MEMORIES
PART 19Argh!!!
Jihyo yang berada di tingkat bawah terkejut mendengar jeritan chorong terus berlari ke arah tangga
Jihyo terkejut melihat chorong yang pucat mukanya sambil dipeluk joongki.
Jihyo:waeyo?
Joongki:ni..si tofu ni..asyik melompat atas tangga sampai nak terjatuh.nasib aku sempat sambut..kalau tak -,-
Chorong:mi..mianhae oppa.Chorong terus melepaskan pegangannya di tangan joongki dan berjalan je dalam bilik tetamu yang dia guna.
Actually joongki tua setahun jihyo pon..tapi jihyo tak berapa gemar orang panggil dia noona/onnie sebab rasa diri tua.
Chorong pov
De..dekatnya dia dengan aku..ohmaiii..hope dia tak dengar jantung aku yang macam baru lepas race kereta.Joongki pov
Fuh3 nasib tak jatuh kalau tak habis muka comel tu lebam..Jihyo:hoih!yang kau dok terkumat kamit cakap entah apa2 ni kenapa ?
Joongki:aa.takdepe.
Jihyo:so how?agak2 ckup tak sminggu kau nak pikat dia?
Joongki:well..im joongki..soon she'll fall for me.
Jihyo:ewahhhh..poyo ah.takpe..kita tengok nanti.
Joongki:okay.
Mrs Song:who will falk for you joongki?
Joongki:omm..omma!awalnya balik
Jihyo:bukan omma oustation 2 minggu ke?
Mrs Song:muda2 dah pekak..omma cakap 2hari..bukan 2 minggu.
Joongki:errr..Chorong tiba tiba keluar dari biliknya selepas membersihkan diri sambil menggayakan dress yang joongki beli khas untuknya
Chorong:Weh jihyo!cantik tak baju ni ?joongki be....err..annyeonghaseyo..
Mrs Song:nugu?
Jihyo:menantu omma...ehh park chorong.
Mrs song:menantu? HmmmmMrs song terus melihat joongki di sebelah jihyo yang seperti cacing kepanasan..sambil tersenyum.
Mrs song:okay kalau macam tu senanglah..omma langsungkan perkahwinan korang serentak je.
Chorong:mwo?!ahjumma..tak bolehhh..saya pembantu jihyo jee..
Mrs Song:pembantu?ape ni ? Jihyo..jangan cakap jihyo buat chorong jadi orang gaji jihyo.
Jihyo:heheheheh..eoo..ommaa..*sengih*Mrs song menggeleng dengan sikap anaknya yang sorang itu..chorong pula hanya terkebil kebil melihat jihyo.
Mrs song:dah..apa apapun chorong duduk je sini..tak payah layan sangat budak2 dua orang ni..kalau ada apa2 yang kurang selesa bagitau omma ya.
Chorong:omma?
Mrs song:lahhh..nanti chorong nak jadi isteri joongki jugak kan.
Joongki:omma!dah la dia bukannya suka joongki pon..joongki ni bukannya hensem pon..sebab tu takde orang nak..lagipun dia ada life sendiri omma.
Chorong:errr.Chorong pov
Joongki tak suka aku kot.hmm..takpelah...lepas seminggu aku keluar la dari sini..Skip dinner
Mrs Song:jemput makan ya..ni je omma sempat masak
Chorong:ni dah terlebih banyak dah ahjumma.Chorong terkaku melihat makanan yang hampir penuh meja.
Joongki:duduklah.ape lagi.aku dah lapar.
Chorong:eo..arasseo.
Mrs Song:hesy.kamu ni tak baik cakap macam tu.
Chorong:takpelah..chorong okay...Sejujurnya chorong hampir menangis apabila ditengking joongki.tapi ditahan semuanya.kalau dia nangis sah kena kutuk dengan joongki..pastu joongki kena marah..lagi joongki bencikan dia.
Chorong pov
Kenapa dia tiba2 marahkan aku..aku ada buat salah ke..emm.Jihyo:ehh chorong..apa kau buat dekat kolam ni berjalan sorang2.nasib tak jatuh kolam.
Chorong:uh.umm..takde pape..saje je..
Jihyo:kau bosan eh?
Chorong:emm.sikit lah.
Jihyo:kejap ehh..Song Joongki!!!!turun cepat
Chorong:wae?
Jihyo:adalah.Joongki yang baru turun ditarik jihyo menjauhi kolam.
Jihyo:kau pegi siap..bawak dia jalan2.dia bosan.
Joongki:asal aku ? -,-
Jihyo:kau bawak je boleh tak?
Joongki:dia ada kaki ada tangan biar dia pegi sendri la.
Chorong:betul tu.tak payah susah2 saya ada kaki sendiri.Chorong terus berjalan ke atas rumah sambil menangis..
Jihyo:bodoh!kalau suka buat cara suka be gentleman..jangan sakitkan hati dia
Joongki:aku..akuu tak tahu.aku.
Jihyo:bodoh tak habis.Jihyo terus meninggalkan joongki dan mencari chorong.dia terus menuju ke bilik chorong tetapi biliknya dikunci.
Chorong:shin hye..ambik aku boleh.aku tak sanggup duduk sini.joongki tak suka aku.
Shin hye:hey sehari je lagi..ko tahan ehh.kau tak suka mungkir janji kan.
Chorong:okay..just one day more.Skip
TamanChorong sibuk makan aiskrimnya.sehingga tidak perasan ada org yang baru duduk di sebelahnya.
xx:comotnya awak makan.
Chorong:biarla..nanti saya lap.Chorong langsung tdak memandang namja itu apa yang dia sibukkan ialah aiskrim di tangannya.
xx:aigoo..comelnya awak ni.
Chorong:uh..gomawo. *makan ais*
xx:saya nak mintak maaf.
Chorong:wae? * makan ais*
xx:sebab..
Chorong:nama awak apa eh *sibuk cari tisu*
xx:nah.lap muka tu.
Chorong:thanks...awak?!Tbc
YOU ARE READING
[COMPLETED] Memories
FanfictionIdk the genre for this fanfic casting Song Jihyo Kang gary Lee Jongsuk Kim Woobin Lee dongwook Song Joongki Park chorong This story is about 4 boys chasing one girl...which is stoned hearted girl. in addition Mrs song Park Shinhye Bang Min ah