De naald kwam dichterbij mike's arm. "Autsj". Mike zag een moment heel wazig." Ik voel me sterker! fitter!" dacht hij.Opeens kreeg hij een snijdende pijn in zijn hoofd. Hij werd woest. De man in het pak moest lachen. "Het werkt al." "Voor de zekerheid zouden we beter achter de deur gaan staan. " De mannen stapten achter de deur en keken door de ruit van de deur toe. Mike voelde zich erg sterk. Hij greep de touwen om zijn middel vast en trok ze als spaghetti slierten uit elkaar. "whats next?" dacht mike. Met volle vaart rende mike naar de deur. De deur hadden de mannen op slot gedaan. De man met het pak zag hij niet voor de deur staan. Alleen een paar verwonderde mannen.
Mike rammelde aan de deurklink. Hij wou de deur intrappen maar hij hoorde iets. Iets dat met snelheid op hem afkwam. "Wat is dat?" vroeg Mike zichzelf hardop af. Vlak nadat Mike deze woorden uitsprak knalde een van de muren uit elkaar en er kwam een legerbusje met gewapende mannen uit de muur. Mike hield eerst zijn handen voor zijn ogen om die te beschermen tegen het stof en gluurde door zijn vingers naar de mannen. "Mike gaat het?" Een bekende stem. "Peter?" vroeg mike. "Hoe gaat het? waar zijn de terroristen? waar is de Nieuwenjas?" Dit waren teveel vragen voor Mike en hij ging zitten. Kai keek door de deur maar de gemaskerde mannen waren al verdwenen.
"Mike? kun je me horen?""Aaarrghhh!!" schreeuwde Mike uit. "Wat is er?" vroeg Rick.
"Natuurlijk kun je me horen galmde het door Mike's hoofd." "Ga weg!" schreeuwde Mike. "Sterk spul hè? Ik heb je een overdosis gegeven. Nou doe wat ik zeg en vermoord je redders." Mike's ogen kregen een groene kleur. Hij stond op en greep Peter bij de keel. "Mike laat hem gaan! " zei kai. "Nu! "
"Waar ben ik mee bezig?" dacht Mike. "Nee ik moet vechten tegen de drug. Anders verlies ik mezelf. Het moet!"
Mike liet Peter los.
Peter krabbelde achteruit. "Wat was dat? Waarom deed je dat?" "Sorry peter. Ik leg je het wel uit maar niet nu."
"Je hebt een sterke wil Mike. Maar onthoud. In 7 dagen is deze stad van mij." De man in het pak gebruikt de machine. Mike's hoofdpijn verdween.
"Nieuwenjas! We moeten hem redden." Riep Mike. "Trap die deur in." zei kai.
"Laat mij maar" en mike trapte de deur met gemak in. "Wow hoe kom jij zo sterk?" vroeg Rick.
" Ik vertel het later wel."
"Hier, neem dit."En Rick gaf Mike een pistool.
Ze liepen door een lange gang en kwamen aan in een soort laboratorium.
Leeg! Alles was kapot geschoten. Geen enkele aanwijzing is overgebleven.
Er stond een deur wagenwijd open en het team rende erdoor. Ze kwamen bij de achterkant van het gebouw en liepen naar buiten. Het was een soort achterbuurt. "Waar zijn we?" Vroeg Mike.
"W city" antwoorde Peter.
"Kijk daar!" en Rick wees naar een helikopter die opsteeg. De man in het pak zwaaide door het raampje naar de mannen. Hij trok professor Nieuwenjas voor het raampje en moest glimlachen.
"Onthoud. 7 dagen."
De telepatiemachine zit in de helikopter.
Mike vuurde paar kogels op de helikopter maar het had geen zin. Hij was al weg.
De mannen keken de helikopter na.
"Hoe hebben jullie me gevonden?" Vroeg Mike. "Je zender," antwoorde Kai. "Oja natuurlijk." elke soldaat van een elite team kreeg een zender ingeplanteerd. Zo konden ze altijd worden gevonden. "Nadat we uit het bos kwamen stuurde basis 507 een busje.We hadden om hulp gevraagd. We moesten metteen jou en Nieuwenjas redden. Ze legden uit wie nieuwenjas was." Kai keek nog even naar de lucht. "Kom we kunnen maar beter gaan."
De mannen liepen terug het gebouw in.
Ze namen foto's in het lab en probeerde tevergeefs nog wat computers aan de praat te krijgen. Ze gingen terug naar het busje en stapten in.
Mike vertelde alles.
"Wow, dude! Dat was serieuze shit man." Rick stond verbaast naar Mike te kijken. "Ja , het is beter om bloed te laten prikken in het ziekenhuis." Kai keek vanachter het stuur bezorgd naar Mike."We hebben nog veel vragen maar eerst moeten we Mike laten nakijken en het bloed naar het lab in basis 507 sturen." De radio ruiste en een stem was te verstaan. "Team snake hier is basis 507 kunnen jullie me horen?" "We horen je luid en duidelijk." "Is de missie geslaagd?" "errrrr, half. Mike is veilig, Nieuwenjas niet. Er zijn geen doden gevallen." "Verdomme, Nieuwenjas is belangrijk. "Als Nieuwenjas kwijt is kan dat grote gevolgen hebben." "Ik weet het." zuchte Kai. "Waar zijn jullie?" "We rijden inmiddels al door de straten van W city. We nemen Mike mee naar het ziekenhuis." "Wat is er dan?" "grote dosis drugs."
Kai vertelde wat er was gebeurd.
"Ok, ik begrijp het. Stuur het bloed naar ons. We geven wel info als we meer weten. We proberen de lokatie van Nieuwenjas te vinden. We zullen ook wat versterkingen sturen voor het geval dat over 7 dagen echt iets gebeurd. 2 andere teams. Dit is een serieuze zaak.
Blijf voorlopig maar hier."
Ok antwoorde Kai. "Over en uit Snakes. Over en uit basis 507."