Kapitel 4 På stan med Mia

56 2 0
                                    

När vi kom ner på stan så var det mycket folk där. Det var inte så konstigt, eftersom det var höstlov.
Vi gick direkt till en affär med heminredning. Det var Mias favorit affär, men jag kommer inte ihåg vad den hette.
- Vad det är många som tittar på dig. Sa Mia och log.
- Ja, det är oftast så. Svarade jag och log tillbaka.
Mia hittade en kruka hon jättegärna ville ha till en av sina växter.
Vi ställde oss i kön till kassan, den var jätte lång.
- Du kan få gå till en annan affär undertiden om du vill. Jag har ju ditt nummer så jag kan ringa dig när jag är färdig. Sa Mia till mig.
- Okej, tack. Svarade jag.
När jag kom ut så såg jag killen som jag hade sett i trapphuset tidigare, men jag såg fortfarande inte hans ansikte.
Jag stod långt bakom honom.
Han gick in i en affär som såg "rockig" ut.
Jag blev nyfiken och följde efter honom. Det verkade som att han inte märkte mig.
Jag låtsades stå och kolla på några skor när han tittade på mig. Eftersom jag tittade på honom så tittade jag snabbt bort, för att inte det skulle bli pinsamt.
Han hade lite eyeliner runt ögonen och var väldigt snygg. Han såg ut att vara lite äldre än mig.
Jag såg hur han köpte något och sen gick ut.
Jag kände mig verkligen som en stalker och hoppades att han inte trodde att jag var det.
Efter ett tag gick jag ut också.
Jag kunde inte se honom längre.
Just då ringde mobilen och det var Mia. Hon sa att vi skulle mötas utanför butiken vi hade varit i, så jag gick dit.
Hon stod utanför med en papperskasse i ena handen.
- Vart ska vi gå nu? Undrade hon.
- Vi kan gå till H&M. Svarade jag.
Jag hittade oftast inte något jag gillade där, men ibland.
Det var en stor affär, iallafall större än i Gävle.
Mia tittade mest på kläder, medan jag gick till sminket.
Mia sminkade sig också, fast hon hade bara mascara och läppstift.
Jag hittade inget jag tyckte om där och Mia sa att hon redan hade för mycket kläder hemma.
Så vi gick vidare till en annan affär.
Det var fint i Örebro, speciellt i centrum.
Jag tittade mycket på hur det såg ut.
Man märkte att Mia tyckte om att shoppa, för tillslut hade hon mer än sju stycken stora kassar med saker.

DistanceOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz