Ik begin pas net met schrijven en hoop dat je het leuk zal vinden. Ik update het verhaal elke week wel een keer.
"Als ik vragen mag. Waarom bent u zo belangrijk?" De man keek streng door zijn bril naar mike. "Dat is geheim. dat is alles wat ik erover zeg." Mike keek verveeld door het raam van de helikopter. alleen maar saai land. geen bomenrij alleen maar gras. Naar basis 507 was een lange weg vanaf de stad. Waarom moest deze man zo ver weg worden verplaatst? De jonge soldaat van ongeveer 28 jaar was erg nieuwsgierig. De man tegenover hem was rond de 45 en had een witte labjas en een dikke bril op zijn lange neus. Waarom moet nou juist mijn team hem begeleiden. hier ben ik niet voor getraind, dacht Mike. Mike's team was een elite team. speciaal geselecteerd voor moeilijke situaties. Jammer genoeg had mike niks te zeggen en mocht hij alleen orders opvolgen.
"Zet eens wat muziek aan" zei kai. hij was de leider en gaf de orders. door hem waren 6 missies met succes geslaagd. Van de 6! Back in black was op de radio. 'Dat is wat je nou noemt rock' zei rick. Hij was de sniper en heeft mike's hagje al meerdere malen gered. 'Doe mij maar dubstep' zei peter. Hij was de techneut en kon goed overweg met zowel een geweer als kabel. YUP! we waren een goed team. Dus waarom krijgen ze zo'n makkelijke klus. Zitten en vervelen. 'Mag ik uw naam weten?' probeerde mike. 'nee!' zei de man fel. 'Mike hou je mond' zei kai. 'ok ok rustig maar. Rustig maar' zei de piloot. 'We zijn er over 10uur.' "Aaarrgghhh" zei mike. "Wees geen mietje mike" zei peter lachend." Geen wonder dat je nog geen vriendin hebt." " Hou je kop!" "Rustig het was maar een geintje" zei peter op een kalme toon.
Mike keek maar weer door het raam. Bos. Beter dan kaal land dacht mike. "May day! may day!!" schreeuwde de piloot. Er volgde een knal en een heftige schok. "Gasten we gaan neer" schreeuwde de piloot vervolgens. "iedereen pak een parachute" riep kai. Mike pakte een parachute en keek naar de man. Hij wist van paniek niet wat hij moest doen. Mike deed voor de man een speciale riem om en bond de man vast aan zijn parachute. "Hier gaan we" en mike sprong uit de heli. Hij was sneller dan de rest. Opeens werd de wind erg sterk en bracht hun naar een plek in het bos. Takken knapten en schroeide langs mike's gezicht. De parachute bleef haken in een boom. Mike maakte eerst zijn riem los en toen die van de man. Mike gaf de man een pistool. "iemand heeft ons neergeschoten. Ze zijn hier nog. blijf bij mij en let voordurend op. kijk overal om je heen." " Mike? kun je me horen? waar ben je? ik herhaal waar ben je? " "Ik kan je verstaan. Ik weet niet waar ik ben" fluisterde mike. "Ik heb de man veilig naast me staan." "Begrepen. Wij zijn hier ook allemaal veilig. We zijn op een open plek in het noorden. Kom naar ons toe." "Begrepen we komen." "Ik dacht het niet..." hoorde mike van achter. Hij voelde een klap en alles werd zwart.
Autsj.Mike deed langzaam zijn ogen open. Eerst zag hij niets meer dan waas maar na een tijdje begon zijn zicht in elkaar te vallen als puzzelstukjes en vormden samen een geheel scherp zicht. Duister. Er was nauwelijks licht. Hij was in een gebouw dat zeker. Maar het was erg koud. Zijn hoofd deed nog pijn van de klap. Hij wou de bult voelen maar zijn handen waar boven zijn hoofd vastgebonden met een strak touw. Shit. Mike zocht naar zijn wapens. Niks alles was weg. geen pistool, geweer of granaat. Zelfs geen reserve kogels. Zijn schoenen waren uitgetrokken. net zoals zijn kogel vrije vest. Hij had een camouflage shirt aan maar de mouweb waren afgescheurd en er zat een soort band om zijn arm.
Waar ben ik? dacht mike. Heeeeeeey!! Waar ben ik?! Ahh hij is wakker.De stem klonk koud en harteloos. Opeens ging er een vel licht aan en mike knijpte zijn ogen tot spleetjes. Nu pas kon hij meer zien. De kamer was groot en de muren waren oud en bespoten met graffati. Het leek een soort grote, oude garage. Mike keek en schrok toen hij de man ook vastgebonden zag. Er opende een deur en een man in een pak met een sigaar in zijn mond en warrig zwart haar kwam naar buiten vergezeld met 3 gemaskerde mannen. De man in het pak was lang en was niet dik en niet dun. Hij had een stoppelbaard en kille ogen. Het type crimineel van hoog niveau dacht mike. Waar zijn we en waarom? Hahahaha. De man lachte en mike kreeg rillingen over zijn rug. Lang verhaal. Ga zitten. oh nee word moeilijk hahaha. Ik vermoed dat je je zal afvragen wie deze man is. De man wees naar andere gebonden in de ruimte. Nou dit is prof nieuwenjas. Hij houd zich bezig met medicijnen en expirimenten. Hij had een rustig leventje maar! De man grinikte en moest glimlachen. Tot zijn grootse geluk vond hij een nieuw middel uit. Hij noemde het psych. Dit spul maakt je 4x zo sterk en snel. Je kan beter focussen en geeft je een kick.Een soort superdrugs. Nieuwenjas keek bedroefd. alsof hij wist wat komen ging. Het leger kwam hier snel achter en had interesse in dit middel. Dat is het stuk waar jij in het verhaal komt. Nu snapte mike het. Het was dus toch nog een belangrijke missie. En die had gefaald. hoe wist je hiervan. O simpel. Met de juiste mensen, veel geld en goede hackers kom je een heel eind. Mike keek vol haat naar de man in het pak. O ik snap dat je boos bent. Maar dit nog maar het begin. Weetje, als prof in mijn lab gaat werken en wat aanpassingen doet kan ik de drugs nog beter maken. Mijn profs in het lab voorspellen dat met uw hulp we geweldige aanpassingen kunnen doen. Dit zei de man tegen nieuwebjas. En raad eens met wie we dit gaan testen. Mike schrok toen de man naar hem keek. Ik zal je nooit helpen zei nieuwenjas. O dat zullen we wel zien. De man knipte met zijn vingers en de 3 mannen pakte nieuwjas aggresief op en droegen hem naar de deur. Toedeloe. Tot over paar dagen. De man stapte de deur opening in en verdween. Het licht ging uit.