Het is maandag. Het zou een dood normale schooldag moeten zijn, maar zo voelt het niet. Ik heb er ook totaal geen zin in. Ik sta rustig op en ga voor de spiegel staan. Achja, dan maar een dagje zonder makeup. Ik doe een knot in en loop naar beneden. Daar zit moederlief al op de bank. wow, die is vrolijk. "Heb je er een beetje zin in vandaag?" Zegt ze met een grote lach op haar gezicht. Verwacht ze nou serieus een vrolijk antwoord? "Ja, heb er zin in." probeer ik blij te zeggen. "Je gaat Max echt aardig vinden schat. Een beetje makeup helpt misschien?" ohja, Max komt langs... "Dat doe ik vanmiddag na school wel even." antwoord ik terug. Ik begin aan mijn ontbijt en check mijn telefoon. Kut! Ik had zoveel huiswerk vandaag. Het zal vast wel meevallen qua straf. Ik eet nog even snel mijn broodje kaas op en spring op de fiets. Als ik op school ben aangekomen, komt Lara gelijk naar me toe. "Hoe was je weekend?" vraagt ze. "Um ja, leuk." We lopen samen naar het lokaal waar de docent ook niet heel vrolijk blijkt te zijn vandaag. Wanneer ze vraagt wie het huiswerk niet heeft gemaakt, steek ik me vinger op. Ik zie de docent haar gezicht gelijk nog bozer worden. "Ga er maar uit! Dit is de zoveelste keer al." Ik word helemaal rood en probeer zo snel mogelijk weg te gaan. Ik moest me melden bij een vrouw en doe dat braaf. "Wat is de reden dat je eruit bent gestuurd?" Ik begin gelijk te huilen en het lijkt niet meer te stoppen. Wat is dit nou weer? Waarom begin ik nou opeens te huilen? "Ik ben voor het eerst ongesteld geworden en ik heb echt buikpijn en stress." Bedenk ik snel als smoes. Na nog een klein gesprek stuurt ze me naar huis.
Ik zit op mijn kamer Youtube video's te kijken totdat mijn moeder opeens binnen komt. "Max is hier, kom je?" Is hij nou al hier? Ja daar had ik nou echt zin in nu... niet dus! Ik sla mijn laptop dicht en loop achter mijn moeder naar beneden. Max zit op de bank en ik stel me voor. Hij is eigenlijk best wel knap. Ook niet heel oud. Mooie bruine ogen met heel mooi bruin haar en heel erg gespierd. Na een halfuur gepraat te hebben over mijn school, sport, vrienden en zijn werk, zijn we wel een beetje uitgepraat en beginnen we tv te kijken. Ik kijk de hele tijd naar Max en mijn moeder. Ze zijn heel lief samen, mijn moeder kan maar niet van hem afblijven. Dan ziet Max dat ik hem bekijk en begint lief te lachen. Ik lach terug en voel dat ik helemaal rood word en kijk snel naar de tv. 1 programma later hoor ik mijn moeder wat in Max zijn oor fluisteren. Het enige wat ik hoor, is dat Max ja leuk antwoord. Maar dan vraagt mijn moeder: "Leuk is Max hè?" Ohnee, heeft ze door dat ik hem zo knap vind? Ik word gelijk weer rood. "Ja, hij is wel aardig ja." antwoord ik. "Mooi, dan kan hij hier vanavond dus blijven slapen, ik ga even boodschappen doen en ik ben snel terug. Leren jullie elkaar maar even meer kennen." Dit kan ze niet menen, toch? Mijn moeder denkt nooit goed na over iets. Dit word awkward. Wanneer mijn moeder weg is, loopt Max naar de keuken en vraagt "kan je me even helpen met koffie zetten?" Ik loop naar de keuken en laat hem zien en moet op mijn tenen staan om bij de koffie pads te kunnen. "Wacht ik help je." zegt Max en geeft mij een duwtje aan mijn kont. Oke, ja. Dit is awkward. Hij zit aan mijn kont, ik word rood en ik weet niet meer waar ik mee bezig was. "Hey, niet gek worden. Ik hielp je alleen." En hij geeft mij een knipoog. TOPPUNT VAN AWKWARD! De koffie staat uiteindelijk klaar en ik ga op de bank zitten. Even later komt Max naast mij zitten. Hij slaat een arm om mij heen en zegt: "Ik heb het hier nu al leuk." Het is beter als ik er maar gewoon niet op reageer. Ik probeer tv te kijken, maar het lukt niet. Hij zit de hele tijd over mijn been en schouder te wrijven. Hij zit wel graag aan mensen. "Laat je mij even je kamer zien?" vraagt Max. Ik loop met hem naar boven en laat hem mijn kamer zien en we gaan samen op bed zitten. Er hangt een foto aan de muur van mijn vader. "Is dat dus die vader van je?" Ik knik en krijg een traan langs mijn wang. Max komt dichterbij en zegt heel zacht en lief "Dit verdien jij niet." en geeft mij een kus op de wang. Daarna kijkt hij me in mijn ogen aan. Hij komt weer dichterbij en iets trekt mij ook dichterbij hem. Toen gebeurde het. We kuste elkaar op de mond. Hoe kon dit gebeuren? Misschien moet ik nog tot mijn 18e bij hem wonen! Misschien denkt hij dat ik hem leuk vind en vind hij me raar. Moet mam dit weten?
JE LEEST
another dad
Teen FictionHet begon toen me moeder vreemd ging, toen ze me vader zat was. Eerst dacht ze dat drank een goed geneesmiddel was. Toen ik haar vertelde dat ze er niet vrolijker van werd, zocht ze naar iets wat haar vermaakte... dit gaat over mij, dit is mijn ver...