Hoofdstuk 5

18 1 3
                                    

"Dit is niet gebeurd." Zegt Max met een lief glimlachje. "Nee klopt!" Zeg ik terug en ik loop zo snel mogelijk naar beneden. Ik zie mama al beneden zitten. Wat nou als ze alles gehoord heeft? Dan gaat ze mij haten en hem ook. Dan raakt ze misschien wel echt depressief. Ik loop naar binnen toe en ga op de bank zitten. "Was het leuk?" vraagt mam."Ja, hoe was boodschappen doen?" Ik hoop dat ze het niet gehoord heeft, maar aan hoe ze doet lijkt het ook niet zo. "Nou, ik zag zo'n leuke man daar, we kwamen aan de praat en nu hebben we elkaars nummer." Niet alweer! Zucht! Ik probeer het gesprek af te kappen en loop naar de keuken en pak wat te drinken. Precies op dat moment komt Max beneden en hij geeft me een knipoog. Bah. Ik wil zo snel mogelijk nu van die Max af. De enige manier is om te zorgen dat mam voor die andere man gaat. en ik weet hoe! Even 1 nachtje volhouden met hem. 

Het is nu ongeveer 9 uur 's avonds en we doen met z'n allen alsof er niks is. Wanneer er reclame is, gaat Max naar de wc. Snel kruip ik naast mama en fluister haar wat dingen over Max. Zoals; "Hij zegt de hele tijd hoe leuk hij zijn ex vindt en dat is een man mam!" Ik hoop maar niet dat ze het zo gaat vragen aan Max. Maar ik ken mijn moeder en ze smijt hem (hopelijk) gewoon het huis uit. Wanneer Max weer terug op de bank zit, is het doodstil. Betekent dit dat mam niet boos is? Dat ze hem een kans geeft? Ik hoop het niet, dan gaan ze er straks nog over praten! Ik verveel me in ieder geval kapot hier, dus ik ga hier niet zitten wachten op ruzie en ga alvast naar bed. "Slaaplekker" Zeg ik terwijl ik mijn moeder een kus geef. Ik loop naar de gang en hoor dan "Hey, krijg ik geen kus?" Ik begin bijna te kotsen en loop gewoon door alsof ik het niet gehoord heb. Als ik boven ben zie ik dat er een briefje op mijn bureau ligt. 'Je vind me wel leuk, geef maar toe x' staat er op. Dit is toch vies? Ik zou dit zo graag aan mijn moeder laten zien, maar helaas heb ik hem ook gekust. Ik verfrommel het papiertje en gooi het in de papier. Ik haal al mijn makeup van mijn gezicht af en ik plof neer op bed. Zonder uit te kleden val ik in slaap.

De volgende ochtend kan ik lekker laat beginnen. Het is 9:00 uur en ik spring mijn bed uit. Ik ben nog hartstikke moe, maar als ik school skip dan bellen ze gelijk mijn ma. Als ik aan tafel zit te ontbijten, merk ik wel dat het heel stil is in huis. Normaal staat de tv wel al aan om dit tijdstip of staat er iemand te douchen, maar nu niet. Wanneer ik mijn eten op heb, make-up gedaan en aangekleed zie ik dat nog een kwartier heb. Ik loop naar boven om te kijken of er überhaupt nog wel iemand thuis is. Maar wanneer ik boven kom zie ik mijn moeder met uitgelopen make-up (waarschijnlijk van het huilen) boven op bed liggen. Ze had haar kleren nog aan en er stonden iets van 4 blikjes baco om haar bed. Dat is niet alles, want als ik verder de kamer in kijk, zie ik dat alles de stoel omgegooit is, haar kledingkast helemaal uit elkaar getrokken en dat haar spiegel kapot is. Die twee hebben vanavond ruzie gehad. Ik wil alleen niet weten waarover. Misschien is het wel over dat wij gezoend hebben of misschien omdat ik loog over dat hij homo was. Ik maak er wel weer een lekker zooitje van. Ik pak beneden een vuilnis zak en begin de stukjes glas van de spiegel op te ruimen. Wanneer ik bijna klaar ben wordt mijn moeder wakker. "Schat, hij is weg hoor." Zegt ze. Ik ben er wel blij, maar ik zie ook hoeveel verdriet mijn moeder heeft. Ik snap alleen niet waarom ze zo verdrietig is. "Maar waarom zo sipjes mam? Je zag toch gister een leuke man in de supermarkt?" Ik kom bij haar zitten op het bed en laat de kamer maar even zoals het is. "Ik dacht eindelijk dat ik een leuke man had gevonden. Een goed uiterlijk, lief, grappig, eerlijk en vooral iemand die het ook goed kon vinden met pubers." Ze begint te huilen. Die man had ze! Dat was mijn vader! Ze gaat zelf vreemd! Ik voel gelijk weer allemaal woede in me. "Pap was zo'n man die jij wilde! Maar jij ging vreemd!" schreeuw ik. Maar dan kijk mijn moeder heel verbaasd. "Heb je nooit gezien dat zijn werk altijd voor jou ging. Hij heeft je verlaten voor een stomme wereldreis, schat. Iets wat een echte vader nooit zal doen." Wow, daar heeft ze gelijk in. Ik begin te denken. Het klopt. Ik heb zo vaak gevraagd of hij een keertje naar mijn voetbal training kon kijken of zangles, maar hij ging altijd thuis dingen op zijn laptop doen. Hij ging zelfs een keer werken terwijl ik jarig was! Ik begin te huilen en mijn moeder probeert me te troosten, maar op dit moment ben ik even helemaal confused. Mijn moeder zegt dat ik beter even kan gaan douchen en ontspannen, dus dat doe ik dan ook. Ik loop naar de badkamer en kleed me uit. Heerlijke deze douche. Het helpt wel echt, maar mijn moeder stormt de badkamer binnen en verpest het. "Van wie is dit briefje? Is het iemand die je lastig valt?" En ze laat me het briefje zien die Max mij had gegeven. "Is een oud briefje van iemand die me leuk vond." Verzin ik snel als smoes. Ik zie aan mama's gezicht dat ze het niet helemaal vertrouwd, maar ze laat het en loopt naar beneden.


Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Nov 24, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

another dadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu