Hoofdstuk 3

19 0 0
                                    


(de volgende ochtend)

Dit is dan de eerste keer dat ik alleen mijn cornflakes eet. Ik weet ook niet of mijn moeder vannacht wel is thuisgekomen, maar daar maak ik me niet echt druk over. Waar is mijn vader? Misschien heeft hij wel de hele nacht huilend in een parkje doorgebracht. Hij heeft na gisteravond niet meer zijn telefoon opgenomen, dus ik weet het niet. Dit is de laatste keer dat ik hèm probeer te bellen. Ja! hij neemt op. "Pap! waar heb jij de hele nacht gezeten?!" "Maak je maar geen zorgen over mij, ik ben bij hele aardige mensen schat." antwoord hij. "Dat had je toch ook wel even kunnen laten weten?" "Ja schat, ik kom vanmiddag terug om wat te halen, zorg jij dat mama weg is dan? Ik hou van je, doei!" En weer hangt pap op voordat ik wat terug had kunnen zeggen. pfft, dat word nog wat mama wegkrijgen hier. Ik loop naar mama's slaapkamer en ik zie dat ze daar op bed ligt. Dat is een sexy jurkje die ze aan heeft, ik weet nu al wat ze gister gedaan heeft. Ik maak mijn moeder wakker. "Ene Kian belde net en wilde vanmiddag met je gaan praten in je favoriete restaurent, snel kleed je om." Liegen kan mijn moeder  goed, maar ik kan het beter. "Huh wat, het is niet wat je denkt schat, maar ik moet daar wel even heen." Zegt mijn moeder en maakt haar snel klaar. Ik sms mijn vader dat het gelukt is en voel me raar genoeg een stuk blijer. Wanneer mijn moeder beneden komt zit haar hele gezicht weer vol met make-up en kan haar rokje niet nog korter. "Veel plezier!" zeg ik sarcastisch. Me moeder gaat weg zonder te reageren. En nu wachten op pap.

Pap komt eindelijk binnen. Alleen hij kijkt heel blij? Gister kon hij niet stoppen met huilen... "wat is er met jou? je kijkt zo blij." Vraag ik lachend. "Ik ga een wereldreis maken met een vriend van me." Wat? Zomaar mij verlaten? Ik heb geen zin om bij mijn moeder te blijven! Dit meent hij niet? Maar voordat ik hem wat kan vragen, is hij al boven zijn koffer aan het inpakken. Ik kom langzaam naar boven en ga op het bed zitten. "Waarom laat je mij achter?" "Ik kom terug en je zei gister al, je moeder bedoelde het vast niet zo." Ik krijg tranen in me ogen, maar ik ga niet een beetje te zitten janken. Als pap liever weggaat zonder zijn dochter, vind ik dat hij maar beter zo snel mogelijk kan gaan. "Veel plezier" En ik loop naar mijn kamer. Ik hoor papa naar beneden gaan en later de voordeur dicht gaan. Hij neemt dus niet eens de moeite om het goed te maken met mij. Het gaat lekker dit.

Even later komt mama thuis. En ik spring haar in de armen "Ik hou van je, weet je dat?" Mijn moeder duwt me weg en zegt: "Je loog. zoals je altijd doet! Ik kan beter op zoek gaan naar een andere dochter! Kian was er niet, ik heb bijna de hele tijd alleen gezeten!" ohja, ik was even vergeten dat het Kian verhaal niet waar was. "Maar mam, wat heb je de hele tijd gedaan dan?" Mama gaat zitten op de bank en kijkt opeens heel blij. "Ik heb een man ontmoet" verteld ze. "Hij was zo lief en zo knap, hij ging zomaar opeens aan de tafel zitten." Oh nee, alweer een andere. "Ik ga naar bed, morgen weer school. truste." En ik loop naar mijn kamer. 5 minuten nadat ik in bed lig, komt mijn moeder zachtjes binnen. "Morgen komt Max kennismaken lief, slaaplekker" Oh oké. Dat word nog leuk...



another dadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu