2

16 0 0
                                    


Anis tergegas menuju ke Putra Holdings yang mempunyai 63 tingkat. Semasa Anis ditemu duga minggu lepas,Anis sempat mengira tingkat yang ada.Dalam bangunan ini,Anis diambil sebagai akautan dan berada di tingkat 50.'Untunglah siapa yang duduk dekat tingkat 63.Boleh tengok pamandangan.'kata Anis dalam hati.

"Assalamualaikum cik.Boleh saya berjumpa dengan Puan Melawati?"tanya Anis.
"Sebentar ya,"jawab pelayan tetamu yang bernama Linda.

Ania boleh agak mesti setiap tingkat ada pelayan tetamu.Rupa-rupanya kalau nak masuk ke syarikat ni sangat susah.

"Siapa nama cik?"tanya Linda.
"Anis Natasya"jawab Anis.
"Sila tunggu sebentar Puan Melawati akan datang sebentar lagi"kata Linda.
Anis hanya mengganguk dan menuju ke sofa yang disediakan.

Tidak lama kemudian, "Assalamualaikum.Anis Natasya kan?"tanya Puan Melawati.
"Waalaikusalam.Ye saya."Jawab Anis sambil menghulurkan tangan.
"Saya Melawati,boleh panggil kak Wati.Jom ikut saya.Saya tunjukkan bilik Anis."kata kak Wati.Kak Wati atau nama betulnya Tengku Melawati binti Tengku Amirrudin Shah.Anis hanya mengganguk kepalanya.Mereka menuju ke sebuah bilik yang sederhana besar yang bertemakan coklat putih.

'Boleh tahan jugak citarasa syarikat ni.'desis hati Anis.

"Ni bilik Anis.Dulu ni bilik akak tapi akak dah nak bersalin tak larat nak buat kerja ni lagi.Di luar ada setiausaha Anis.Namanya Lily Disini Anis ketua Akautan.Kak Wati yakin Anis ada pengalaman masa kat Eropah dulu.Walaupun cara tak sama tapi kamu boleh mintak ajar dengan Lily ataupun Kak Wati sebelum akak bersara"terang Kak Wati panjang lebar.Anis hanya menganggukkan kepalanya sahaja.
Selepas itu mereka bertegur sapa dengan akautan yang lain di tingkat itu.

♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔

Kak Wati mengetuk pintu bilik CEO dimiliki oleh anak saudaranya itu.Kak Wati masuk kerana anak saudaranya tidak sedar dengan kehadirannya kerana sibuk dengan kerjanya.

"Wahai Tengku Afiq Shah bin Tengku Ahmad Shah yang berumur 28 tahun."jerit Kak Wati supaya Afiq sedar dengan kehadirannya.Afiq baru sahaja tamat Masternya di China.
Walaupun anak saudaranya terkenal dengan kaki perempuan tetapi dia tidak pernah tinggalkan solatnya.

Sejak Afiq balik Malaysia,dia jarang keluar rumah kerana dia ingin mengisi masanya untuk keluarga katanya.Apabila disoal tentang kahwin, belum ada jodoh katanya. Walaupun dia kaki perempuan mereka itu belum sampai ke tahap isteri.Biasalah setiap lelaki mesti ada ciri-ciri yang wanita perlu ada.

Abangnya pula bernam Tengku Irwan Shah yang berumur 30 tahun baru sahaja menamatkan PhDnya tahun lepas kerana tertinggal satu semester.
Hal ini kerana ayah mereka Tengku Ahmad Shah bin Tengku Amiruddin Shah telah dimasukkan ke hospital kerana sakit jantungnya telah kembali.

"Amboi sibuknya anak saudara kak Wati ni."kata kak Wati.Tengku Afiq hanya tersenyum lalu meneruskan kerjanya.Kak Wati ingin berhenti bekerja kerana dia ingin bersalin dan menjaga anak-anaknya.

Untung saja dia sudah membuat temu duga untuk jawatannya,kalau tidak mesti Tengku Afiq menahannya.Siapakah yang bertuah?Mestilah Anis Natasya.

"Afiq afiq,disebabkan afiq workaholiclah Afiq tak kahwin lagi tauk tak.Tulah mummy kamu marah.Kalau Kak Wati jadi mummy kamu memang Kak wati bebel 24jam."bebel kak wati.Tengku Afiq haya ketawa mendengar apa yang dikatakan oleh Kak Wati.

"Kak Wati kenapa tak jadi CEO sedangkan kak Wati ada saham dalam syarikat ni."kata Tengku afiq yang cuba menukar topi.Kak Wati ialah pemegang saham kedua selepas abangnya.

"Tahulah kak Wati ada saham tapi kak Wati suka akautan.Lagipun kak Wati tak nak jadi macam kamu.Pakaian selekeh,Tali leher entah ke mana.Pagi tadi bukan main kemas.Sekarang bukan main selekeh.Kak Wati tak nak jadi CEO sebab nilah.Cubalh cari isteri.Dapat jugak dia jaga makan pakaian kamu."bebel kak Wati.

"Bukan tak nak cari tapi Afiq masih nak cari kawan cinta monyet Afiq.Afiq masih sukakan dia.Kawan masa sekolah rendah,Anis Natasya."jawab Afiq jujur.

MADE WITH LOVEWhere stories live. Discover now