De week vloog snel voorbij en alle voorbereidingen waren al getroffen voor de dooddoeners. Peter was eindelijk uit zijn schuilplaats gekomen en had zich gemeld, al was hij er niet erg happig op dat hij mee moest naar de Drie Bezemstelen om de dooddoeners aan te vallen dus de vraag was nog maar of hij op zou komen dagen. Peter had zich nooit aan moeten melden om bij de Orde te komen maar natuurlijk had Peter stoer willen doen tegenover James en Sirius. Remus dacht terug aan de avond van de vergadering, hij, James, Sirius, Lily en Melian waren behoorlijk van het padje af geweest maar hij kon zich alles nog herinneren. Hij wist dat James en Sirius een black out hadden gehad en die hadden dan ook bij hem geslapen. Lily was naar huis verdwijnseld en Remus had Melian naar huis gebracht omdat die niet meer normaal kon lopen of verdwijnselen die was in de veronderstelling dat ze op Zweinstein woonde en wilde bijna naar Zweinstein verdwijnselen wat natuurlijk niet kan. Als je dat probeert raak je nog wel eens wat vingers kwijt...of meer. Remus had meer dan genoeg tijd gehad om na te denken over die avond. Hij had Melian spontaan gezoend, niemand kon het zich nog herinneren en hij vroeg zich af of Melian zelf het nog wist.
De dag van de aanval brak aan en Remus was buitengewoon vroeg wakker om nog de laatste dingen te regelen en te kijken of Peter nog genoeg moed had om mee te gaan hoewel hij dat zeer betwijfelde. Hij had nog met Perkamentus besproken hoe hij het moest gaan aanpakken als Peter niet kwam opdagen, niet dat ze veel aan hem zouden hebben gezien Peter waardeloos was met duelleren maar elke toverstok zou helpen en ze wisten niet precies hoeveel dooddoeners er zouden komen. James en Sirius waren ook al vroeg bij hem en Lily volgde niet veel later met Melian. Remus begroette de meiden beiden even kort en ging toen meteen over op de stand van zaken "Oké gezien Peter er nog niet is denk ik niet dat die nog op komt dagen dus daar hoeven we niet op te rekenen. Dus een kleine verandering van plannen, Sirius jij gaat met James en Lily mee om dezelfde reden als dat ik Peter mee wilde sturen zodat die twee zich richten op het vechten met de dooddoeners en niet met het aflebberen van elkaar in een steegje." Remus keek James met een strenge blik aan die een onschuldige grijns op zijn gezicht had alsof hij niet wist waar Remus het over had. Sirius lachte "Is goed Maanling, dan gaan jij en Melian dus samen?" zei Sirius die zijn serieuze gezicht weer op had gezet. "Klopt. We gaan allemaal via de achterkant naar buiten en lopen om zodat we de dooddoeners van beiden kanten aan kunnen zien komen. Waarschijnlijk als ze slim zijn, komen zij ook van twee kanten, gezien we niet weten met hoeveel ze komen moeten we ervanuit gaan dat het er veel zijn en dat we wellicht hulp nodig hebben van de rest die binnen zit. We kunnen niemand van het ministerie nog vertrouwen en dus ook de mensen die binnen zitten zijn niet even veilig. Gideon en Fabian houden binnen in de gaten en Emmeline kan ons eventueel nog te hulp schieten. Dwaaloog is er ook bij en niemand wil natuurlijk ruzie met Alastor. Mocht het teveel voor ons worden sturen we gewoon een patronus en dan komen ze ons helpen." Legde Remus snel en zakelijk uit. Het was nu geen tijd om te dollen of grapjes te maken. De dooddoeners waren met meer dan zij waren dus ze waren al in het nadeel, hun enige voordeel was dat ze wisten dat de dooddoeners kwamen en zich dus konden voorbereiden "Perkamentus is niet aanwezig als dat wel het geval was geweest hadden we geen problemen gehad en hadden we ook niet zoveel moeite hoeven doen met het voorbereiden van deze aanval." "Waar is Perkamentus eigenlijk?" vroeg Lily "Geen idee." Remus vond het niet prettig dat Perkamentus er niet bij was en dat niemand wist waar hij dan precies heen ging maar tijd om erbij stil te staan hadden ze niet. Remus keek naar Melian "Ben jij het ermee eens dat we samen gaan?" vroeg Remus aan haar. Melian schrok op uit haar eigen gedachtengang en werd rood "Uh ja prima geen problemen mee." Zei ze snel. Remus glimlachte licht en richtte zich weer op de rest van het plan vervolgens vertrokken ze naar Zweinsveld om in elk geval bij het eerste gedeelte van de meeting met het ministerie aanwezig te zijn. Fabian en zijn broer Gideon waren er al en Emmeline kwam niet veel later aan. De rest waaronder Hecuba Jacobs, Dedalus Diggel, Romeo Wolkenveld en Alastor 'dwaaloog' Dolleman volgden. Dwaaloog en Remus waren nog het plan aan het bespreken toen enkele hoge heren gevolgd door een aantal schouwers het café binnenkwamen en de vergadering begon. De mensen van het ministerie wisten niets van de aanval af of van wat Remus en zijn vrienden gingen doen en dat wilde ze graag zou houden. Remus hield de tijd in de gaten en ook meteen de mensen van het ministerie, 2 van de schouwers keken de hele tijd onrustig naar buiten alsof ze iets verwachtte en dat was voor Remus het moment om op te staan en weg te lopen, op de voet gevolgd door Melian. James, Sirius en Lily zouden iets later dan hen vertrekken.
JE LEEST
Remus & Melian; True Love
FanfictionGeschreven door Cynthia & Laura Vanaf het moment dat Melian, Remus Lupos leerde kennen voelde ze al wat voor hem. Hij was grappig, bescheiden, lief en intelligent. Nu ze van school af zijn word het tijd om eens wat aan die gevoelens te doen. Maar...