1

32 1 0
                                    

Jam sudah menunjukkan pukul 7.30 pagi.Anis Natasya sudah lewat untuk ke pejabat.Hari ini merupakan hari pertamanya bekerja di Putra Holdings.

"Mama!"jerit Anis yang tergesa-gesa.Mamanya ialah Datin Sharifah Adila terkejut dengan panggilan anak tunggalnya.

"Ada apa sayang."jawab Datin Sharifah."Mana beg sandang Anis,ma.Anis lupa kat mana Anis letak."tanya Anis.

"Tu ada kat atas sofa.kamu ni takkanlah jadi pelupa pulak."bebel Datin Sharifah.

'Aduh mama bebel lagi.Tak cukup ke semalam'kata Anis dalam hati.Malam tadi mama bebelnya tentang kerja supaya sentiasa berdisiplin,hormat orang yang lebih berpangkat dan lain-lain.Hal itulah,hal inilah menyebabkan Anis tidur pukul 1 pagi kerana mendengar bebelan mamanya.

"Bukan lupa mama cuma tak ingat. Mama ni sikit-sikit nak bebel,"jawab Anis.

"Mama bukannya apa,cuma mama nak kamu jadi pekerja yang cemerlang.Kalau nak suruh kamu uruskan butik mama memang taklah. Kamu tu ambik jurusan akautan tapi taknak jadi alautan butik mama.Bagus ada orang yang beri kerja dekat kamu.Kamu patut bersyukur tau,"bebel mama.

"Yelah mama.Dengar mama bebel nanati lewat Anis masuk ofis.Anis pergi dulu.Assalamualailum."kata Anis.Anis salam dan cium pipi mama dengan cepat selepas menghirup susu coklat kegemarannya.

"Waalaikumsalam.Hati-hati memandu tu"jerit Datin Sharifah.

Anis tergegas menuju ke kereta kesayangannya Civic type R berwarna putih lalu memecut laju terus ke Putra Holdings.Datin Sharifah hanya menggeleng kepala anak tunggalnya itu.Sejak Anis berusia 10 tahun, papanya sudah tiada.Papanya yang bernama Datuk Syed Amirul bin Datuk Syed Ibrahim telah menghidap penyakit jantung ketika itu.
Sedihnya ingin menceritakan perkara sebenar kepada Anis.

#Hope you guys like it
Sorry kalau pendek

MADE WITH LOVEWhere stories live. Discover now