5

10 0 0
                                    

Sudah tiga bulan Anis bekerja di Putra Holdings,tetapi dia masih tidak mengetahui siapa Tengku Afiq.Dengar kata dia tu handsome,baik,suka tolong orang. Anis cuma buat tak tahu je.Yelah dia mesti tengok dulu perangai bos CEOnya.

Hari ni dia menghantar fail kewangan kepada Tengku Afiq.Nervous,memanglah ada.Sampai di tingkat 63dia menuju ke arah PA bos.

Ketuk tiga kali baru dipanggil masuk.
"Encik Tengku,ni fail kewangan pada bulan ni.Maaf saya lambat hantar."kata Anis.

"Okey,awak boleh balik"kata Tengku Afiq tanpa memandang Anis.
Anis hanya mengangguk kepala.'Workaholic rupanya mamat ni'getus hati Anis.

"Ehhh.....kejap.Awak ni siapa"kata Tengku Afiq sambil menangkat kepalanya.

"Sa.....sa...saya Anis Natasha."kata Anis gagap.

'Takkan lah dia ni anis yang aku cari selama ini.Tak mungkin.Anis yang aku kenal dulu tak putih macam dia ni.Bukan dia kot'kata hati Tengku Afiq.

♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔

"Assalamualaikum,mama"kata Anis.

"Waalaikumsalam,lambat kamu balik."kata mama yang berada di dapur.

"Mama ni,awal salah lambat salah.susahlah mama ni.Mama masak apa?"tanya Anis sambil membebel kepada mamanya.

"Yelah.Mama masak ayam goreng,daging berempah,sayur campur dan favourite kamu,
cupcake coklat."kata mama.

"Mama ni selalu je menggugat kelaparan anis.Tapi ma,kalau mama masak banyak-banyak siapa nak makan lebihan tu.Kita ni tinggal berdua je."bebel Anis.

Mamanya ni memang lain sikit.Mama tak percaya dengan orang gaji dari luar negara.Biasalah banyak dah les yang berlaku dekat taman perumahan kami ni.Barang kemas dicuri,wang curi,semuanya memang nak dicuri.

"Dah pergi mandi.Lepas tu solat dan makan.Nanti sejuk pulak makanan ni."bebel mama.

Anis hanya mengangguk kepala.Kalau dia lawan cakap mamanya memang sampai esok tak habis.

Sampai di tingkat dua,Anis masuk dalam biliknya yang bertemakan purple putih dan dipenuhi dengan eiffel tower.Memang boleh dikatakan dia memang suka dengan bangunan tersebut.

MADE WITH LOVEWhere stories live. Discover now