Hoofdstuk 1

29 0 0
                                    

Me moeder lag ik weer eens een keer met mijn vader op de bank te knuffelen. Ik snap het gewoon niet. als je het verhaal erachter niet weet dan zou je toch echt denken dat dit een gelukkig gezin was. Ik weet echt niet wat ik met deze informatie moet doen. De gedachte dat me moeder is vreemd gegaan blijft de hele dag in me hoofd zweven. Ik zou het me vader kunnen vertellen maar dat zou hem zo ongelukkig maken. Waarom moest ik dit nou weer hebben? had niet iemands anders moeder vreemd kunnen gaan?

"Ga je naar bed?" vraagt mijn vader. Ik luister braaf naar mijn vader en loop richting de gang. ik zie mijn moeders Iphone oplichten en kijk naar haar telefoon. Ze heeft een whatsappje van Kian met de tekst: "Ik mis je, maar ik ben volgende week vrij x". bah, ik moet er bijna van kotsen. Me moeder zag me kijken en keek me gelijk boos aan. "Het is weekend pap, maar ik ga toch liever naar boven" Zeg ik boos terwijl ik me moeder aan kijk en gelijk naar boven toe loop. Ik hoor me vader nog vragen aan me moeder wat er aan de hand is, maar ze doet alsof ze het zelf ook niet snapt. Wanneer ik boven op me twee-persoons bed zit, leg ik mijn hoofd in me handen en begin te huilen. Ik snap niet zo goed waarom ik nou begin te huilen, want ik was juist heel boos. Ik hoor me vader naar boven lopen. ohnee, wat moet ik doen. wat moet ik verzinnen. Ik veeg snel mijn tranen af. Wanneer de deur open gaat doe ik net alsof ik druk bezig ben met mijn mobiel. Me vader komt naast me zitten. "Wat deed je nou opeens zo raar beneden? Is hier een logische reden voor?" vraagt mijn vader. "Nou eh.." maar voordat ik me zin kan afmaken word mijn vader opeens boos. "Je moeder voelt zich de laatste heel schuldig. je bent altijd saggerijnig als je moeder in de buurt is. snap je dan niet dat je heel egoïstisch bezig bent? je moet hier wel een hele goede reden voor hebben om zo onrespectvol tegen je moeder te doen!" zegt mijn vader. wat is dit nou? ben ik hier nou opeens degene die het verkeerd doet? wat heeft mijn moeder wel niet verteld tegen mijn vader dat hij zo boos moet worden? "IK SNAP JE NIET PA, WAAROM WORD JE BOOS OP MIJ?" Als ik zie dat mijn vader nog bozer gaat kijken, weet ik niet meer wat ik moet doen om het goed te maken. "MAMA GAAT VREEMD! WOU JE DAT HOREN? IS DAT MISSCHIEN EEN GOEDE REDEN?" meteen wanneer ik het heb gezegt voel ik me schuldig. ik zie dat me vader ook niet weet wat hij moet doen. hij pakt me opeens stevig vast en begint te huilen. "Ik doe zo me best, maar ik doe niks goed". Ohnee, me vader huilt. ik hoopte dat ik dit moment nooit zou komen. "maar hoe ben je erachter gekomen?" zegt hij wanneer hij me loslaat. "Toen je naar die bruiloft van je vrienden ging een maand geleden, zat ik in de woonkamer met mama. toen ze naar de wc ging zag ik steeds haar telefoon oplichten met allemaal berichten van ene Sam. Toen mama terug kwam vroeg ik wie Sam was. Mam dacht dat ik het snapte ofzo, want ze legde gelijk uit dat ze al een tijdje aan het daten was met die vieze man" leg ik uit. Als ik naar mijn vader kijk zie ik hem denken. Zijn verdrietige gezicht verandert opeens naar een boos gezicht. Hij rent naar beneden en ik hoor hem schelden tegen me moeder. Wat heb ik gedaan?

-------------------------------

Ik hoop dat jullie dit leuk vinden. Ik heb heel erg mijn best gedaan. Ik zou kijken wanneer ik een nieuw hoofdstuk schrijf, ik vond het wel leuk om te doen dus dat nieuwe hoofdstuk komt snel. maar het zou sneller gaan met comments en likes haha ;) Nog wat informatie over de personen in dit hoofdstuk:

Perrie: 15 jaar. ze doet vmbo-t en zit in het examenjaar.  Ze zit op zangles en voetbal.

Vader (Louis): 36 jaar. Hij werkt in een kantoor bij de ING en verdient daar veel mee.

Moeder (Eleanor): 35 jaar. Werkloos, maar zit wel op tennis.

another dadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu