det skulle bli rödmåla imorgon. Det varar bara i 21 minuter. Så jag måste nog skydda mig från monster som varar under natten, demoner. Jag har träffat en en gång. I skolan, hon var vacker och hon var den coolaste tjejen i skolan. Men jag insåg att hon var en demon var jag tvungen, nu kommer ingen fram emot mig. Lois tog fram en bok med en svart sten i mitten. Den var vacker. Vi började läsa den och moln kom fram emot oss. Klockan var 12:45. Vi skulle gå till Engelskan alla tre av oss.
" Undrar hur vår lärare kommer att va?" frågade Octavia till Lois.
" Jag har hört att han har varit våldsam på en annan skola som han jobbade på?" Lois gapade och hennes ögon blev rädda. Octavia var nog den skojiga ibland oss.
YOU ARE READING
The Three witches
ParanormalNär tre studenter blir vänner ser dom varandra som vanliga personer, tills dom får reda på varandras hemligheter. Dom skapar en hemlig grupp och hittar ett övergivet hus i skogen. Men sen kommer kaoset till dom. Emilia, Octavia och Lois får reda på...