Nostin takin terassilta, se tuoksui Jessican hajuvedelle. Kyynelkarpalo putosi silmästäni ja aloin itkemään. Kun viimein ryhdistin itseni, lähdin uudelleen seuraamaan Jessican kengänjälkiä. Ne kulkivat länteen. Sitten ne menivät takapihalle ja sieltä aina vain enemmän rantaan päin. Sydämeni alkoi pikkuhiljaa tykyttää jo rinnassa, tiedostamaton pelko alkoi vallata minut, enkä halunnut ajatella, että Jessica olisi pudonnut jäihin. Jäljet menivät jäälle. Aloin hokea ensin mielessäni:
"Ei. Ei. Ei. Ei."
Myöhemmin aloin hokea jo ääneen samaa rimpsua ja lähdin kävelemään Jessican jalanjälkiä jäälle. Tiesin, että Jessica oli todella laiha ja heikko jää kestäisi heikkoa Jessicaakin. Jää ei luultavasti kestäisi isoluista tyttöä. Silti jokin ajoi minut jäälle.Olin jo jään puolessa välissä, kun altani kuului rätinää ja lähdin hitaasti taaksepäin. Jos olisin juossut jään läpi, en ehkä olisi pudonnut jäihin. Onnekseni äiti oli tulossa lenkiltä ja huusin kurkku suorana äitiä, mutta ei, ei hän kuullut. Olin siellä varmaan puoli tuntia kunnes äiti tuli takaisin ulos ja ymmärsi, että olin jäissä.
- Hanna rakas odota minä soitan apua!! äiti huusi.
Mutta minusta oli jo liian myöhäistä pelastua.Heräsin sairaalassa. Jalkojeni päällä oli kuumia pusseja, enkä saanut niitä liikkumaan. Muistin mitä oli tapahtunut. Mutta mihin Jessica oli mennyt jäiden jälkeen? Jätin arvailun omaan arvoonsa, kun äiti pyyhälsi ovesta sisään.
- Hanna hei, miten sinä voit?
- Ihan ok, vastasin.
- Mitä minä tuon sinulle kanttiinista? äiti vouhotti.
- Pienen leivän jos vaikka... sanoin.
- Tarvitko jotain muuta?
- En. Äiti. Sinun täytyy keskittyä Jessican etsimiseen. Älä höösää minua!
- Niin. Jessicaa etsitään vastarannalta, mutta jos hän onkin... no kyllä sinä tiedät niin minä huolehdin edes toisesta lapsestani, äiti vastasi.
- Mene nyt sinne kanttiiniin, sanoin kärsimättömästi äidille joka seisoi edessäni silmät vesikierteellä.Kun pääsin sairaalasta, pihallamme oli kolme poliisiautoa. Arvelin, että Jessicaa etsitään. Mutta mielessäni pyöri ajatus siitä, ettei Jessica enää palaisi.