Nästa dag
Jag tog på mig ytterkläder och väskan och gick till skolan. Skulle jag vända om? Jag kanske skulle skolka iaf? Men det fanns en liten prick i mig som gjorde att jag gick till skolan.
Jag gick in genom entrédörren och till klassrummet. Jag hade gått så långsamt och närvöst till skolan så att jag hade blivit försenad. Jag öppnade klassrumsdörren och gick in. Jag klämde ur mig:
- Förlåt att jag är sen..
Jag gick till min plats och satte mig. Det var mattelektion och jag tog upp matteboken. Tiden gick långsamt. Har det bara gått 10 min?? Jag somnade..- JULIA?? hörde jag någon ropa och jag vaknade.
Det var läraren.
Jag tittade mig yrvaket omkring. Alla andra hade gått. Läraren fortsatte:
- Du kommer få kvarsittning och det går inte att smita undan den här gången!
Fhan! Inte kvarsittning!! Jag suckade.
- Men jag fick ju kvarsittning förra veckan??
- Ja, men för varje gång man somnar, är stökig eller är oaktiv måste man få kvarsittning!! skrek hon åt mig. Så ja! Kila iväg till din Engelska lektion! Och somna inte nu!
Vår mattelärare var en sån där sträng, elak och gammal lärare. Hon kan inte ens matte. En gång frågade vi henne vad 21 delat på 9 var och hon svarade 2,2 men det rätta svaret är 2,3. Alla skrattade och fick kvarsittning.Efter skolan och kvarsittningen
Jag gick hem, trött och utsliten. Jag hade varit tvungen att sitta kvar 2 timmar. Nu skulle jag hem och bara chilla. Skulle jag ändå inte byta skola? Jag hade inga vänner och började faktiskt bli lite mobbad. Nä, det här funkar ju inte!
Jag öppnade ytterdörren och gick in, ingen var hemma så jag gick upp på mitt rum. Det skulle jag gjort ändå men men.. Jag la mig på sängen och somnade.
Middagstid
- Julia!! Kom ner och ät! ropade mamma åt mig.
Jag gick ner och satte mig vid bordet. Det var ris med tandori kyckling.
- Mamma, jag måste säga något.
Mamma hummade till svars och jag fortsatte:
- Jag känner mig inte trygg längre i den här skolan, det är så jobbigt att gå i samma skola som Sebastian.
- Vill du byta skola? svarade mamma.
Jag nickade.
- Det finns en annan skola i närheten, men den ligger 30 min bort. Den kanske är bra? sa jag.
- Ja, vi kan kolla imorrn på den? sa mamma.
- Det blir jättebra!!-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
BAAM!! Du har läst kapitel 2!! Asså jag är jätteledsen för sååå korta kapitel men det finns typ inget att skriva om. Eller det finns det men ni fattar? Iaf.. Vad händer i nästa kapitel??
//Jag 😂👏🏼
STAI LEGGENDO
Hotad Kärlek
Teen FictionJulia är en tjej som är väldigt blyg av sig. En dag får hon tag på världens bästa pojkvän, vars namn är Sebastian. Det går 3 år innan Sebastian gör slut, eller snarare dumpar, Julia. De går fortfarande i samma klass, Julia förlorar alla sina vänner...