Kapitel 10

10 0 0
                                    

Eriks perspektiv

Jag hade suttit kvar där på sängen när Julia blev utsläpad av mamma. Julia var nog säkert hemma vid det här laget. Hur skulle det bli i framtiden? Vi var ju bara 15 år och det är långt kvar tills vi flyttar hemifrån.

Julias perspektiv
Jag hade suttit nära källardörren och ropat tre gånger på hjälp varje halvtimme.. Tror jag. Det fanns en strömbrytare, så det var inte så mörkt. Jag chansar på att det är kväll nu, men jah hoppas att det är natt för det är väldigt långtråkigt här. Golvet var väldigt kallt och min rumpa höll på att frysa bort.
- HJÄLP!! ropade jag.
- HJÄLP, SNÄLLA NÅN!!
Jag tänkte att det var helt omöjligt att ropa på hjälp och jag slöt ögonen.

Plötsligt väcktes jag av en smäll och jag slog genast upp ögonen. Jag fick syn på en flicka som stod framför mig. Jag ställde jag mig upp och tryckte mig mot väggen.
- Vad vill du mig? sa jag till henne med panik.
Sen försvann hon bara, det var hon jah såg igår.
- Snälla, stör mig inte så där! sa jag åt henne som att hon kunde höra mig.
Jag satte mig ner igen och somnade på en gång.

*En dag senare*
Jag vaknade av att jag hörde någon gå utanför dörren. Jag ryckte och slet i det låsta handtaget.
- HJÄLP!! HJÄLP MIG!
Hoppas det är Erik tänkte jag högt. Hoppas det är Erik.

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Haha, sorry för ett kort kapitel och ingen uppdatering på länge. Vet int när det var senast men ändå.. Jag har nog fastnat för det där med att avbryta mitt i spänningen. JAG LOVAR ATT JAG SKA GÖRA ETT KAPITEL PRECIS EFTER DET HÄR KAPITLET! Bra, nu vet ni det.

// Jag :)

Hotad KärlekWhere stories live. Discover now