What's the plan?

37 2 1
                                    

De drie teams gingen naar het dak. Eerst keken ze een beetje naar de stad. De helft van de stad was donker. Op sommige plekken was rook te zien en je hoorde schoten. Toen ze alle het beeld inzich opgenomen hadden en honger kregen gingen ze in een kring zitten en haalde uit hun rugzak te eten.

behalve Kai in een kring gingen zitten. 'Het ging allemaal zo snel' zei Kai. De leider van team lizzards, Sven Shot genoemd kwam naast Kai staan. 'De criminelen hadden bazooka's en geweren. Zeker allemaal de stad ingesmokkeld'. 'Maar die man, Martin How. Hij heeft dit toch niet in zijn eentje georganiseerd? 'Nee, maar hij dees het ook niet alleen. Hij wordt geholpen door drie gangleiders. Mijn team en team Party-squad zijn undercover gegaan in vijandelijk gebied, het zuidelijke deel van de stad. We zijn paar dingen te weten gekomen maar toen werd team party-squad gevangen genomen.' Kai keek geïnteresseerd naar Sven. 'Wat zijn jullie te weten gekomen?' 'Niet veel. Alleen dat gang Ye een groot deel van de drugs koopt. En de scorpions verkopen wapens aan iedereen die geld heeft.''En de yellow dragons?' 'Over hun hebbem we nog niks ontdekt.' Zijn wij de enige soldaten hier?' 'Ja, het leger voert oorlog en hebben te weinig man om enige aktie te ondernemen'. Kai's mobiel trilde en Kai nam op. ' Kai hier, wie is dit?' 'Alpha, zet me op de speaker.' 'O, Natuurlijk Alpha.' zei Kai heel beleefd. Kai en Sven liepen naar de groep en Kai legde zijn mobiel in het midden van de cirkel. 'Mannen en vrouwen. De situatie is uit de hand gelopen. De stad ligt in puin en voor we heten weten het land ook. Op dit moment worden we waarschijnlijk afgeluisterd dus ik hou het kort. Jullie land rekent op jullie. Schakel de crimineel die hier achter zit uit. Dood iedereen die in jullie weg staat. Begrepen!? 'Begrepen Alpha,' riepen de mannen en vrouwen. 'Alpha over en uit.' Een tijdje was het stil. Mike keek rond. Hij keek de kring rond. Hij zag paar mannen en vrouwen die hij ooit wel had gezien maar niet persoonlijk kende. Hij stond op en schudde iedereen de hand en stelde zichzelf voor. De rest volgde. Team party-squad bestond uit drie mannen en een vrouw. De vrouw heette Amy. Ze wist veel van computers en kon goed omgaan met twee revolvers. Een van de drie mannen heette Oscar en was vooral goed in sluipen. Hij had zelfs een speciale boog! Een andere man van team Party~squad heette Timo en kon omgaan met elk soort geweer. En de leider heette Sam. Hij was gespierd en lang. Hij had een mini~kun om zijn rug hangen. Team lizzards had als leider Sven. De vrouw heette Lissa B. Ze had een shotgun om haar rug en bij haar middel allemaal granaten waarvan zelfs Mike niet wist waarvoor ze dienden. Een van de twee andere mannen van het tean heette frank. Hij kon ook omgaan met elk soort geweer. En als laatste Lars. Hij had een sniper en werd ook wel hawk eye genoemd. Mike keek de kring rond. Het was een tijdje stil. Zelf zat hij een beetje te eten maar Zahra zat weer met haar magnetische keting te prutsen. Oscar en Timo zaten met elkaar te praten en te lachen en Amy staarde voor zich uit naar de hoge gebouwen. Mike's oog viel op Rick en hij glimlachde want Rick, de macho van het leger die altijd zo stoer deed over dat hij de nummers van alle zusters van het leger had, staarde zonder iets te zeggen naar Lisa B. Mike gaf toe dat ze erg knap was. Rick zei niks. Opeens verbrak Kai de stilte. 'We moeten iets doen. De vijand valt als een plaag de stad in.' 'Maar hoe?' Oscar keek de kring rond om te kijken of iemand een idee had. Sven legde in het midden van de bank een kaart neer. 'We troffen deze kaart aan in vijandelijk gebied. Hier staat op aan gegeven welk gebied van welke gang is. Ik stel voor deze stad gang voor gang te bevrijden. Om te beginnen Ken Ye' en Sven wees het oosten de kaart aan die met een rode grens was getrokken. In dat gebied stonden veel hoge gebouwen. Niet de hoogste want die stonden in het centrum. het waren een soort flats. Sven wees naar een gebouw op de kaart met en ¥ erop, het teken van de Ye-clan. Het was een luxe flat gebouwd in het midden van een groot luxe winkelcentrum. 'Hier houd Ye zich waarschijnlijk op.' 'Het wordt vast goed bewaakt' merkt Mike op. ' Zeker, maar we gaan voorzichtig te werk.' Iedereen maakte groepjes van drie. Gelukkig voor Rick zat hij bij Lisa B in het team. Mike zat bij Oscar Zahra. Ze zouden de volgende dag allemaal op een verschillende locatie aanvallen. Iedereen ging slapen behalve Mike en Rick die een uur de wacht moesten houden. Ze keken een beetje naar de stad toen opeene Mike de stilte verbrak. 'Je vindt die Lisa B wel leuk, hè?' Rick begon te blozen. 'Ssst stil'. Mike liet een gemeen lachje horen. 'Iedereen is diep in slaap rustig maar. Maar hoe zit het met al die andere vrouwen?' Rick checkte of iedereen echt sliep. 'Misschien is niet alles wat ik heb vertelt waar' 'Aha! ik wist het.' Mike kreeg een grote grijns op op zijn gezicht. 'Maar zeg niks hè? beloof het.' 'Tuurlijk zeg ik niks, ook al smeek je het me te doen. Je zegt het lekker zelf maar' lachte Mike. 'Dankje man' En de twee jonge mannen gaven elkaar een boks. Rick keek nog even naar Lisa B. Ze had bruin haar met lichtbruine hairlights erin en bruine ogen die je niet kon zien omdat ze sliep. Rick zuchte en keek weer voor zich uit. Mike deed hem na. Ze staarde een tijdje en Mike keek op zijn horloge. Het was een mooie horloge van zilver. De horloge gaf met twee zwarte wijzers de tijd aan maar met een rode het noorden, zuiden, oosten of westen aan. Mike stond op en maakte Zahra wakker. 'Ga weg 'zuchte Zahra. 'Je moet wel prinses' lachte Rick terwijl hij Peter een por gaf. 'Aahh katten! overal katten!' schreeuwde Peter. 'Stil sukkel' riep Kai. Gelukkig was hij de enige die wakker werd. Mike hielp Zahra overeind die met heel haar gewicht op de grond bleef liggen. Ze grijnste. 'Wow jij bent zwaar!' zei Mike verbaast. 'lachte Mike. Zahra stond verontwaardigd op. 'Ze wou hem een duwtje geven maar voordat ze dat kon doen lag Mike al op de grond met een deken. 'Grapje, veel plezier met Peter' lachte hij. Mike wist dat Zahra Peter een beetje raar vond. Ze gaf Mike een zure blik maar Mike sliep al.

call of alpha (dutch)Where stories live. Discover now