Jag satt på köksbordet och åt på chipsen som var kvar i den ena skålen medans Felix diskade ur glasen. Jag följde hans rörelser med blicken samtidigt som jag lyssnade på de dova rösterna ifrån balkongen där Joline och Ogge pratade och rökade. Omar hade somnat i soffan så vi hade bestämt att alla skulle sova över. "Felix?" sa jag för att få hans uppmärksamhet vilket jag fick. "Jag har funderat över att flytta till mormor" sa jag och tog upp chips ocj stoppade i munnen. Han rynkade ogillandes på näsan över mitt uttalande. "Vart bor hon?" "malmö" svarade jag och han skakade på huvudet. "Då är det ett bestämt nej" sa han och la undan disken. Han ställde sig framför mig och tog också upp chips och stoppade i munnen. "Varför? Jag vill inte tränga mig på" sa jag tyst. "Men det gör du inte! Jag har pratat med mamma om det och hon säger att det är helt okej att du bor här" försäkrar han och jag biter mig beskymrat i läppen. Han tittade på mina läppar och drog in läpparna i till ett sträck. Jag tittade undrande på honom för hans plötsliga rörelse. "Sluta.Göra. Så" sa han upphetsande, "såhär?" frågade jag och bet mig i läppen ännu en gång. Han andades tungt och jag tittade frågandes på honom. Tillslut bet jag mig ännu en gång och då ställde han sig mellan mina ben och tryckte sen sina läppar hårt mot mina. Hans läppar var lite torra men ändå mjuka, dem masserade mina mjukt och han la sina händer på båda sidorna av min midja. Jag la händerna runt hans nacke och han fördjupade kyssen. Felix drog ifrån när någon harklade sig, generat tittade jag ner i golvet när Felix vände sig om till personen. "Jag och Joline går och lägger oss" rösten kom från Ogge och jag tittade upp från golvet. Ogge hade sin arm runt Jolines midja och Joline tittade irreterat på mig. "Okej, godnatt bro" sa Felix och Ogge tittade snabbt äcklat på mig. "Aa godnatt" svarade han innan han drog med Joline bort. "Vi ska nog också gå och sova. Det är ändå skola imorgon" sa Felix och avfyrade ett leende. Jag log gillbaka och han kupade sina händer kring mina kinder och gav mig en lätt puss på läpparna. "Världens finaste Cassy"
YOU ARE READING
Det ingen vet
FanfictionVissa saker borde man kanske behålla för sig själv. Men jag träffade ju Felix.