MEMORIES
PART 11Jihyo kini sudah dibenarkan pulang ke rumah dan menjalani kehidupannya seperti biasa..tapi pemantauan masih dijalankan ke atsnya.
Jihyo:wargghhhh..akhirnya aku boleh balik rumah.
Joongki:Noona!
Jihyo:yo ssup?
Joongki:esok kau pegi sekolah dengan aku lah eh..
Jihyo:okay.Skip.
SkolahJihyo memasuki kelasnya bersama dengan joongki..mulanya dia pelik..tapi bila joongki cakap dorang pindah sekolah sebab asyik kena ganggu dia pon oky je la.
Woobin hanya memerhati jihyo.
Jihyo:Hi.
Woobin:kau okay ke?
Jihyo:haah..
Woobin:hmm..kau tau jongsuk dah lama tk datang sekolah?
Jihyo:jongsuk? Sapatu ?aku tak kenal..
Woobin:jongsuk tu..Belum sempat woobin menyebut bf joongki mencelah..
Joongki:jongsuk tu kawan kau jugak lah..kitakan sekelas.
Jihyo:ouh.oky.
Joongki:woobin teman aku pegi kantin kejap..aku lapar.
Jihyo:nak ikut!
Joongki:tak payah la..nanti aku belikan kau makanan.
Jihyo:alaaa.oky.Di kantin joongki menceritakan segalanya tentang keadaan jihyo.
Woobin hanya mengganguk angguk menandakan dia faham..di meja lain dongwook hanya memasang telinga mendengar semuanya.
Woobin pov
Hmm..kalau dia tak ingat jongsuk..means dia tak ingt aku la..so aku ada chance nak pikat dia..Dongwook pov
You'll be mine.Joongki sperti dapat membaca fikiran woobin dan dongwook.
Tiba2 shaja dia berkata.
Joongki:aku tahu kau sukakan kakak aku woobin.kau pon suka kan jihyo kan dongwook...aku tak kesah kalau kau nak pikat dia..tapi aku taknak tengok dia sakit sebab korang..aku akan pastikan saya yang sakitkan dia tu rasa benda sama.
Dongwook dan woobin tersentak mendengar ayat yang diucapkan joongki.woobin dan dongwook mula merenung satu sama lain.
Di kelas.
Jongsuk masuk ke kelas dengan kusut masai..dia terlalu sedih sehingga tidak perasan kehadiran jihyo sehinggalah jihyo bersuara..
Jihyo:awak la yang mengaku bf saya haritu kan?
Jongsuk:ji..jihyo?aku tak mimpi kan ni.
Jihyo:*tampar jongsuk* takk.kau tak mimpi..kau jongsuk kan?
Jongsuk:haah..aku jongsuk.
Jihyo:ouh..sorry la..aku marah kau haritu..aku baru lepas eksiden..jadi aku tak ingat apa yang jadi dekat aku...apa yang aku ingat aku awek gary..tapi joongki cakap bukann.gary pon cakap bukan..sorry eh..aku harap kau tak marah aku.
Jongsuk:gary?Jongsuk mula pelik..jihyo bagaikan tidak dapat mengingatinya.
Jihyo:eo...dulu aku cple dgn gary..lepastu dia curang..aku mintak breakup..dia tanak..and aku hampir dilanggar dia..lepastu aku terus tak suka dia..sampai sekarang..aku tak suka sorang lelaki pon..tulah yang joongki cerita dekat aku...
Jongsuk terkejut mendengar cerita jihyo.
Jongsuk pov
Tapi..kau suka aku...tapi tengok daripada perangai jihyo dia macam...Jihyo:kau tak payahla kerut2 muka pikir pasal aku..doctor cakap aku hilang separuh dari ingatan aku lepas eksiden.
Jongsuk:ouh..Joongki dan woobin yang baru masuk ke kelas terkejut melihat jihyo dan jongsuk yang sedang berbual..tanpa membuang masa mereka terus menuju ke arah jihyo dan jongsuk.
Jihyo:ouh..hii..joongki aku punya makanan mana?
Woobin:nah..aku belanja.
Jihyo:gomawo.
Joongki:borak apa?
Jihyo:ouh.aku mintak maaf sebab tengking dia kat hospital haritu.yelah.rasa bersalah pulak aku tengking dia.
Joongki:ouh.Woobin dan joongki berasa lega kerana jongsuk tidak mengungkit perihal dia yang menjadi bf jihyo sebelum kemalangan.Woobin hanya tersenyum sinis memandang jongsuk.
Sambungan part 11
Joongki:jihyo nanti aku hntr kau balik dlu..aku ada keja sikit dengan diorang dengan dongwook.
Jihyo:dongwook?Tiba tiba dongwook mencelah.
Dongwook:hi!..aku dongwook..your servant.
Jihyo:ahhh..kau la yang kalah dengan aku tu.hahahahha.aku ingat2Joongki hanya membiarkannya..selagi jihyo tak sakit dia tak kesah.
Disebabkan jihyo hanya menggunakan dongwook selama 3 hari dan perkhidmatannta masih berbaki 4 hari..jihyo mengarahkan dongwook menghantarnya pulang..
Jongsuk dan woobin? Mereka mula merungut dekat joongki kerana perkara itu tidak adil..joongki? Joongki hanya membiarkannya..baginya itu adlah kelebihan yang dongwook dapat.
Rumah jihyo
Jihyo:gomawo dongwook sshi..sbb hantar saya balik..tapi awak tahu mana rumah saya?sampai gps pon awak tak guna.
Dongwook mula menggelabah dengan soalan cepumas jihyo.
Dongwook:ehh..eerrn..saya dah lewat ni..bye.
Dia terus memecut keretanya..jihyo semakin pelik melihat dongwook yang menggelabah.
Skip..
KafeJoongki:okay guys..kenalkan..ni gary hyung.gary ni jongsuk woobin dan dongwook.
Gary pov
Dongwook..hmmm.aku rasa aku penah jumpak dia ni..tapi kat mana ehh..emmm.Lamunan gary terhenti apabila namanya disebut oleh joongki.
Joongki:hyung!
Gary:eo.wae?Joongki:sekarang ni jihyo noona tak ingat apa yang berlaku..dan aku tahu korang semua suka kan dia.so yeahh..fight for her..best man win..tapi..kalau aku dapat tau korang bt apa2 dekat noona aku,aku akan pastikan korang dapat balasan yang setimpal.
Woobin:arasseo.sorry mann..kali ni istilah bff dah tak berguna..
Dongwook:kisah cinta kau dah tamat jongsuk.
Gary:korang yakin boleh lawan aku ?
Jongsuk:this is not the end.she's mine..Joongki hanya menggeleng melihat semua lelaki itu..kerana hanya dia yang tahu isi hati kakaknya.
Skip
Runah jihyo.Joongki:beres..sekarang kita cuma tunggu dorang masuk perangkap.
Jihyo:good..thats my brother.dorang ingat dorang tu siapa nak mainkan aku ?
Joongki:chill noona..gary hyung pon dah janji nak tolong kita.
Jihyo:dorang belum kenal aku spa.bullshit *smirk*Tbc
Act what happened?
YOU ARE READING
[COMPLETED] Memories
FanfictionIdk the genre for this fanfic casting Song Jihyo Kang gary Lee Jongsuk Kim Woobin Lee dongwook Song Joongki Park chorong This story is about 4 boys chasing one girl...which is stoned hearted girl. in addition Mrs song Park Shinhye Bang Min ah