Bodyguard

238 27 0
                                    

MEMORIES
PART 7

Jihyo mula makan sambil matanya tidak henti melihat pintu.mana lah tahu jongsuk masuk tiba2.sehingga tersilap suap..habis pipinya kena kimchi.

Woobin:wehh..aku tk sangka mulut kau dekat pipi
Jihyo:diamlah -,-
Woobin:haahahahah..kau cari sape? Joongki?
Jihyo:haah..panggilkan joongki kejap.
Woobin:tak boleh.keadaan dekat bawah gawat.aku tak boleh tinggalkan kau sesaat pon.
Jihyo:gawat amende.
Woobin:appa kau cuba nak bunuh kau.lepas dia dapat tau yang kau bgitau omma kau dia curang.
Jihyo:huh -,- appa? Tu syaiton namanya..anak sendiri pon nak bunuh
Woobin:erkk..kau tak takut ke ?
Jihyo:nak takut bt ape?setakat orang tua gayut tu sebelah tangan aku je boleh mati dia -,-
Woobin:banyak lah kau..masalahnya sekarang ni dia upah pembunuh bersiri kau tahu tak?
Jihyo:tadi takk.sekarang aku tahu..

Tiba2 pintu dibuka oleh jongsuk dengan muka yang cemas..joongki menyusul dibelakang.

Jongsuk:woobin kau ambik kereta sekarang..dorang dah dekat..dlam masa 2 minit dorg smpai.

Woobin:terus memecut ke arah kereta..diikuti joongki dan jongsuk..joongki menggunakan keretanya sendiri manakala woobin dan jongsuk membawa jihyo menggunakan kereta mereka..

Jihyo:mana joongki?
Jongsuk:dia terpaksa umpan dorang jauh dari kau.
Jihyo:whatt?! Heck no!! Takk..bolehhh..joomgki tak boleh bt macam ni..
Jongsuk:relax..kau tak payah risau..kau tau kan skill joongki macam mna?
Jihyo:but he still my lil brother.
Woobin:joongki..laporan luluss..waran tangkap dah keluarr..sekarang kau cuma pelrlu umpan dorang ke jalan ..... polis tggu situ

Joongki yang mendengar apa yang woobin katakan terus melencongkan keretanya..dan pembunuh tersebut hanya mengikut kerana menyangka jihyo berada bersama joongki.

Joongki:lets fight.bruh.

Joongki asyik memecut keretanya sehingga tdak perasan yang lampu isyarat bertukar merahh..

Pinnn!!!!!! Booom!!!!

Skipp

Berita

"Sbuah kemalangan maut yang melibatkan sebuah kereta xx telah dilanggar oleh sebuah lori pada jam 12.17 minit malam semalam.mangsa yang dikenali sebagai song....."

Jongsuk yang sedang menonton berita terus menutup tv sebaik sahaja jihyo datang..

Jihyo:bukak balik berita tu!
Jongsuk:kenapa?
Jihyo:bukak je la.

Jihyo terus mengambil remote dan membuka tv semula hatinya mula berdebar debar..

Jihyo pov
takkan la joongki mati? Tapi tu kereta dia..takk..adik aku tak boleh mati..tak bolehhh.takkk!!

Woobin:yah lee jongsuk!
Jongsuk:mwoo?wae?
Woobin:kita kena pegi hospital untuk pengesanan mayat
Jongsuk:arasseo..

Jihyo yang mendengar perkataan mula menangis..dia hanya sempat tengok kereta joongki yang remuk dilanggar lori..mayat joongki pulak tak nampak..

Woobin yang mendengar jihyo menangis terus menggeleng.

Jongsuk:dahh..awak pegi siap..kita pegi hospital.

Jihyo hanya menangis dan terus memeluk jongsuk..

Jihyo:appa...appa...

Jongsuk terus membawa jihyo ke bilik yang jihyo tidur semalam..apa yang jihyo kata pon dia tak faham..apa yang dia faham appa jer..

Skipp..
Hospital

Doc:Song Jihyo sshi..sila masuk ke dalam dengan omma kamu bagi mengecam mayat..

Jihyo dan ommanya terus masuk.

Jihyo melihat mayat itu dan mula menangis..

Jihyo:ommmaa!!appa dah bunuh joongki..muka joongki pon dah burukk.omma!! *nangis*

MRS.SONG:erk?dah gila apa anak aku ni -,-

Noona -,-

Jihyo:omma..jihyo boleh dengar joongki panggil noona..omma!! *menangis lagi kuat*

JIHYO NOONA!!!!

Tbc

[COMPLETED] MemoriesWhere stories live. Discover now