afwachten.

48 2 4
                                    

Mike had helemaal geen zin om zijn bloed te laten prikken. Hij had al genoeg naalden in zich gehad. Maar het moest. Hij kon meteen worden geprikt omdat het zo belangrijk was. Alle mensen keken een beetje geschrokken en dachten dat er iets was gebeurd maardat Kai de mensen duidelijk maakte dat ze zich geen zorgen hoefde te maken was er plaats weer voor spanningen voor operaties en uitslagen. Het team opende een deur en liepen een kleine witte kamer binnen. Goedemiddag zei de zuster. Goedenmiddag eh... Mike ogen gleden naar het naamplaatje van de zuster. Goedenmorgen zuster Laura zei Mike op charmante toon. Zuster laura trok zich niks van het toontje aan en leide hem naar een stoel. Ze deed Mike een band om zijn arm en liep naar een kastje. Wil je weten waarom ik mijn bloed moet laten prikken? Kai keek Mike streng aan en schudde zijn hoofd. Heh nee het was geheim ofzo volgens een van jullie. Oh ja dat was ik even vergeten kuchte Mike. Mike probeerde het opnieuw. Ik speel gitaar weet je? Oh, dat is stoer. Zo'n stoere jongen zeker wel tegen een prikje en ze pakte een naald. Tuurlijk zei Mike trots. Nadat het bloed was geprikt moesten ze meteen weer weg omdat zuster Laura het druk had. Nou, wat een badboy hoor! Peter lachte. Ze was erg knap. Ze zal zeker al een vriendje hebben zuchte Mike. Kop op, jou meissie komt nog wel. Peter gaf hem een schouderklop. Weetje wat mij altijd opvrolijkt? De macdonalds, we hebben toch niks te doen. Yolo is het toch? Wat al die jongeren de laatste tijd zeggen? Mike lachte en stemde in.

Het was een grappig gezicht. Al die mensen keken naar de 4 mannen. De wapens en kogekvrije vesten hadden ze in het busje achtergelaten. Maar ze zagen er als nog gevaarlijk uit. Eenmaal aan een tafeltje begonnen ze met praten. Dus wat moeten we nu doen? Rick sprak met zijn mond vol friet. Voorlopig blijven we hier. We gaan wel naar een hotel ofzo. Kai zat na te denken. Waar denk je aan? Mike keek Kai fronsend aan. Dus als ik het goed begrijp moeten we gewoon afwachten?

Kai ofwel de man met het plan had voir het eerst geen idee wat hij zou moeten doen. Peter murmelde iets maar had zowat een hele hamburger in zijn mond. Een terrorist is net als een schildpad. Hij kan niet worden gegrepen als hij in zijn schild zit. Maar dan kan hij weinig doen. Pas als hij in aktie komt en uit zijn schild kruipt is hij pas kwetsbaar. Ik bedoel, als hij ergens in aktie komt kunnen we hem grijpen. Proost op eese woorden! Rick hief zijn beker met cola en ze proosten.

Mike keek achter zich en zag 2 verbaasde meisjes die geen idee hadden waarover ze het hadden.

Eenmaal in een hotel gingen Rick en Mike in een van de 2 kamers en Kai en Peter in de andere. Zo wat zal ik eens gaan doen? Rick keek meteen in de minibar en graaide er een 7-up uit. Hij plofde op de bank en zette de TV aan. Hey kijk eens, south park is op TV. Soms leek Peter net een klein kind, dacht Mike. Mike kreeg nog steeds niet alles wat er was gebeurd uit zijn hoofd. Hij viste een laptop uit zijn tas en googelde: Nieuwenjas. Niks! Psych dan? Ook niks! Viel te proberen. Dit was meer Peters gebied. Na een paar pogingen van Peter liep Mike weer terug naar zijn kamer. Het leger heeft het de info goed beveilig. Mike zuchte en riep: gooi eens wat te drinken. Hier vang en Peter gooide een blikje. Mike opende het, nam een slok en plofte in een stoel. Dan maar afwachten.

call of alpha (dutch)Where stories live. Discover now