Tergesa gesa Anis pergi ke tingkat 63 untuk berjumpa dengan Tengku Afiq.
Entah apa yang hendal dibicarakan.'Dia ni tak suka tengok aku senang. Baru je nak makan tengah hari dengan kawan sepejabat. Barulah dapat merapatkan hubungan. Kalau lepas makan tengah hari tak bolehkah?' rungut Anis dalam hati. Anis masuk ke dalam bilik Tengku Afiq apabila mendengar jawapan 'masuk'.
"Assalammualaikum,"Ucap Anis.
Tengku Afiq menjawab salam tersebut sambil berkata."Betul ke kau nak kahwin dengan aku?"kata Tengku Afiq straight to the point.
"Salah ke?"soal Anis.
Tengku Afiq terus berdiri di depan Anis.
"Mestilah salah! Kita ni baru je kenal. Takkan lah terus kahwin"bidas Tengku Afiq."Awak boleh kenal saya sekarang"jawab Anis selamba.
"Kau ingat kau cantik sangat ke? Kau bukan style aku ok,"jelas Tengku Afiq menahan geram.
"Saya tak cakap saya cantik. Awak ingat awak tu cantik sangat?"balas Anis.
"Ish! Kau ni kan,aku cakap sepatah kau jawab beribu patah!"marah Tengku Afiq sudah bermula.
"Mana ada beribu patah,awak tak pandai kira ke? Saya balas kira-kira 9-10 patah perkataan macam tu lah,"balas Anis sambil tersengih.
"Kau keluar sekarang. Pergi buat kerja sekarang,"marah Tengku Afiq.
"Sekarang masa makan jadi saya nak makan. Bye,"kata Anis sambil tersengih lalu keluar dari bilik Tengku Afiq.
Anis tersenyum menang. 'Padan muka kau'getus hati Anis.
♚♚♚♚♚♚♚♚♚♚♚♚♚
Anis menelefon kawan baiknya, Ainin Sofeya untuk menemaninya makan tengah hari. Mereka bertemu di sebuah restoran di Mid Valley.
"Kau kenapa Anis? Masih teringat dengan bakal suami kau ke? Hahahaha,"gelak Ainin.
"Ish kau ni! Dia bukannya suami aku. Aku belum buat keputusan nak terima dia atau tidak,"kata Anis.
"Gila kau. Kau terima ke tak,semua dah berjalan ok. Mummy dah buat tempahan untuk perkahwinan kau orang berdua,"jelas Ainin.
"Kau biar betul?!" Jerit Anis. Semua pelanggan melihat perlakuan Anis tadi. Anis hanya tersenyum dan menunduk kepala.
"Beb, kau tolonglah aku,"rayu Anis. 'Patutlah Tengku Afiq marah semacam je rupanya dah tahu'getus hati Anis.
"Aku tak dapat tolong kau, mummy dah sediakan semuanya kau tahu tak,"jelas Ainin.
YOU ARE READING
MADE WITH LOVE
RandomAnis Natasya-'awak mesti keluar dengan Aina kan? kalau tak nak kahwin dengan saya pun tak payahlah nak mabuk macam ni' Tengku Afiq Shah-'sukahati akulah nak buat apa.Yang kau sibuk ni pahal?! Aku nak Anis Natasya aku yang dulu tahu tak!! Kau bukan d...