3

8 0 0
                                    

"Kenapa kau pindah?"tanya Tengku Afiq.Ketika itu usianya baru 11 tahun

"Alah,aku terpaksa ikut mama aku pergi jumpa Aunty Nicole"jawab Anis.
Aunty Nicole ialah mak cik saudaranya yang masih belum memeluk islam.

"Dekat mana Aunty kau tu?"Tanya Tengku Afiq lagi."Aku pun tak tahu.Mama tak bagitahu akulah."kata Anis.Anis memang tidak setuju dengan keputusan mamanya untuk tinggal bersama Aunty Nicole selepas kematian papanya."Janganlah pergi"rayu Tengku Afiq.

"Tak bolehlah,aku mesti ikut jugak dan aku harap kau faham.Kita bukannya berpisah selama-lamanya.InsyaAllah kalau ada jodoh aku akan jumpa kau."jawab Anis.

"Jadi kalau kita tak jumpa maknanya kita tak ada jodohlah?"jawab Afiq.

"InsyaAllah kita jumpa.Aku harap kita dapat jumpa lagi pada masa yang akan datang.Selamat tinggal kawanku."kata Anis.

Itulah kenangan terakhir Anis berjumpa dengan Afiq.Anis termenung dalam biliknya.'Apa khabar kau Afiq' kata hati Anis.

"Sudah-sudahlah tu Afiq.Lupakan kisah yang lama.Mulakan yang baru.Eh!lupa akak beritahu.Hari ni orang yang gantikan akak dah start kerja.Namanya Anis Natasya"kata Kak Wati.'Anis Natasya...takkan lah dia'desis hati Anis.

♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔

Tengku Afiq termenung memikirkan kata-kata kak Wati.Adakah dia kawan yang aku cari?Siapakah Anis Natasya yang diberitahu kak Wati tadi?Benarkah itu dia?Pelbagai soalan berada di Tengku Afiq sekarang.Tadi dia tidak sempat bertemu dengan Anis yang dimaksudkan kerana ada meeting dengan klien dari Jepun.

Mujurlah dia ada belajar tentang bahasa luar seperti Korea,Jepun,China,Arab dan lain-lain.Biasalah Syarikat peringkat antarabangsa tu...

"Hai baby"sapa seorang wanita.
Tengku Afiq hanya senyum kepada seorang wanita bernama Aina.

Aina Nadia ialah seorang perempuan yang mempunyai sama umur dengan abangnya.Aina mempunyai rupa paras yang hampir sempurna tetapi cuma satu yang kurang.Bajunya yang setiap hari macam tak cukup kain.Aina merupakan rakan Afiq semasa di China.

Walaupun ramai yang meminati dia tetapi dia cuma inginkan Tengku Afiq sahaja.Aina menganggap Tengku Afiq adalah kekasihnya tetapi Tengku Afiq hanya menggangap Aina sebagai rakan biasa.

"Kenapa dengan you ni?You tahu tak I kena kacau dengan lelaki lain semalam.Kesian I.You tak risau ke?"bebel Aina dengan suara yang kuat.Mereka kini berada di kelab hiburan.Disebabkan bunyi yang kuat mereka terpaksa menggunakan suara yang kuat.

"Jom temankan I menari.I boringlah."ajak Aina.
"Malaslah.Ajak orng lain"kata Afiq

Walaupun Afiq selalu pergi ke situ,dia tidak pernah minum air kencing setan.Dia masih lagi boleh bezakan yang baik dan buruk.Afiq cuma meredakan kerinduan yang dihadapinya untuk Anis.

"Jomlah"rayu Aina
"I malaslah Nadia.Lain kali jelah"kata Tengku Afiq.

Dia sebenarnya malas melayan perangai Nadia yang entah apa-apa ni.Di kelab,orang memanggilnya Nadia kerana dia anggap nama Aina terlalu kolot untuk dia.

"Please you dance with me or married me"kata Aina.
"Kenapa kolot sangat fikiran you hah!?Kalau nak cakap fikir dulu!" Marah Tengku Afiq.

Tengku Afiq keluar dari kelab hiburan tanpa menghiraukan jeritan Nadia memanggilnya.

MADE WITH LOVEWhere stories live. Discover now