MEMORIES
PART 16Joongki:noona!!
Jihyo:mwo?!
Joongki:nak ikut! *pout*
Jihyo:omma!! Tgk joongki ni..sibuk je nak ikut orang date
MRS song:hesy..kamu ni..cari la gf..takdela sibuk nak mngacau noona kamu.
Joongki:pfft..okay la..joongki nak pegi arcade..mana tau jumpak awek.Jihyo dan ommanya hanya ketawa melihat joongki yang sudah merajuk..
Actually dorang ada triple date.jongsuk dengan min ah,Dongwook dengan shin hye and jihyo dengan woobin.
Skip
Cafe.Min Ah masih sesekali menjeling ke arah jihyo..jihyo yang perasan akan jelingan Min ah terus meminta diri untuk ke washroom Min ah dan Shin hye juga begitu..
Di washroom
Min Ah:jihyo onnie..kamsahamnida...
Jihyo:gwenchanaa..unnie harap MinAh boleh bahagia.
Shin hye:joongki tak datang ke onnie?
Jihyo:takk.nak cari awek kat arcade katanya.
Shin hye:lahh.baru nak kenalkan dia dengan onnie shin hye
Jihyo:ade gambar tak?nama?
MinAh:amboi..semangatnya onnie,mesti onnie dah rimas bila joongki selalu ikut onnie kan.*ketawa*
Jihyo:memang pon
Shin hye:haa..ni gambar dia.
Jihyo:ni.. park chorong ker ?
Shin hye:eo.
Jihyo:joongki's first love. When he was 14. Till when onnie tak sure but until now he haven't have gf.Note:Shin hye& Min Ah muda dua tahun dari jihyo dan joongki.
Joongki menukar destinasi daripada arcade ke mall..dekat situ mesti lagi ramai pompuan fikirnya..
Sedang dia berjalan jalan dia tiba tiba nampak seseorang yang amat dia kenali..
Joongki:rong tofu
Rong tofu = joongki selalu ejek chorong dengan nama ni.
Yeoja itu pon terus mencari siapa yang memanggilnya rong tofu..dan akhirnya dia tersenyum.
Chorong :Hey!flower boy!( nama yg chorong guna untuk ejek joongki)
Joongki:yooo..ssup? Long time no see
Chorong:well..aku baru balik dari us je.kau sihat?
Joongki:well.yeah..masih hensem macam dulu...Chorong pov
Hahahahah..hensem..pfft..bukan setakat hensem macam dulu..tapi perasan tu dri dulu sampai sekarang tak berubah.Joongki:sudah sudahla kutuk aku..aku taula aku perasan -,-
Chorong:ehh..tau pulak awak yee..ehh..kau datang sini buat ape?
Joongki:aaa. Aku sebenarnya nak ikut jihyo noona tadi..tapi dia tak kasi..dia kata aku kacau dia date -,- so aku datang la sini cari awek aku sndiri
Chorong:hai la joongki joongki..kau ni dari dulu sampai sekarang asyik nak berkepit dengan noona kau..dulu habis kelas je sibuk call noona kau.
Joongki:kau tahu eh
Chorong:mananya tak tahu kalau bercakap dengan noona kau sampai aku pon kau langgar pastu biarkan je aku dalam kolam ikan -,-
Joongki:emmm..sorry..akuu..heheheheh..jom lepak cafe tu dulu..bersembang tengah jalan buat ape.
Chorong:okayy..nah tolong bawak.*bagi barang dekat joongki*Joongki mengambil barang2 yang telah dibeli chorong dan membawanya ke cafe di mall itu.
Chorong:shinn...shin hye yaaa
Shin Hye:onnie!! Joongki tak da..
Jihyo:song joongki!kau ikut aku buat ape ?! Eh chorong.
Min Ah:what a coincidence..Chorong onnie dengan joongki oppa dah ada.
Joongki:noona!ooo..kat sini rupanya noona date *smirk*
Jihyo:bukan kau nak pegi arcade ke tadi ?
Joongki:dekat arcade mana ada pompuan lah -,-
Shin hye:oppa tu semua barang oppa ke?
Joongki:bukan.
Chorong:tu barang aku..
Jihyo:kenapa joongki yang bawak ?korang ni ade pape ke?
Chorong&joongki:pfft noo..
Woobin:kot ya pon nak soal siasat duduk lah dulu sayang oii *tarik tangan jihyo*
Dongwook:shin hye siniMereka menuju ke meja yang menempatkan tiga pasangan bahagia itu.
Jihyo:korang dah kenal?
Chorong:eo.aku dah lama kenal si flower boy ni
Jongsuk:flower boy? Hahahahahahhaa
Joongki:woi2..aku tumbuk kang...kau ni pon satu..dasar rong tofu -,-
Woobin:rong tofu? Alahaii..comelnya nama.
Jihyo:woi2!! Aku tendang kang..ingat sikit aku ni awek kau okay..
Dongwook:woi dah2 la tu..dasar twin..kerjanya nak membelasah orang jer.
Jihyo&Joongki:diamlah!Mereka semua tertawa melihat jihyo dan joongki yang sedang menarik muka..
Pap!
Woobin terus terdiam sambil menggosok gosok pipinya
Woobin:yang!! Sakitlah.
Jihyo:ketawa la lagi..korang kalau rasa tanak kena benda yang sama baik diammKeadaan tiba2 menjadi sunyi.
Shinhye:okay guyss..this is my sister.Park Chorong.
Woobin:so she must be 17 right?sama umur dengan aku,jongsuk,dongwook,and those twins.
Chorong:eo.annyeong.
Shinhye:actually tadi aku datang dengan dia la.tapi aku suruh dia pegi shopping dulu *tnjuk barang dekat joongki* at first aku nak kenalkan dia dengan joongki oppa..tapi dorang dah kenal dah.
Chorong:me and this flower boy?seriously?
Joongki:elehh..buat la macam aku ni nak sangat dengan kau.Chorong hanya menjeling joongki di sebelahnya.joongki juga menjeling chorong.
Chorong pov
Eiii..bencinya aku dengan dia ni.tau la kau kejap lagi..Chorong terus menedang kaki joongki di bawah meja tapi sebaliknya terkena kaki jihyo.Jihyo yang terkejut tersembur sir yang diminumnya ke muka joongki selebihnya terkena pada jongsuk.
Joongki:yah!
Jihyo:miann..ada org tendang aku tdi.
Chorong:errr..mian jihyo..joongki aku tolong kau cuci air tu.
Joongki:pfft..sebab kau dah tendang noona aku...so kau kena ikut cakap noona aku..muka aku..biar aku cuci..
Chorong:errr..jihyo sshi.Jihyo sudah tersenyum kepada shin hye..rancangan untuk kenenkan mereka berdua datang sehingga melimpah2.
Chorong sudah cuak melihat senyuman jihyo itu.
Tbc
YOU ARE READING
[COMPLETED] Memories
FanfictieIdk the genre for this fanfic casting Song Jihyo Kang gary Lee Jongsuk Kim Woobin Lee dongwook Song Joongki Park chorong This story is about 4 boys chasing one girl...which is stoned hearted girl. in addition Mrs song Park Shinhye Bang Min ah