Kapitel 9 Halloween festen

39 3 0
                                    

På Lördagen var det halloween och jag skulle gå på min kusin Leas halloween fest. Hon var bara ett år äldre än mig.
Den började klockan 20:00 och höll på till 00:00.
Jag hade sagt till mamma att jag skulle på filmkväll med några vänner, så hon hade ingen aning om vad det egentligen var.
Jag klädde ut mig till cleopatra. Jag hade gjort dräkten själv och köpt en svart peruk. Jag sminkade mig själv också och det blev jättebra.
Innan jag gick så skrev jag ett halloween inlägg på bloggen.
Mamma sa att hon kunde skjutsa mig, så jag gav henne adressen till ett hus i närheten och sen gick till Leas hus.
Hennes hus var gult med massor av dekorationer utanpå och inuti.
Utanför hängde det spindelnät på väggarna, hon hade flera pumor runt huset, dödskallar och massa mer.
Jag knackade på dörren och Lea öppnade.
- Hej, kom in! Sa hon glatt.
- Förlåt att jag kom lite tidigt, var tvungen att lura mamma. Sa jag tillbaka.
Lea hade brunt, kort hår och blåa ögon. Vi hade känt varandra hela livet.
Hon var utklädd till zombie och såg riktigt cool ut.
- Va, det måste vara första gången? Sa hon förvånat.
- Ja, typ. Svarade jag.
Eftersom jag kom en timme för tidigt så hjälpte jag till med dekorationerna inomhus.
När vi var färdiga hängde det häxor och spindelnät i taket, det var läskiga tavlor och bilder på väggarna. Det fanns ett bord med snacks och bakverk på.
- Är dina föräldrar bortresta? Frågade jag Lea.
- Japp, annars skulle jag aldrig gå det här. Min kille ska ta med alkohol. Svarade hon.
Hon umgicks med "fel" personer kändes det ofta som. Jag hoppades att inte hon också drack.
Klockan blev 20:00 och folk började komma. Lea satt på hög musik och dem flesta började dansa.
Det kom väldigt mycket folk tyckte jag och när festen väl var igång var det galet. De större blev fulla och dem andra låtsades nästan som det.
Jag och Lea stod i ett hörn och tog selfies till instagram.
- Jag kommer strax. Sa hon och gick iväg.
Då kom det en kille med blont hår och bruna ögon, han var full.
- Tja, vad snygg du är. Flörtade han.
- Hej... Var jag tvungen att säga.
Jag kände mig obekväm och han luktade sprit.
Då lutade han sig fram och skulle kyssa mig.
Vad skulle jag göra?!

DistanceWhere stories live. Discover now